  • 161. Data: 2009-06-22 09:07:34
    Temat: Re: czy matka musi wiedziec gdzie jest jej dziecko
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Olgierd" <n...@n...problem> napisał

    > ale już się zmieniło ;-)
    > http://news.money.pl/artykul/szwajcaria%3Bw%3Bscheng
    en%3Bkoniec%
    > 3Bkontroli,88,0,408152.html

    No fakt, ja jechałam w maju 2008 :)

  • 162. Data: 2009-06-22 09:21:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Ale jakas podstawa prawna?...

    > PS. I jeszcze jedno - jesli tylko jeden rodzic ma prawa rodzicielskie,
    > a drugi np. zmarl albo zostal ich pozbawiony albo nigdy nie istnial,
    > to jak to wykazac przy skladaniu wniosku o paszport/DO?

    ROZPORZĄDZENIE
    RADY MINISTRÓW

    z dnia 6 lutego 2009 r.

    w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach
    wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty

    (Dz. U. z dnia 24 marca 2009 r.)

    § 5. 1. Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem:
    1) osoby małoletniej, która nie ukończyła 13. roku życia, za którą
    wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo
    jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów wraz z pisemną
    zgodą drugiego z rodziców lub opiekuna ustanowionego przez sąd,
    poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza;

    Nie wiem - pewnie akt zgonu/wyrok sądu?

    I co to znaczy 'rodzic nie istniał?'

    Kobieta wiatropylna jest? ;)

    --
    spp

  • 163. Data: 2009-06-22 09:51:25
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Po całej UE.

    Na granicy Szengenlandu moga juz zatrzymac i kazac zawrocic, jak ten
    "drugi" rodzic odpowiednio wczesniej powadomi Interpol :-) czy innego
    ojca Rydzyka o "porwaniu" dziecka

    > PS. Gdzie jest napisane, że do wydania DO dziecku potrzebna jest zgoda
    > OBOJGA rodziców, bo nie umiem znaleźć?

    Fakt - pierwsze 10 linkow z googla prowadza do jednego "opiekuna prawnego"

    http://bip.starogard.pl/?id=162

    Czyli jeden rodzic ma lape na paszporcie (i spi spokojnie, niczego
    nieswiadomy) a drugi w tym czasie wyrabia dziecku (z dzieckiem
    oczywiscie) dowod :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 164. Data: 2009-06-22 10:00:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maseł pisze:

    > Czyli jeden rodzic ma lape na paszporcie (i spi spokojnie, niczego
    > nieswiadomy) a drugi w tym czasie wyrabia dziecku (z dzieckiem
    > oczywiscie) dowod :-)

    Ale tylko dziecku powyżej 13 roku życia, młodsze - muszą być oboje (a
    nawet cała trójka).

    --
    spp

  • 165. Data: 2009-06-22 10:05:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maseł <m...@p...onet.pl> writes:

    > Na granicy Szengenlandu moga juz zatrzymac i kazac zawrocic, jak ten
    > "drugi" rodzic odpowiednio wczesniej powadomi Interpol :-) czy innego
    > ojca Rydzyka o "porwaniu" dziecka

    No, to juz w Czeskim Cieszynie albo w Pradze moga zatrzymac, jesli sie
    kontrola trafi... Schengen nie oznacza zakazu kontroli dokumentow...

    MJ

  • 166. Data: 2009-06-22 10:47:34
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > No, to juz w Czeskim Cieszynie albo w Pradze moga zatrzymac, jesli sie
    > kontrola trafi... Schengen nie oznacza zakazu kontroli dokumentow...

    Ale wieksze prawdopodobienstwo na kontrole dokumentow masz w Pradze lub
    Poznaniu, czy Paryzu niz w na moscie pomiedzy Cieszynami... :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 167. Data: 2009-06-22 10:51:53
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > Ale tylko dziecku powyżej 13 roku życia, młodsze - muszą być oboje (a
    > nawet cała trójka).

    Przed chwila podalem linka do BIPu gminy Starogard. Nie wspomnieli - i
    nie tylko zrezta oni - tam koniecznosci stawiennictwa przez dwoch
    opiekunow. (Az zaluje, ze tam nie mieszkam, bo akurat dzieckiem
    odpowiednio mlodym dsponuje... :)

    Pozdro

    Maseł

  • 168. Data: 2009-06-22 11:03:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maseł pisze:

> [...]
    > nie tylko zrezta oni - tam koniecznosci stawiennictwa przez dwoch
    > opiekunow. (Az zaluje, ze tam nie mieszkam, bo akurat dzieckiem

    Nie ma gwarancji że jednak nie zażądaliby obecności drugiego rodzica.
    W końcu strony internetowe nie są źródłem prawa lecz mają charakter
    informacyjny. :) Mógłbyś się wściekać, dziecko tupać nogani ale pewnie
    nic by to nie pomogło. :(

    --
    spp

  • 169. Data: 2009-06-22 15:15:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:ng00h6-u0j.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > rozumiem ze ty zupelnie obcym osobom bedziesz pozwalal dawac swojemu
    > dziecku zymboliczne klapsy za rozrabianie?

    Ty nic nie rozumiesz, bo jesteś idiota.

  • 170. Data: 2009-06-22 18:33:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ... i dowodu osobistego.
    > A mozna zwrocic sie do sadu o zmuszenie drugiego rodzica do
    > przekazania (wczesniej wydanego) paszportu dziecka w rece pierwszego
    > rodzica?
    > MJ

    Teoretycznie jest to dokument dziecka, więc powinien być z dzieckiem.
    Skłaniał bym się ku opinii, ze odmowa wydania przez rodzica takiego
    dokumentu jest przestępstwem ukrycia dokumentu, którym nie ma prawa
    wyłącznego rozporządzania.