    From: stern <s...@p...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy palenie przy dziecku jest lamaniem praw czlowieka?
    Date: Sun, 23 Jan 2005 23:46:04 +0100

    n...@v...pl napisał(a):
    > Witam wszystkich.
    > Zastanawiam sie jaka jest wasza opinia. Byłabym wdzieczna, gdybyscie
    > odpowiedzieli na przynajmniej jedno pytanie z ponizszych (jezeli nie chcecie
    > tutaj na niusach, to na moje konto):
    > - czy palenie przy dziecku to jest łamaniem praw człowieka?

    na pewno jest świadomym wprowadzaniem trucizny do organizmu dziecka, ale
    imho łamaniem praw dziecka nie jest

    > - czy palenie w ciąży lub niekarmienie piersią przez swój nałóg to łamanie prawa
    > dziecka do zdrowia i najlepszej opieki?

    j.w.

    > - co sądzicie o wprowadzeniu zakazu palenie w samochodach, ktorymi jadą dzieci i
    > związane z tym kary dla dorosłych palących w samochodzie?

    bez sensu - to juz lepiej chyba starac sie uswiadomic, jaką krzywdę
    wyrządza się dzieciakowi

    > - co sądzicie o badaniu moczu/krwi dzieciom w celu wykrywania kotyniny/nikotyny
    > i karaniu rodziców dzieci u ktorych wykryto dowody tego typu na bierne palenie?

    doskonaly pomysl. Ukarajmy rodzicow za to, że ktos inny palil przy
    dziecku. Uwielbiam te pomysly z odpowiedzialnoscia za czyny innych.
    Tylko trzeba by KK nieco zmienic :>

    > - czy uważacie, że palenie w ubikacji/łazience/kuchni lub gdziekolwiek indziej w
    > domu jest w porzadku wobec dziecka w nim mieszkającego?

    nie

    > odp. na tego typu pytania są mi potrzebne na zaliczenie.prosze odpowiadajcie! :-)

    prosze bardzo.

    BTW nie powinnas pytac czy odpowiadajacy pala czy nie? To moze wplywac
    na odpowiedzi.

    pozdr

    marcin
    --