  • 1. Data: 2007-07-11 16:16:37
    Temat: czy cba zlamalo ustawe?
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!
    Art 19 ust 4 ustawy o cba zakazuje podczas prowokacji lamac ustaw, a
    z dzisiejszych pubblikacji prasowych wynika ze sfalszowano dokumenty, a
    weic popelniono przesteppstwo z art 270 KK. Czy ktos powinien za to
    odpowiedziec?

    Drugie pytanie, z dzisiejszych publikacji prasowych wynika także, ze w
    szkole Ojczulka z Torunia, oferowano lepsze oceny w zamian za
    wystapienie w tv trwam jako widownia i jesczze za jakies pierdoly.
    Prosze mi na zdrowy rozum wyjasnic czym to sie rozni w swietle przepisow
    korupcyjnych od ofiarowania pieniedzy za ocene co stanowi czyn karalny?

    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 2. Data: 2007-07-11 20:10:44
    Temat: Re: czy cba zlamalo ustawe?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f72vp0$lpo$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > z dzisiejszych pubblikacji prasowych wynika ze sfalszowano dokumenty, a
    > weic popelniono przesteppstwo z art 270 KK. Czy ktos powinien za to

    Nie, to nie było złamanie ustawy. CBA nie sporządziło tych dokumentów w
    celu użycia za autentyczne, bowiem nie mieli faktycznie zamiaru
    przekształcać żadnego gruntu.

> [...]
    > zdrowy rozum wyjasnic czym to sie rozni w swietle przepisow korupcyjnych
    > od ofiarowania pieniedzy za ocene co stanowi czyn karalny?

    Tu już prędzej by się dało coś znaleźć, choć to silnie zależy od tego na
    ile dziennikarze przekręcili stan rzeczywisty. Bo wystarczy, by te oceny
    podnoszono z uwagi na zaangażowanie studentów w zdobywanie wiedzy z zakresu
    dziennikarstwa poprzez udział w programach i już inaczej to będzie z
    prawnego punktu widzenia wyglądać, choć na jedno w praktyce wychodzi.

    generalnie, to z tą korupcją właśnie tak jest. nie zawsze da się to
    klarownie udowodnić i dla tego nie ma większego sensu walka z korupcją
    metodami policyjnymi. Trzeba stwarzać takie mechanizmy i algorytmy, by
    niebyło możliwości korupcji. Jakby oceny wystawiano w drodze jakiś
    egzaminów pisemnych albo zewnętrznych, to by się nie dało ich uzależniać
    udziału w programie.

  • 3. Data: 2007-07-11 21:33:20
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >
    > Nie, to nie było złamanie ustawy. CBA nie sporządziło tych dokumentów w
    > celu użycia za autentyczne, bowiem nie mieli faktycznie zamiaru

    przeksztalcac gruntu moze i nie, ale dokument mial byc traktowany pzrze
    niektore osoby jao autentyczny. ZOstal 'puszczony w obieg'.
    Nie czuje sie przekonany :)

    P.

  • 4. Data: 2007-07-11 21:34:11
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > Nie, to nie było złamanie ustawy. CBA nie sporządziło tych dokumentów w
    > celu użycia za autentyczne, bowiem nie mieli faktycznie zamiaru

    "...lub takiego dokumentu jako autentycznego używa".

    Nie znam sprawy "od podszewki", ale IMHO użyli go jako autentycznego...

    Piotr

  • 5. Data: 2007-07-11 22:18:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:f73idr$hjg$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie znam sprawy "od podszewki", ale IMHO użyli go jako autentycznego...

    Sposób od dawna w prawie dozwolony i stosowany wbrew pozorom dość
    powszechnie. Jakoś nikt nigdy zarzutów nikomu nie stawiał.

  • 6. Data: 2007-07-12 19:14:06
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Sposób od dawna w prawie dozwolony i stosowany wbrew pozorom dość
    > powszechnie. Jakoś nikt nigdy zarzutów nikomu nie stawiał.

