  • 1. Data: 2004-04-18 21:35:48
    Temat: czy BZWBK działa zgodnie z prawem ?
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

    Witam,
    Mam 3 pytania odnośnie wprowadzanego przez bank BZWBK ubezpieczenia kart
    debetowych http://www.bzwbk.pl/u235/navi/201183 :

    1. Czy BZWBK ma prawo obciążać klientów dowolnymi nowymi płatnymi usługami
    ( w tym przypadku ubezpieczenia kart) nie pytając ich wcześniej o zgodę ?

    2. Jaka jest podstaw prawna wprowadzania tego ubezpieczenia dla obecnych
    posiadaczy kart ?
    Nie ma o tym słowa, ani w aktualnym Regulaminie kart, ani w Tabeli opłat i
    prowizji.
    Jedynym dokumentem(?) jest Nota informacyjna (czy posiada moc prawną ?)
    http://www.bzwbk.pl/_itemserver/doc/nota_ubezp_kart_
    kont_osob.pdf ,
    która rozpoczyna się od tekstu:
    "Załącznik nr 1 do Umowy ubezpieczenia nr 2364001022
    Poniższa informacja jest skierowana do wszystkich Posiadaczy Kont oraz
    Użytkowników Kart typu VISA Electron lub Maestro lub VISA Classic BZ WBK
    którzy przystąpili do programu ubezpieczenia zgodnie z umową nr
    2364001022I...".
    Zapis ten sugeruje, że NIE DOTYCZY to obecnych posiadaczy kart, którzy nie
    podpisywali żadnych umów ubezpieczeniowych z BZWBK. Jakim więc prawem BZWBK
    chce tu pobierać opłaty ?

    3. BZWBK wysłało do wszystkich formularz (ulotkę !!!), pozwalającą
    zrezygnować z Pakietu Ubezpieczeń Finansowych. Czy nie jest to przypadkiem
    jakaś prawna forma podstępu ? Inaczej, czy klient podpisujący w/w Rezygnację
    nie rezygnuje automatycznie z prawa ograniczającego jego straty własne do
    150 Euro (np. w przypadku kradzieży ) ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Rem

  • 2. Data: 2004-04-18 22:00:37
    Temat: Re: czy BZWBK działa zgodnie z prawem ?
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Rem" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mam 3 pytania odnośnie wprowadzanego przez bank BZWBK ubezpieczenia kart
    > debetowych http://www.bzwbk.pl/u235/navi/201183 :

    zajrzyj na grupe pl.biznes.banki - tam ktoś pisał nawet, że BZ WBK popełnia
    w ten sposób przestępstwo, polegające na bezpodstawnym wzbogaceniu

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-04-18 22:13:52
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...com> napisał
    > zajrzyj na grupe pl.biznes.banki - tam ktoś pisał nawet, że BZ WBK
    popełnia
    > w ten sposób przestępstwo, polegające na bezpodstawnym wzbogaceniu
    Dzięki za info - posty przejrzałem, jednak nie ma tam jednoznacznej
    odpowiedzi na moje 3 pytania.
    Pozdrawiam
    Rem

  • 4. Data: 2004-04-19 19:13:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    usługami
    > ( w tym przypadku ubezpieczenia kart) nie pytając ich wcześniej o zgodę
    ?

    Tak, ale klient ma prawo się nie zgodzić. jest to różnoważne do
    wypowiedzenia umowy z winy banku.

    > 2. Jaka jest podstaw prawna wprowadzania tego ubezpieczenia dla obecnych
    > posiadaczy kart ?
    > Nie ma o tym słowa, ani w aktualnym Regulaminie kart, ani w Tabeli opłat
    > prowizji.
    (...)
    No to nie ma żadnej podstawy. Oni właśnie z powodu opisanego przeze mnei
    powyżej to tak próbują robić. Ale to jakaś stała praktyka. W analogiczny
    sposób zrobiło BPH i dopiero interwencja w Zentrali Banku spowodowała, ze
    ktoś się tam obudził.

> [...]
    Rezygnację
    > nie rezygnuje automatycznie z prawa ograniczającego jego straty własne

    Rezygnuje.

  • 5. Data: 2004-04-19 21:25:17
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Rezygnuje.

    Czy ja dobrze rozumiem że wg BZWBK albo płaci się za ubezpieczenie, albo
    klient zrzeka się praw wynikających z ustawy o elektronicznych instrumentach
    płatniczych?
    Jest gdzieś w sieci treść tego formularza rezygnacji?

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2004-04-19 22:20:19
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał
    > Jest gdzieś w sieci treść tego formularza rezygnacji?

    Treść jest następująca:
    --------------------------

    Oświadczam, że rezygnuję z Pakietu Ubezpieczeń Finansowych do następujących
    kart płatniczych:
    VISA Electron............... Maestro.......................
    VISA Classic................ Maestro Euro<26........................
    wydanych do konta osobistego o numerze:
    oraz że jestem Posiadaczem/Współposiadaczem konta, do którego zostały
    wydane ww. karty.

    .............................. ...................
    (miejscowość, data) (podpis)

  • 7. Data: 2004-04-19 22:52:04
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Rem wrote:

    > Treść jest następująca: (...)

    Nie rozumiem więc skąd Twoje wątpliwości i stwierdzenie Roberta Tomasika, że
    klient rezygnujący z tego ubezpieczenia rezygnuje z praw wynikających z
    ustawy o eip. To jest rezygnacja z Pakietu Ubezpieczeń Finansowych.

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2004-04-19 23:40:55
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

> [...]
    > klient rezygnujący z tego ubezpieczenia rezygnuje z praw wynikających z
    > ustawy o eip. To jest rezygnacja z Pakietu Ubezpieczeń Finansowych.

    1. brak definicji Pakietu Ubezpieczeń Finansowych w Nocie informacyjnej
    2. niejednoznaczny opis na stronie http://www.bzwbk.pl/u235/navi/201183 z
    czego faktycznie się rezygnuje podpisując Rezygnację z Pakietu Ubezpieczeń
    Finansowych ( czy tylko z usług dodanych czy ze wszelkiego ubezpieczenia, w
    tym wynikających z ustawy o eip)
    3 sposób wprowadzania tego ubezpieczenia
    mówi mi, że BZWBK coś 'kombinuje'.
    Pozdro
    Rem

  • 9. Data: 2004-04-20 07:36:03
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > przypadkiem
    > Rezygnację
    > do
    >
    > Rezygnuje.

    Nie rezygnuje.
    Art. 28 ust. 2 ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych: "O ile
    umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje dokonane z
    użyciem utraconej karty płatniczej do czasu zgłoszenia wydawcy jej utraty,
    do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 euro. (...) Postanowienia
    umowne mniej korzystne dla posiadacza są nieważne".

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 10. Data: 2004-04-20 16:10:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > klient rezygnujący z tego ubezpieczenia rezygnuje z praw wynikających z
    > ustawy o eip. To jest rezygnacja z Pakietu Ubezpieczeń Finansowych.

    Nie mam przed oczyma ustawy, ale z tego co pamiętam, to właśnie jest taki
    problem, że bank pokrywa powyżej tej kwoty. Poniżej klient. I klient
    ewentualnie może się ubezpieczyć od tej niższej kwoty.