  • 1. Data: 2012-02-03 10:21:31
    Temat: crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?
    Od: froff <f...@i...pl>

    witam
    Mam następujący problem do rozgryzienia.
    Rok temu pewnej słabo obeznanej z komputerem osobie z rodziny instalowałem różne
    oprogramowanie na
    nowym laptopie.
    Przy okazji kupiliśmy subskrybcję firewalla MCAFEE. Na komputerze po zakupie był
    zaintsalowany jakiś
    trial, który można było zamienić na pełną wersję z subskrypcją na rok.
    Kupiliśmy to w ten sposób, że podałem numer mojej karty kredytowej a ona mi potem te
    pieniądze
    zwróciła. Rok później patrzę - a tu na wykazie z mojej karty nowe obciążenie z
    enigmatycznym tytułem
    MCAFEE. Domyśliłem się o co chodzi i dzwonię do rzeczonej osoby z rodziny. Ona
    zarzeka się, że
    absolutnie nie klikała żadnej zgodny na przedłużenie - przez komputer to ona tylko
    strony www
    ogląda i gdyby jakieś nowe okienka się pojawiły i czegoś chciały to pewnie by
    zwróciła uwagę.
    Istnieje podejrzenie, że program zrobił to automatycznie przechowując cały czas numer
    mojej karty
    kredytowej. Co prawda osoba, o której mowa zapewniła, że jak moje śledztwo na jej
    komputerze wykaże,
    że faktycznie przedłużyła subskrypcję to mi forsę odda, ale ja nie chciałbym tak tego
    zostawić, bo
    śmierdzi mi to jakimiś skandalicznymi praktykami dostawcy.

    I teraz mam pytanie:
    W jaki sposób mam dochodzić zwrotu pieniędzy przez dostawcę, który mnie obciążył i
    jakie mam szanse?
    Czy powinienem zadzwonić do banku i odmówić autoryzowania tej transakcji, czy też
    domagać się zwrotu
    prosto od MCAFEE?
    Nie chcę narobić przy okazji bigosu wspomnianej osobie z rodziny, więc zakładam, że
    pójdę po linii,
    że oprogramowanie samowolnie przechowywało numer mojej karty i bez pytania ją
    obciążyło ponownie.

    czy ktoś może coś poradzić?

  • 2. Data: 2012-02-03 10:26:36
    Od: "Cpl" <n...@s...com>

    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakładam, że pójdę po linii,
    > że oprogramowanie samowolnie przechowywało numer mojej karty i bez pytania

    Jeśli MCAFEE ma polskie przedstawicielstwo tojako konsument masz 10 dni na
    rezygnację z usługi / softu itd bez podawania przyczyny. Najprościej.

  • 3. Data: 2012-02-03 10:37:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > zakładam, że pójdę po linii,
    > że oprogramowanie samowolnie przechowywało numer mojej karty i bez pytania

    NIe rozumiem problemu. Dokonywales transakcji? Z tego co piszesz to nie.
    Skladasz reklamacje na obciazenie wskazujac, ze nie dokonywales takiej
    transakcji i po sprawie. Reklamacje sklada sie w banku. Oczywiscie na
    wszelki wypadek karte bym zastrzegl.

    MK

  • 4. Data: 2012-02-03 11:16:10
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Fri, 03 Feb 2012 11:26:36 +0100, Cpl wrote:

    > Jeśli MCAFEE ma polskie przedstawicielstwo tojako konsument masz 10 dni
    > na rezygnację z usługi / softu itd bez podawania przyczyny.

    Wystarczy, że to europejski interes jest.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 5. Data: 2012-02-03 12:42:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-03, froff <f...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Istnieje podejrzenie, że program zrobił to automatycznie przechowując cały czas
    numer mojej karty
    > kredytowej.

    Program - nie. Serwer - tak.

> [...]
    tego zostawić, bo
    > śmierdzi mi to jakimiś skandalicznymi praktykami dostawcy.

    http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=CS4011
    5&lc=1033

    If you have a subscription for McAfee products, you are entitled to updates and
    upgrades for 12 months.
    **All subscription products are automatically enrolled in McAfee's Auto-Renewal
    program upon purchase.
    For more details please read the End User License agreement (EULA). One month before
    your subscription
    is scheduled to expire, the credit card on file for your account will be
    automatically billed
    and your subscription will be extended for another year.**

    Podkreślenie moje. Znaczy kupiłeś i pewnie nie zwróciłeś uwagi na to że to się
    odnawia. To dość
    częsta i normalna praktyka w przypadku subskrybcji i np. ja sobie to chwalę (nie
    muszę pamiętać
    o tym kiedy minie).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2012-02-03 13:08:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 11:21, froff pisze:

> [...]
    > to mi forsę odda, ale ja nie chciałbym tak tego zostawić, bo śmierdzi mi
    > to jakimiś skandalicznymi praktykami dostawcy.

