eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawocrosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić? › crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?
    From: froff <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    Subject: crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet
    - co zrobić?
    Date: Fri, 03 Feb 2012 11:21:31 +0100

    witam
    Mam następujący problem do rozgryzienia.
    Rok temu pewnej słabo obeznanej z komputerem osobie z rodziny instalowałem różne
    oprogramowanie na
    nowym laptopie.
    Przy okazji kupiliśmy subskrybcję firewalla MCAFEE. Na komputerze po zakupie był
    zaintsalowany jakiś
    trial, który można było zamienić na pełną wersję z subskrypcją na rok.
    Kupiliśmy to w ten sposób, że podałem numer mojej karty kredytowej a ona mi potem te
    pieniądze
    zwróciła. Rok później patrzę - a tu na wykazie z mojej karty nowe obciążenie z
    enigmatycznym tytułem
    MCAFEE. Domyśliłem się o co chodzi i dzwonię do rzeczonej osoby z rodziny. Ona
    zarzeka się, że
    absolutnie nie klikała żadnej zgodny na przedłużenie - przez komputer to ona tylko
    strony www
    ogląda i gdyby jakieś nowe okienka się pojawiły i czegoś chciały to pewnie by
    zwróciła uwagę.
    Istnieje podejrzenie, że program zrobił to automatycznie przechowując cały czas numer
    mojej karty
    kredytowej. Co prawda osoba, o której mowa zapewniła, że jak moje śledztwo na jej
    komputerze wykaże,
    że faktycznie przedłużyła subskrypcję to mi forsę odda, ale ja nie chciałbym tak tego
    zostawić, bo
    śmierdzi mi to jakimiś skandalicznymi praktykami dostawcy.

    I teraz mam pytanie:
    W jaki sposób mam dochodzić zwrotu pieniędzy przez dostawcę, który mnie obciążył i
    jakie mam szanse?
    Czy powinienem zadzwonić do banku i odmówić autoryzowania tej transakcji, czy też
    domagać się zwrotu
    prosto od MCAFEE?
    Nie chcę narobić przy okazji bigosu wspomnianej osobie z rodziny, więc zakładam, że
    pójdę po linii,
    że oprogramowanie samowolnie przechowywało numer mojej karty i bez pytania ją
    obciążyło ponownie.

    czy ktoś może coś poradzić?