    CBA nie ma prawa namawiac do popelnienia przestepstwa na takich warunkach na
    jakich ten ktos nigdy by tego nie popelnil.

    Wydaje mi sie, ze jak sie ma 3 lub 6 duzych baniek to naprawde duzo ludzi
    moznaby kupic. To jest kwestia czy ktos to robi czy by zrobil jezeliby mial
    dostac taka kase

    Icek

  • 7. Data: 2007-07-12 19:27:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > CBA nie ma prawa namawiac do popelnienia przestepstwa na takich warunkach
    > na
    > jakich ten ktos nigdy by tego nie popelnil.

    Oczywiście, ze nie ma. Pytanie, skąd wiedzieć, na jakie warunki podejrzany
    by przystał, a na jakie nie :-)

    > Wydaje mi sie, ze jak sie ma 3 lub 6 duzych baniek to naprawde duzo ludzi
    > moznaby kupic. To jest kwestia czy ktos to robi czy by zrobil jezeliby
    > mial
    > dostac taka kase

    A tu juz wyjaśnij, co miałeś na myśli, bo nie rozumiem.

  • 8. Data: 2007-07-12 20:27:01
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A tu juz wyjaśnij, co miałeś na myśli, bo nie rozumiem.

    okazaja czyni zlodzieja. Czasami jest tak, ze ktos nigdy by nie ukradl
    niczego ale okazja (np. widzi, ze konwojent do bankomatu wypuscil worek z
    banknotami) powoduje, ze zawija worek i znika (staje sie zlodziejem).

    Tak samo tu. Dany urzednik moze nigdy nie wzialby w lape. Ale zjawia sie
    gosc, namawia, ze da 6 duzych baniek i taki urzednik, ktory zawsze
    deklarowal, ze jest uczciwy bedzie mial chwile slabosci. Oczywiscie takie
    chwile slabosci trzeba karac ale w warunkach laboratoryjnych (czyli
    prowokacja CBA) juz nie. Jak nie ma dowodow na to, ze ten ktos to
    kiedykolwiek zrobil to nie powinno sie stosowac prowokacji gdyz wiekszosc
    osob ma taka cene za ktora sie sprzeda a CBA sadze moze dac duzo

    Icek

  • 9. Data: 2007-07-12 23:20:10
    Od: Michał <n...@n...com>

    Icek napisał(a):
    > gdyz wiekszosc
    > osob ma taka cene za ktora sie sprzeda

    Wypadałoby dodać, że funkcjonariuze CBA, policji, prokuratury, sędziowie
    także mają swoją cenę, nawet jeśli jeszcze jej nie poznali.

    To samo z ministrem Niszczarką, Jarosławem Niepokalanym, Edgarem Peronem
    i resztą towarzystwa.

    Cena niekoniecznie musi być pieniężna.
    --
    pzdr

  • 10. Data: 2007-07-13 16:23:15
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Thu, 12 Jul
    2007 21:27:21 +0200, Robert Tomasik zeznał(a):

    > Oczywiście, ze nie ma. Pytanie, skąd wiedzieć, na jakie warunki podejrzany
    > by przystał, a na jakie nie :-)

    zawsze można zapytać :)

    Język polski jest dość elastyczny i zawiera szereg wyrażeń typu:

    "jeśli powstaną jakieś koszty, to je oczywiście pokryję, proszę jedynie o
    określenie granic, żebym się przygotował"

    albo

    "rozumiem, że wymaga to pewnego wysiłku, który oczywiście zostanie
    wynagrodzony"

    i dalej bredzenie w tym stylu :)

    > A tu juz wyjaśnij, co miałeś na myśli, bo nie rozumiem.

    Pewnie to, co i mnie po głowie chodzi.

    O ile większość ludzi zapewne odwróci się ze wstrętem na myśl o handlu
    narkotykami, to przyjęcie żywej (i bardzo dużej) gotówki za podpis czy
    decyzję już takie pewne nie jest.

    pozdr.