  • 1. Data: 2012-04-11 09:25:31
    Temat: czy moge tak nazwać firme...
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Jestem w trakcie zakładania żłobka.
    Przyszedł czas na nazwe.Trudno wymyślić cos ciekawego. Rozważam postacie bajkowe
    i stąd pytanie.
    Czy moge bezkarnie używać nazw bajkowych np "struś pedziwiatr"
    chatka puchatka, czy "gumiśiowy świat" "plastuś " itp ?
    To samo dotyczy grafik...w/w postaci

  • 2. Data: 2012-04-11 14:05:21
    Temat: Re: czy moge tak nazwać firme...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BETON wrote:
> [...]
    > Czy moge bezkarnie używać nazw bajkowych np "struś pedziwiatr"
    > chatka puchatka, czy "gumiśiowy świat" "plastuś " itp ?

    nie mozesz. przynajmniej bezkarnie. wczesniej czy pozniej kto sie dowali.
    akta to ostatnio knajpe zamykali z tego powodu?

  • 3. Data: 2012-04-11 14:09:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2012 09:25, BETON pisze:
> [...]
    > Czy moge bezkarnie używać nazw bajkowych np "struś pedziwiatr"
    > chatka puchatka, czy "gumiśiowy świat" "plastuś " itp ?

    A czy możesz bezkarnie prowadzić usługi księgowe na kradzionych programach?

    Tak, możesz - póki ciebie nie złapią.

  • 4. Data: 2012-04-11 14:14:47
    Od: "tomekx" <t...@s...pl>

    wiadomości news:4f857463@news.home.net.pl...

    > A czy możesz bezkarnie prowadzić usługi księgowe na kradzionych
    > programach?
    >
    > Tak, możesz - póki ciebie nie złapią.

    A "struś pędziwiatr" to nazwa zastrzeżona, że nie może? Może chyba korzystać
    z niektórych nazw postaci z bajek, które nie są żadnymi znakami towarowymi,
    ani zastrzeżonymi znakami. Zanim się powie, że nie może to chyba trzeba to
    sprawdzić? Nie można przecież się bać tych wszystkich "światowych
    korporacji", bo są wielkie i wszystko mogą. Też mamy prawo które nas chroni,
    więc wypowiedzi typu "nie możesz" są chyba nie do końca prawdziwe. Czekam na
    wyjasnienie.

  • 5. Data: 2012-04-11 14:17:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tomekx wrote:
    > A "struś pędziwiatr" to nazwa zastrzeżona, że nie może?

    a sądziesz, ze nie?

  • 6. Data: 2012-04-11 14:36:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2012 14:14, tomekx pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > ani zastrzeżonymi znakami. Zanim się powie, że nie może to chyba trzeba to

    Patrz wyżej.

  • 7. Data: 2012-04-11 15:11:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > a sądziesz, ze nie?

    A kto niby zastrzegł?
    Mówimy o "struś pędziwiatr" a nie "Road Runner".
    Myślisz że Warner zastrzegł nazwy we wszystkich językach świata? ;-)

    Ale w powiązaniu z grafiką - oczywiście ścigną.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2012-04-11 15:44:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Massai wrote:

    > A kto niby zastrzegł?
    > Mówimy o "struś pędziwiatr" a nie "Road Runner".
    > Myślisz że Warner zastrzegł nazwy we wszystkich językach świata? ;-)

    we wszystkich na pewno nie, może spróbować w jakimś egoztycznym języku.
    W Polsce na 99% tak.

  • 9. Data: 2012-04-13 00:22:37
    Od: to <t...@i...pl>

    begin BETON

    > Jestem w trakcie zakładania żłobka. Przyszedł czas na nazwe.Trudno
    > wymyślić cos ciekawego.

    Może BETON?

  • 10. Data: 2012-04-13 00:30:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    to wrote:
    > begin BETON

    > Może BETON?

    "horror malucha".

    po za tym, nazwa przedszkola dzieciakom jest niepotrzebna, bo im to zwisa.
    Nazwa ma być chwytna dla rodziców i niekoniecznie musi być dziecięca i
    infantylna.