  • 1. Data: 2005-04-06 20:59:57
    Temat: Czy sie odpala cos ekstra dla adwokata?
    Od: "Paula" <...@...C>

    Witam,
    adwokat wygral dla mnie sprawe, oczywiscie przy podpisywaniu pelnomocnictwa
    zaplacilam tyle ile chcial.
    Czy jest jakas regula/tradycja, ze po wygranej sprawie cos sie "odpala" np.
    od serca jeszcze adwokatowi z wygranej puli?
    Paula

  • 2. Data: 2005-04-06 21:08:38
    Temat: Re: Czy sie odpala cos ekstra dla adwokata?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Paula napisał(a):
    > adwokat wygral dla mnie sprawe,

    a jesteś pewna że adwokat? ;)

    KG

  • 3. Data: 2005-04-06 21:22:06
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Paula" <...@...C> napisał w wiadomości
> [...]
    pelnomocnictwa
    > zaplacilam tyle ile chcial.
    > Czy jest jakas regula/tradycja, ze po wygranej sprawie cos sie "odpala"

    Poniewaz "etyka" adwokacja w Polsce zabrania np. ukladow typu "jesli
    przegramy nic sie nie nalezy", wiec na Twoim miejscu potraktowalbym to
    rownie "etycznie " w druga strone. Zaplacilam stawke - do widzenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-04-07 08:59:33
    Od: Meklar <m...@v...pl>

    Paula wrote:

> [...]
    >Czy jest jakas regula/tradycja, ze po wygranej sprawie cos sie "odpala" np.
    >od serca jeszcze adwokatowi z wygranej puli?

    Nie, w końcu zapłaciłaś mu. Poza tym trzeba wyrzec się nawyków rodem z
    poprzedniej epoki. Przestać w urzędach i innych podobnych miejscach
    odwdzięczać się w postaci dobrego alkoholu, bombonierki itp. Zwłaszcza
    jeśli tyczy się to urzędów. Urzędnicy po to są by zajmować się
    wszystkimi narzuconymi zadaniami administracyjnymi. Zauważ, że Ty
    płacisz im (przecież pensje idą z budżetu). Można dziękować ale tylko za
    bardzo szybkie rozwiązanie problemu, przed czasem. Jeśli oczywiście
    urzędnik przyczynił się do tego.

    Prezentami napędza się rodzaj "korupcji", urzędnikowi przestaje zależeć
    na wykonywaniu wszystkiego w terminie. No bo po co? Skoro opóźniając
    będzie miał więcej czasu dla siebie no i petent przy okazji będzie
    obdarowywał prezentami za wykonanie czegoś do czego urzędnik jest
    zobowiązany.

    Niestety w niektórych przypadkach prezent musi być, chociaż nigdzie tak
    nie jest napisane (ale to już temat na inną dyskusję np.: "korupcja
    wśród lekarzy"). Chyba prędzej zaistnieje świat opisany przez More'a
    (Utopia) niż pozbędziemy się korupcji :/

    Jeśli już czujesz, że coś powinnaś zrobić myślę, iż wystarczy list z
    podziękowaniami najlepiej napisany własnoręcznie lub coś w tym stylu.

    Pozdrawiam
    Meklar

  • 5. Data: 2005-04-07 12:22:03
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Meklar" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wśród lekarzy"). Chyba prędzej zaistnieje świat opisany przez More'a
    > (Utopia) niż pozbędziemy się korupcji :/

    Korupcja bedzie zawsze tam, gdzie jeden człowiek ma wpływ na zysk (dobro,
    zdrowie) drugiego człowieka, sam nie mając z tego zysku.
    Moim zdaniem nie jest żadna utopią zlikwidowanie tej przeszkody.

    vertret

  • 6. Data: 2005-04-07 13:34:42
    Od: "--<<red>>--" <r...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > Czy jest jakas regula/tradycja, ze po wygranej sprawie cos sie
    > "odpala" np. od serca jeszcze adwokatowi z wygranej puli?

    Zadnych unormowan nie ma w tym zakresie, ale zdarza sie, ze jesli adwokat
    dobrze zalatwil sprawe (np. uniewinnienie, zawieszenie wykonywania kary w
    beznadziejnej sprawie, albo wywalczyl konkretne pieniadze, czy inne
    korzysci), to warto wynagrodzic jego prace dodatkowo. W drobnych sprawach
    jesli klient jest zadowolony, to moze jakis alkohol, albo cos zwiazanego z
    dzialnoscia klienta. Wszystko z umiarem. I w miare mozliwosci finansowych.
    Oczywiscie po stwierdzeniu prawomocnosci:-)

    Sama ocen, czy chcesz mu odpalic cos ekstra.

    def

  • 7. Data: 2005-04-08 20:40:30
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    --<<red>>-- wrote:
> [...]
    > prawomocnosci:-)
    >
    > Sama ocen, czy chcesz mu odpalic cos ekstra.

    Oczywiscie dotyczy to adwokatów, którzy w przypadku przegrania sprawy
    (często z powodu swojego zaniedbania) zwracają klientowi całość, lub
    przynajmniej część honorarium;))

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.