  • 21. Data: 2005-04-11 07:26:54
    Temat: Re: czy moge w euro ustali cenę ?
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Mon, 11 Apr 2005 08:58:06 +0200, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > [...]
    >
    > Możesz podać podstawę prawną ?
    > Chodzi o *ustalenie ceny* a nie o *realizację płatności* - bo to
    > dwie różne rzeczy :) i ustalenie zakresu w którym ów zakaz "podania
    > ceny w walucie" miałby obowiązywać: sprzedaż konsumencka, obrót
    > handlowy gospodarczy, umowy osobiste...

    Artykuł I-8 Traktatu konstytującego Unię Europejską:

    "Flaga Unii przedstawia krąg dwunastu złotych gwiazd na niebieskim tle.
    Hymn Unii pochodzi z ?Ody do radości? z IX Symfonii Ludwiga van Beethovena.
    Dewiza Unii brzmi: ?Zjednoczona w różnorodności?.
    Walutą Unii jest euro.
    Dzień Europy obchodzony jest w całej Unii 9 maja."

    Konstytucja unijna chyba jeszcze nie była ratyfikowana, ale niebieskie
    flagi z dwunastoma gwiazdkami już w Polsce widywałem.

    --
    J.A.

  • 22. Data: 2005-04-11 07:29:29
    Od: "J.A." <l...@p...com>

  • 23. Data: 2005-04-11 17:58:18
    Od: "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    Już widzę te kolejkI do E95 za 1.02 i ON za 0.90. :)

    mylisz sie wszedzie zamierzaem miec w złotych tylko na dystrybutorze
    obracało by sie w euro a obok napisane ze w złotych i w zotych kasować

  • 24. Data: 2005-04-11 19:03:26
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Mon, 11 Apr 2005 19:58:18 +0200, na pl.soc.prawo, Hubi napisał(a):

    > Już widzę te kolejkI do E95 za 1.02 i ON za 0.90. :)
    >
    > mylisz sie wszedzie zamierzaem miec w złotych tylko na dystrybutorze
    > obracało by sie w euro a obok napisane ze w złotych i w zotych kasować

    Nie rozumiem. Chcesz brać jeden złoty za litr, czy obracałoby się w dwóch
    walutach?

    --
    J.A.

  • 25. Data: 2005-04-13 21:10:41
    Od: "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    > Nie rozumiem. Chcesz brać jeden złoty za litr, czy obracałoby się w dwóch
    > walutach?

    chce brac 4,1 zł za litr - ale cena w euro sie obrac a obok przeliccznik

  • 26. Data: 2005-04-14 07:54:46
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    Wed, 13 Apr 2005 23:10:41 +0200, na pl.soc.prawo, Hubi napisał(a):

    > chce brac 4,1 zł za litr - ale cena w euro sie obrac a obok przeliccznik

    No to mi się wydaje, że sobie chcesz ułatwić sprawę i zrzucić na klienta
    niech sobie sam przelicza sumę, która wyjdzie na dystrybutorze na złotówki.
    Obawiam się, że możesz mieć kłopoty. Jeżeli nie takie, to inne.
    Poczynając od klientów, którym się to może nie spodobać.
    Nie wypowiem się o przepisach prawnych w tej sprawie bo nie wiem.
    Wypowiem się jako ewentualny klient.
    Ja np. nalewając benzynę, chcę kontrolować ile za nią mam zapłacić.
    Nie mam komputera w głowie i nie mam zamiaru jeździć z kalkulatorem.
    Co zrobisz np. z gościem, który świadomie lub nieświadomie naleje więcej
    niż ma w portfelu, a potem nie będzie chciał zapłacić i wytoczy ci sprawę,
    że to twoja wina, że on źle obliczył?

    Myślę, że w swoim własnym interesie powinieneś dbać o to, żeby klient
    dobrze obliczał.
    Ułatwianie klientowi życia jest dzisiaj tak powszechnie rozumiane, że nawet
    na poczcie człowiek ma do dyspozycji długopis. A jeszcze trzydzieści lat
    temu było to nie do pomyślenia.
    Ty chcesz wrócić, jak mi się zdaje, do czasów, gdy klientowi w sklepie
    łaskę robiono. Myślę, że jednak powinieneś więcej myśleć o interesie
    klienta, niż o własnym, jeżeli chcesz na tym interesie zarobić.

    --
    J.A.

  • 27. Data: 2005-04-14 08:34:42
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
    wiadomości news:d3k25g$kte$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > chce brac 4,1 zł za litr - ale cena w euro sie obrac a obok przeliccznik
    Zobacz jak to załatwili "wielcy" :-)
    W ustawie Prawo zamówień publicznych jest mowa o tym, że zamawiający podaje
    "informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia
    między zamawiającym a wykonawcą"
    Oznacza to, że dopuszczalne jest rozliczanie się w innej walucie ale trzeba
    pamiętać że następnie należy to przeliczyć na pln

    Prawo zamówień publicznych dopuszcza coś takiego a więc jest to możliwe :-)
    technicznie
    Pytanie jest tylko czy prywatny przedsiębiorca, którego ta ustawa nie
    obejmuje może coś takiego robić