  • 51. Data: 2011-08-01 19:10:40
    Temat: Re: czy mozna do KRUS?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-01, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > W dzisiejszych czasach w Europie dość ciężko jest umrzeć z głodu. Biorąc
    > pod uwagę, ile jedzenia "po terminie" ale przecież jeszcze dobrego
    > "utylizują" w różnych sklepach, na pewno da się zorganizować jakieś
    > jedzenie.
    >
    > Swoją szosą niektórzy traktują to jako styl życia (freeganie).

    Tyle że Europa z całą grupą emerytów pozbawioną dochodów to już nie będzie
    ta sama Europa. Problemy społeczne Europy w czasach kiedy nie było emerytur
    to przecież jest jeden z tematów lektur (a przynajmniej był). Nie jestem
    przekonany, że bez różnego rodzaju ZUSów byłoby tak super lepiej jak się
    wydaje niektórym dzisiejszym "płatnikom" i zwolennikom rewolucji. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 52. Data: 2011-08-01 19:12:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-01, bzdreg <b...@n...com> wrote:

    [...]

    > Oczywiście wybiorę "ukraść", jak zapewne każdy myślący.
    > Ale ten, który ma w alternatywie "ukraść i iść do obozu pracy (a nie do
    > pierdla-sanatorium!) na 5 lat" albo "prosić dobrych ludzi o wsparcie"
    > też chyba myśli, nie?

    Jeny. Jak masz tak argumentować, to w ogóle stwórz utopię.
    Jak coś to owe "obozy pracy" i ich utrzymanie też będzie kosztować.
    I skąd się znajdzie ta praca?

    > ... a może mimochodem odkryje, że można zaproponować komuś, że mu
    > pozamiata plac przed domem za 5zł i nakupuje sobie za to starych bułek
    > na dwa dni?

    No zajebista perspektywa na starość po prostu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 53. Data: 2011-08-01 19:13:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-08-01, Maruda <m...@n...com> wrote:

    [...]

    > Do pierdla trafiają też całkiem zdolni przedsiębiorcy.

    Musisz jeszcze mieć popyt, a nie tylko podaż.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 54. Data: 2011-08-01 19:20:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > przekonany, że bez różnego rodzaju ZUSów byłoby tak super lepiej jak się
    > wydaje niektórym dzisiejszym "płatnikom" i zwolennikom rewolucji. :)

    Jakie to problemy społeczne miała Europa w dawnych czasach?

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2011-08-01 19:37:27
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-01 21:20, Liwiusz pisze:

    > Jakie to problemy społeczne miała Europa w dawnych czasach?

    Generalnie żadnych, ludzie starsi sobie spokojnie umierali gdzieś pod
    palisadą czy jakoś tak. A co do późniejszych czasów to ładnie to ujęła
    M. Konopnicka w "Miłosierdziu gminy". Polecam.

    --
    MZ

  • 56. Data: 2011-08-01 19:59:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-01 21:37, MZ pisze:

    > Generalnie żadnych, ludzie starsi sobie spokojnie umierali gdzieś pod
    > palisadą czy jakoś tak. A co do późniejszych czasów to ładnie to ujęła
    > M. Konopnicka w "Miłosierdziu gminy". Polecam.

    I umierali, bo nie było ZUSu, czy może z faktu, że ogólnie świat był
    biedniejszy?

    Bo wiesz, mówić, że kiedyś ludzie na starość z głodu umierali, a teraz
    nie, i to wszystko dzięki ZUS, to duże przegięcie.

    Jak łatwo sobie wyobrazić, teraz i bez ZUS ludzie starsi by nie umierali
    z głodu.

    Również każdy myślący dojdzie do wniosku, że kiedyś na ZUS (czyli na
    takie marnowanie pieniędzy) ludzie byli zbyt biedni.

    Poza tym świata lepiej nie uczyć się z książek autorów o lewicowym
    zacięciu. Pragnę również zauważyć, że w Miłosierdziu Gminy jest opisana
    aberracja pomocy społecznej w wydaniu państwa (to gmina, chcą "pomóc
    biednym" stworzyła taki, a nie inny system "sprzedaży" osób biednych).

    Czyli tak jakby argument przeciw państwowym ZUSem.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2011-08-01 20:12:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > No zajebista perspektywa na starość po prostu.

    Daj spokój. Za 5zł to będzie na trzy dni.

  • 58. Data: 2011-08-01 20:36:39
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-01 13:12, bzdreg pisze:

> [...]
    > Ale ten, który ma w alternatywie "ukraść i iść do obozu pracy (a nie do
    > pierdla-sanatorium!) na 5 lat" albo "prosić dobrych ludzi o wsparcie"

    To już lepiej podczas burzy i piorunów stanąć pod jakimś drzewem
    trzymając w ręku telefon komórkowy.

    --
    animka

  • 59. Data: 2011-08-01 20:39:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-01 13:57, m4rkiz pisze:

    > kolega z tych bardziej nawiedzonych jak widze?

    Przecież to pokemon do kwadratu.

    --
    animka

  • 60. Data: 2011-08-01 21:20:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@n...com> napisał w wiadomości

    > Więc niech wymrze (z głodu). Czy dla reszty społeczeństwa to będzie
    > lepiej, czy gorzej w porównaniu z sytuacją "socjalistycznego państwa
    > łożącego z podatków na każdego obiboka"?

    Kłopot w tym, że nie wymrze, tylko gdy będziesz na spacerze da ci w łeb
    i będzie mieć na jedzenie. A ty będziesz się leczył za własne uzbierane
    pieniądze lub spoczywał w opłaconym za własne pieniądze grobie.