  • 1. Data: 2007-05-24 12:05:13
    Temat: czy ma takie prawo? dość pilne pytanie.
    Od: redgrist <s...@n...pl>

    Witam.
    Sytuacja kształtuje się następująco:

    Moja firma mieści się w domu rodziców.
    Ja jestem zameldowany w tym domu.
    Mam pozwolenie na działalność.
    Działalność opiewa teren całego kraju a w domu miejsce na działalność to
    biurko przy którym stawiam laptopa. Jestem informatykiem wiec więcej mi
    nie potrzeba.

    Ojciec miał sprzeczkę zakończona w sondzie grodzkim z jednym strażnikiem
    miejskim. Sprawę Ojciec wygrał.
    Teraz straż miejska uczepiła się prawdopodobnie w odwecie że
    "skontrolują firmę"

    Moje pytanie co mogą skoro firma jest w domu prywatnym?
    Czy można przedstawić dokumenty przed bramą i pożegnać panów.

    Oni chcieli wejść i skontrolować "czy jest porządek".
    Chciał bym możliwie skutecznie obronić się przed chamskim działaniem
    odwetowym. Nie mam nic do ukrycia ale nie życzę sobie pokazywania władzy
    poprzez podmiot finanso-marno-trawny.

    dziękuje z góry.
    redgrist

  • 2. Data: 2007-05-24 12:11:43
    Temat: Re: czy ma takie prawo? dość pilne pytanie.
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 14:05:13 +0200, redgrist napisał(a):

    > Moje pytanie co mogą skoro firma jest w domu prywatnym? Czy można
    > przedstawić dokumenty przed bramą i pożegnać panów.

    No akurat miejsce prowadzenia działalności gospodarczej to coś innego niż
    dom mieszkalny.
    Trzeba było rejestrować się gdzie indziej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 3. Data: 2007-05-24 12:15:59
    Od: redgrist <s...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > No akurat miejsce prowadzenia działalności gospodarczej to coś innego niż
    > dom mieszkalny.
    > Trzeba było rejestrować się gdzie indziej.

    mam wpisany ten dom jako miejsce prowadzenia działalności.
    Co zwykły strażnik miejski może?

    redgrist

  • 4. Data: 2007-05-24 12:18:35
    Od: "e...@p...wp" <n...@o...pl>

    > No akurat miejsce prowadzenia działalności gospodarczej to coś innego niż
    > dom mieszkalny.
    coś takiegooo

    > Trzeba było rejestrować się gdzie indziej.
    A kto broni prowadzić działalnośc gospodarczą w domu mieszkalnym?
    Przecież działalnośc prowadzi legalnie.
    Straż miejska nie ma prawa kontrolować firmy.Złóż skargę na policji ,oni sie
    na wzajem bardzo lubią :)

  • 5. Data: 2007-05-24 12:22:24
    Od: M <n...@n...cry>

    redgrist napisał(a):
    > Ojciec miał sprzeczkę zakończona w sondzie grodzkim z jednym strażnikiem
    > miejskim. Sprawę Ojciec wygrał.
    > Teraz straż miejska uczepiła się prawdopodobnie w odwecie że
    > "skontrolują firmę"

    Co to za miasto?
    Że też się skurwysynom chce biegać i szukać haków.

    > Moje pytanie co mogą skoro firma jest w domu prywatnym?
    > Czy można przedstawić dokumenty przed bramą i pożegnać panów.
    > Oni chcieli wejść i skontrolować "czy jest porządek".

    Nie jestem pewny, niech wypowie się ktoś znający zagadnienie, ale chyba
    nie mają podstaw do kontroli innych niż lokali produkcyjne lub
    handlowych. Bo co Straż Miejska ma szukać w biurze? Czy kurze starte
    albo dokumenty równo ułożone?

    > Chciał bym możliwie skutecznie obronić się przed chamskim działaniem
    > odwetowym. Nie mam nic do ukrycia ale nie życzę sobie pokazywania władzy
    > poprzez podmiot finanso-marno-trawny.

    Jeśli okaże się, że mają prawo to bym zrobił jakąś prowokację a do tego
    powiadomił prasę. Bo to ewidentne nadużywanie uprawnień i nie uwierzę,
    że kontroluję wszystkie firmy działające w domach/mieszkaniach.

    --
    pzdr

  • 6. Data: 2007-05-24 12:30:43
    Od: redgrist <s...@n...pl>

    M napisał(a):

    > Co to za miasto?
    > Że też się skurwysynom chce biegać i szukać haków.

    Misteczko Rumia w pomorskim
    Chcą się ewidentnie zemścić...

    redgrist

  • 7. Data: 2007-05-24 12:52:27
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Art. 1. 1. Do ochrony porządku publicznego na terenie gminy może być
    utworzona samorządowa umundurowana formacja - straż gminna, zwana dalej
    "strażą".

    2. Straż spełnia służebną rolę wobec społeczności lokalnej, wykonując swe
    zadania z poszanowaniem godności i praw obywateli.

    Art. 12. 1. Strażnik wykonując zadania, o których mowa w art. 10 i 11, ma
    prawo do:

    1) udzielania pouczeń,

    2) legitymowania osób w uzasadnionych przypadkach w celu ustalenia ich
    tożsamości,

    3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia i niezwłocznego
    doprowadzenia do najbliższej jednostki Policji,

    4) nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia określone w
    trybie przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o wykroczenia,

    5) dokonywania czynności wyjaśniających, kierowania wniosków o ukaranie do
    sądu, oskarżania przed sądem i wnoszenia środków odwoławczych - w trybie i
    zakresie określonych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia,

    6) usuwania pojazdów i ich unieruchamiania przez blokowanie kół w
    przypadkach, zakresie i trybie określonych w przepisach o ruchu drogowym,

    7) wydawania poleceń,

    8) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych i samorządowych,

    9) zwracania się, w nagłych przypadkach, o pomoc do jednostek gospodarczych,
    prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej oraz organizacji
    społecznych, jak również do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy na
    zasadach określonych w ustawie o Policji,

    10) obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu
    zdarzeń w miejscach publicznych.

    Tyle straż może. Ustawa o strażach gminnych.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 8. Data: 2007-05-24 12:55:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 24 May 2007 12:11:43 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > No akurat miejsce prowadzenia działalności gospodarczej to coś innego niż
    > dom mieszkalny.

    Z postu nie trudno się domyśłić że to nie *miejsce prowadzenia DG* tylko
    siedziba.

    > Trzeba było rejestrować się gdzie indziej.

    ???
    Olgierd - masz zły dzień dzisiaj?

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 9. Data: 2007-05-24 12:59:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 24 May 2007 14:52:27 +0200, mecenas napisał(a):

    > 7) wydawania poleceń,

    To jest zakurwiste :/
    W zasadzie wszystko pod to można pdociągnąć :)
    Wyda polecenia wpuszczenia go na teren posesji ;))))

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 10. Data: 2007-05-24 13:00:03
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Thu, 24 May 2007 14:52:27 +0200, mecenas napisał(a):

    > Tyle straż może. Ustawa o strażach gminnych.

    To wprost. Natomiast masz jeszcze odesłania do "przepisów szczególnych" w
    art. 77 ustawy o swobodzie gospodarczej. I diabła ze świeczką wpuścić
    między nie, żeby sprawdził czy coś się znajdzie czy nie znajdzie.