  • 1. Data: 2005-04-06 20:27:34
    Temat: mieszkanie spółdzielcze własnościowe + rozwód + sprzedaż
    Od: "Dodziakos" <d...@g...pl>

    Witam,
    jest to mój debiut tu, wynikło to z tego, że nie mogę nigdzie znaleźć
    rozwiązania (o ile ono istnieje) problemu.

    Mianowicie - jest osoba "A" (o jej interesy mi chodzi) i osoba "B". Pomiędzy
    tymi osobami sąd orzekł rozwód. Sprawa podziału majątku (sądownie) nie
    wchodzi w rachubę, gdyż "A" ma już dość sądów, poza tym "B" ukrył (kupując
    drogocenny majątek ruchomy którego właścicielami "na papierze" są jego
    znajomi) część majątku i formalnie jest "goły".
    Pozostaje sprawa mieszkania. "A" była zmuszona się z niego wyprowadzić, gdyż
    "B" (facet) zagrażał jej zdrowiu i życiu. Mieszkanie jest spółdziecze
    własnościowe. Prawo własności ma "A" i "B" w równych częściach, innych
    właścicieli nie ma.
    A probowała dostać się do mieszkania (po wyprowadzce) niejednokrotnie, bez
    skutku gdyż "B" zmienił zamki. Interwencja policji (3 krotna) nic nie
    zmieniła, policja ewidentnie nie chciała dotykać się tej sprawy i po
    grzecznym pukaniu i dzwonieniu w drzwi, gdy nikt nie otworzył (oczywiście
    "B" był w środku) było po sprawie. Policja jak mogła unikała sporządzenia
    notatki itp.

    Teraz sprawa wygląda następująco: "A" mimo, że jest współwłascicielem
    mieszkania nie może się do niego dostać. "B" mieszka w nim i za nie nie
    płaci. Sądowy podział majątku nie wchodzi w grę.

    Pytanie - czy własność 1/2 mieszkania spółdzielczego można sprzedać ? "A"
    nie chce mieć z tym nic wspólnego, przy narastającym zadłużeniu. Taka opcja
    byłaby najlepsza, może jakieś inne ? Chodzi mi o interesy "A"
    Prośba o pomoc/radę.

    Pozdrawiam,
    Dodziakos

  • 2. Data: 2005-04-10 10:17:05
    Temat: Re: mieszkanie spółdzielcze własno?ciowe + rozwód + sprzedaż
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Dodziakos" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    Sprawa podziału majątku (sądownie) nie
    > wchodzi w rachubę, gdyż "A" ma już dość sądów,
    > płaci. Sądowy podział majątku nie wchodzi w grę.

    mysle, ze innej drogi nie ma

    > Pytanie - czy własność 1/2 mieszkania spółdzielczego można sprzedać ?

    myslisz , ze znajdzie sie ktos taki co kupi 1/2 mieszkania wraz z ciekawym
    egzmplarzem zam. druga czesc?

    Sandra

  • 3. Data: 2005-04-10 17:27:48
    Temat: Re: mieszkanie spółdzielcze własnoœciowe + rozwód + sprzedaż
    Od: "ania " <a...@W...gazeta.pl>

    Dodziakos <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > "B" był w œrodku) było po sprawie. Policja jak mogła unikała sporzšdzenia
    > notatki itp.
    >
    > Teraz sprawa wyglšda następujšco: "A" mimo, że jest współwłascicielem
    > mieszkania nie może się do niego dostać. "B" mieszka w nim i za nie nie
    > płaci. Sšdowy podział majštku nie wchodzi w grę.
    >
    > Pytanie - czy własnoœć 1/2 mieszkania spółdzielczego można sprzedać ? "A"
    > nie chce mieć z tym nic wspólnego, przy narastajšcym zadłużeniu. Taka opcja
    > byłaby najlepsza, może jakieœ inne ? Chodzi mi o interesy "A"

    A powinna uzyskać w spółdzielni informację o zadłużeniu - to raz
    powina ocenić czy zapłata zadłużenia wchodzi w rachubę - to 2
    po zapłacie należności na swoje oczywiście nazwisko, albo lepiej po jakimś
    porozumieniu ze spółdzielnią - na piśmie, wystąpić o podział bądź o
    przyznanie jej swpdlm i wykazać że koszt utrzymania ponosiła sama, że B nie
    pryzcyznia się do ponoszenia kosztów a pomimo to użytkował lokal, co musi
    być uwzględnione w podziale odpowiadającym wartości udziału, najwyżej będzie
    miała nałożony obowiązek spłaty jakiejś niewielkiej części na rzecz B,
    raczej bez sądu się nie obejdzie, a spółdzielnia może jeszcze zdążyć
    wykluczyć z członkostwa za niepłacenie, kto jest członikiem? A czy B,
    chociaż to nie ma znaczenia, no ale różnie może być