    Nie skandal, tylko klasyczny PEBKAC - gamonie niepotrafiący czytać
    klikają na ślepo i nie zauważają, że abonament ma standardowo opcję
    automatycznego odnowienia. A potem mają pretensję do firmy, że zrobiła
    dokładnie to, czego sobie gamonie życzyli.

    Na przyszłość: nauczcie się czytać albo poproście o pomoc kogoś, kto
    potrafi.

  • 7. Data: 2012-02-03 13:12:43
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Ostatnio kupiłem komputer i dostałem na rok MCAFEE po bezpłatnym
    zarejestrowaniu.
    Przed rejestracją zacząłem czytać warunki i jak doczytałem że jeśli przed
    upływem roku nie wypowiem umowy to automatycznie ulega przedłużeniu.
    Następnie zakończyłem czytanie i zdeinstalowałem MCAFEE. Zainstalowałem ten
    który kupuje firma na wszystkie kompy.
    Być może u Ciebie warunki były identyczne i Ty nie wypowiedziałeś umowy i to
    jest skutek.
    Andrzej

  • 8. Data: 2012-02-03 13:36:47
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote on
    2012-02-03_14:08

> [...]
    > że zrobiła dokładnie to, czego sobie gamonie życzyli.
    >
    > Na przyszłość: nauczcie się czytać albo poproście o pomoc kogoś,

    Spadaj marketoidzie.
    Jeśli chcesz wiedzieć, to tego rodzaju umowa ma cechy oszustwa -
    _oferta_ nie zawiera pełnej informacji o obciążeniach, związanych
    z zawieraną umową. W kierunku takiej interpretacji idą kolejne
    przepisy unijne i prawdopodobnie wkrótce w ogóle tak
    sformułowanych umów nie będzie wolno zawierać przez internet.

    A Twoje gadanie to typowy bełkot handlowców - to samo już było w
    loteriach SMSowych i paru innych przypadkach - zawsze się znajdzie
    ktoś, kto stwierdzi, że "trzeba było czytać 150 stron regulaminów".

    witrak()

  • 9. Data: 2012-02-03 13:56:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.02.2012 14:36, witrak() pisze:

    > Spadaj marketoidzie.

    Nie jestem marketoidem tylko technonerdem.

    > Jeśli chcesz wiedzieć, to tego rodzaju umowa ma cechy oszustwa -
    > _oferta_ nie zawiera pełnej informacji o obciążeniach, związanych
    > z zawieraną umową. W kierunku takiej interpretacji idą kolejne

    Zawiera. Jak ktoś zacytował - informacja o automatycznym odnowieniu
    abonamentu była jasno i wyraźnie podana. Oczywiście tacy debile jak ty
    czytać nie potrafią - to znaczy literki może znacie, ale to taaaaaaki
    ból je poskładać w całe słowa, przeczytać i zrozumieć...

    Ciągle mam z takimi lamerami do czynienia - klikają na ślepo, nie
    czytając co im na ekranie się pokazuje, a potem bredzą, że jakaś opcja
    "sama" się włączyła. A przeczytać instrukcję obsługi... ojojoj, taka
    straszna kara.

    Kiedyś widziałem gamonia z twojego gatunku - stał przed drzwiami do
    tramwaju i czekał nie wiadomo na co. Mimo że dokładnie przed oczami miał
    wyraźmy napis o konieczności wciśnięcia przycisku w celu otworzenia drzwi.

  • 10. Data: 2012-02-03 14:03:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    wiadomości news:4f2be771$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > czytać nie potrafią - to znaczy literki może znacie, ale to taaaaaaki ból
    > je poskładać w całe słowa, przeczytać i zrozumieć...

    No, ale informacji o tym, ze zostanie obciazona karta innej osoby to chyba
    nie zawiera? Ostatnio pomagalem znajomemu przy zawieraniu umowy
    ubezpiecznienia OC przez internet, tzn. podalem swoj numer karty, a on mi
    dal gotowke. Jak wiadomo, niewypowiedziane umowy OC automatycznie sie
    przedluzaja, czy to oznacza, ze ubezpieczyciel moze sobie obciazyc moja
    karte, za jego ubezpieczenie? Kwestia przedluzenia umowy to cos innego niz
    pobrania oplaty z cudzej karty...

    MK