  • 1. Data: 2005-04-06 20:32:36
    Temat: czy moge w euro ustali cenę ?
    Od: "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    na dystrybutorze mechanicznym moge ustawic max 3.99 a ceny dzis juz bliskie
    sa 4 zł, nie usmiecha mi sie zmieniac dystrybutora bo to przekraza sens
    inwestycji - jesli ceny utrzymaja sie tylko kilka tygodni
    czy wobe tego moge ustawic na dystrybutorze cene w euro ?
    np dziś kurs euro to 4.1075
    widze to tak
    na dystrybutorze widniej cena za litr w euro np.: 1 euro
    obok wlepa ze to w euro
    obok tego kurs euro po jakim bedzie przeliczane na złote

    wydaje 10 litrów - dystrybutor pokazuje do zapłaty 10 euro
    przeliczam to po kursie euro na zł
    i kasuje w złotówkach
    czy moge tak zrobić ?

    czy też bedzie to niestety nie zgodne z jakimś przepisem ?

    prosze sie nie śmiać - licze na konkretne odpowiedzi oparte na jakiś
    ustawach rozporzadzeniach itd.
    licze bardziej na to ze niestety nie moge tak zrobić - ale mam iskierkę
    nadziei ze jednak bedzie to zgodne z prawem
    Hubi

  • 2. Data: 2005-04-06 20:52:09
    Temat: Re: czy moge w euro ustali cenę ?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
    wiadomości news:d31hac$cvc$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >- ale mam iskierkę
    > nadziei ze jednak bedzie to zgodne z prawem
    > Hubi

    Z ta iskierka to ostroznie, wylecisz w powietrze Ty i twoje dystrybutory.

    Ja mam iskierke, ze moze wreszcie dzieki temu tacy jak ty przestana zbijac
    majatek na sztucznie wygorowanych cenach paliw!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-04-06 20:52:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Hubi napisał(a):
> [...]
    > inwestycji - jesli ceny utrzymaja sie tylko kilka tygodni
    > czy wobe tego moge ustawic na dystrybutorze cene w euro ?

    Zamiast szalec z eurami i przeliczac kursy, moze podziel cene przez 10 i
    namaluj przecinki o jedno miejsce w prawo? :)

  • 4. Data: 2005-04-06 20:59:24
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Zamiast szalec z eurami i przeliczac kursy, moze podziel cene przez 10 i
    > namaluj przecinki o jedno miejsce w prawo? :)

    Szczegoly i podstawy teoretyczne na pl.sci.matematyka
    To juz ostatnie chwile, gdy nie jest moderowana.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-04-06 21:02:30
    Od: "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    oj mylisz sie - ja jestem wybitnie nie zadowolony z tej galopady - i tez
    jeżdze i tankuje - to bije też mnie
    wejdźna strone monopolisty orlenu - dziś NOpb95 kosztuje w hurcie 3.80 -
    tylko dzieku faktowi ze biore tego z mare duzo - moge liczyc na upust - i
    dajac cene 3.90 + usust moge z tego jakoś życ - policz dzierżawe pracownika
    prad telefon papier do drukarki konserwacje (nie takie znów czeste ale) - i
    zastanów sie kto tu w ciebie bije - paliwo to sliski tema ale mnie w TV na
    komisji nie zobaczysz bo dbam o swoja reputacje - z trudem przetrwałem gdy
    chrzcili paliwa - ja tego nie robilem a miałem wyzsza cena - dopiero gdy
    ktoś sie naciał 2-3 razy przyjeżdzał do mnie i juz sie oswoił ze nie ma
    zmartwien - to naprade trudny rynek a pokus jest wiele

  • 6. Data: 2005-04-06 21:24:08
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Hubi" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
    wiadomości news:d31hac$cvc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    [cut]

    Nie mozna. Ceny w Polsce musza byc wyrazone w zlotych.

  • 7. Data: 2005-04-07 06:55:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Hubi wrote:

    > sie oswoił ze nie ma zmartwien - to naprade trudny rynek a pokus
    > jest wiele

    Ano wiele. Stare określenie "szafa pracuje" ;-)
    Marże stacji benzynowych na paliwie są niskie, nawet duże stacje dużych
    koncernów głównie zarabiają na sklepie, nie na paliwie.
    Coraz trudniej im wałki robić...
    Hehe, moge wam tak btw zagadkę rzucić. Hubi jako kierownik/właściciel
    stacji może spróbować zgadnąć, pouczające będzie ;-)
    Wuj mi kiedyś opowiadał jak mieli w pewnym dużym koncernie kierowcę
    cysterny, który za każdym razem dowoził do stacji mniej niż mu wlali do
    cysterny.
    Niedużo, zawsze mniej o maks 200 litrów. Przy takiej ilości nie
    wszczynano postępowania wyjaśniającego.
    Ale gdy się zorientowli że on prawie na kazdym kursie ma taki
    "problem", zaczęli się przyglądać.
    Plomby nienaruszone więc nie upuścił.
    Nie mogli dojść gdzie to ginie...
    Parę razy jechali za nim cichcem, i nie zatrzymywal się, nic z tych
    rzeczy. Po prostu dojeżdżał na stację, zrzucał, i brakowało 200 litrów.

    <spoiler space>

    <spoiler space>

    <spoiler space>

    <spoiler space>

    <spoiler space>

    Otóż mądrala miał w cysternie podwieszone wiadra, które przy nalewaniu
    napełniały się, a gdy zrzucał - paliwo w wiadrach zostawało...
    opróżniał po godzinach, kiedy cysterna nie była zaplombowana.
    Proste, nie? ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2005-04-07 07:19:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Beniamin wrote:

    > To ja dorzucę jeszcze swoją historyjkę sprzed jakichś 15 lat z
    > niegdysiejszego CPNu. Tam kierowcy dowozili tyle ile trzeba,
    > natomiast podejrzenia wzbudziło to, że niektórzy kierowcy notorycznie
    > spóźniali się z transportem o kilka godzin. Okazało się, że chłopaki
    > wystawiali cysterny na palące słońce i czekali po pare godzin na
    > zwiększenie objętości paliwa... :P

    Ech, to nadal działa, tyle że z gazem. Bo jak go dostarczają do stacji
    to liczniki są w litrach, i jak przywiozą po południu to wrzucą mniej...
    Często są przepychanki między stacjami o to kiedy ma przyjechać
    transport ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2005-04-07 07:20:55
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

  • 10. Data: 2005-04-07 08:43:41
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl>

    Massai napisał(a):

> [...]
    > to liczniki są w litrach, i jak przywiozą po południu to wrzucą mniej...
    > Często są przepychanki między stacjami o to kiedy ma przyjechać

    Mozna by mierzyc temperature cysterny i uwzgledniac wspolczynnik.

    A jakie jest rozwiazanie z tym kierowca co dowozil za malo?
    Odparowac przez jakis odpowietrzenie by nie zdazylo. W cysternie tez sie
    raczej paliwo nie schladza, no chyba ze jakas straszna zima byla i dlugo
    jechal, a zbiornik podgrzewany jakas geoterma ;)