    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy cba zlamalo ustawe?
    Date: Wed, 11 Jul 2007 22:10:44 +0200

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f72vp0$lpo$1@inews.gazeta.pl...

    > Art 19 ust 4 ustawy o cba zakazuje podczas prowokacji lamac ustaw, a
    > z dzisiejszych pubblikacji prasowych wynika ze sfalszowano dokumenty, a
    > weic popelniono przesteppstwo z art 270 KK. Czy ktos powinien za to
    > odpowiedziec?

    Nie, to nie było złamanie ustawy. CBA nie sporządziło tych dokumentów w
    celu użycia za autentyczne, bowiem nie mieli faktycznie zamiaru
    przekształcać żadnego gruntu.

    > Drugie pytanie, z dzisiejszych publikacji prasowych wynika także, ze w
    > szkole Ojczulka z Torunia, oferowano lepsze oceny w zamian za wystapienie
    > w tv trwam jako widownia i jesczze za jakies pierdoly. Prosze mi na
    > zdrowy rozum wyjasnic czym to sie rozni w swietle przepisow korupcyjnych
    > od ofiarowania pieniedzy za ocene co stanowi czyn karalny?

    Tu już prędzej by się dało coś znaleźć, choć to silnie zależy od tego na
    ile dziennikarze przekręcili stan rzeczywisty. Bo wystarczy, by te oceny
    podnoszono z uwagi na zaangażowanie studentów w zdobywanie wiedzy z zakresu
    dziennikarstwa poprzez udział w programach i już inaczej to będzie z
    prawnego punktu widzenia wyglądać, choć na jedno w praktyce wychodzi.

    generalnie, to z tą korupcją właśnie tak jest. nie zawsze da się to
    klarownie udowodnić i dla tego nie ma większego sensu walka z korupcją
    metodami policyjnymi. Trzeba stwarzać takie mechanizmy i algorytmy, by
    niebyło możliwości korupcji. Jakby oceny wystawiano w drodze jakiś
    egzaminów pisemnych albo zewnętrznych, to by się nie dało ich uzależniać
    udziału w programie.