  • 1. Data: 2005-06-24 08:43:35
    Temat: Umowa przedwstępna- bank zwleka z kredytem
    Od: "eXtremes" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    Kupuje mieszkanie. Mam spisano umowe przedwstepna z wlascicielami, w ktorej
    okreslony jest termin podpisania Aktu Notarialnego na 30-ty czerwca.

    Do tego czasu musze miec podpisana umowe z bankiem na udzielenie kredytu.
    Wplacilem 10.000 zl zadatku wlascicielom zgodnie z trescia umowy przedwstępnej.
    Bank wciaż mowi ze jeszce nie wie kiedy przyzna mi kredyt, a biuro
    nieruchomosci pyta kiedy bedzie kredyt i kiedy mozna isc do notariusza.

    A ja czekam na ten cholerny bank i z dnia na dzien dostaje szalu.
    Jakie konsekwencje beda jesli do 30-go nie przyznaja mi kredytu i jak z tego
    wybrnąć?

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam

    Arek

  • 2. Data: 2005-06-24 08:55:59
    Temat: Re: Umowa przedwstępna- bank zwleka z kredytem
    Od: "dalmatynczyk" <g...@w...pl>

    eXtremes wrote:
> [...]
    >
    > A ja czekam na ten cholerny bank i z dnia na dzien dostaje szalu.
    > Jakie konsekwencje beda jesli do 30-go nie przyznaja mi kredytu i jak

    Dogadac sie z wlascicielami i spisac notarialnie aneks do umowy
    przedwstepnej na kolejny termin. Moga sie nie zgodzic i wtedy tracisz
    zadatek.

    Pozdrawiam

    Ma Du

  • 3. Data: 2005-06-24 09:00:00
    Temat: Odp: Umowa przedwstępna- bank zwleka z kredytem
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > A ja czekam na ten cholerny bank i z dnia na dzien dostaje szalu.
    > Jakie konsekwencje beda jesli do 30-go nie przyznaja mi kredytu i jak z
    tego
    > wybrnąc?

    To zalezy w jakiej formie zawarles umowe przedwstepna. Jesli w formie aktu
    notarialnego, to sprzedawca moze skierowac pozew o wydanie wyroku
    zastepujacego twoje oswiadczenie o zakupie nieruchomosci lokalowej. Wtedy
    bedziesz musial zaplacic za to mieszkanie niezaleznie od tego czy otrzymasz
    kredyt , czy nie. Jesli zawarles w innej formie, to mozesz odpowiadac za
    szkode jaka sprzedawca poniosl pzez to, ze nie zawarles umowy przyzeczonej.

    Dan

  • 4. Data: 2005-06-24 10:25:45
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    Użytkownik "Dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > kredyt , czy nie. Jesli zawarles w innej formie, to mozesz odpowiadac za
    > szkode jaka sprzedawca poniosl pzez to, ze nie zawarles umowy

    Zadatek nie odgrywa szczególnej roli w razie zgodnego rozwiązania umowy
    przez strony, jak również wtedy gdy niemożność wykonania umowy powstaje
    wskutek okoliczności, za które żadna ze stron nie odpowiada lub za które
    odpowiadają obydwie strony (art. 394 p2 kc).
    Najczęściej sprzedający (normalny) godzi się z okolicznościami
    utrudniającymi kupującemu
    finalizację transakcji i przedłuża termin. Moim zdanie powinien. Chyba że
    istnieją inne poważne okoliczności
    które narażą sprzedającego na straty.
    Aneks trzeba podpisać bo takie wymogi ma bank.