  • 1. Data: 2008-02-01 14:40:07
    Temat: [crosspost] Fotoradar i straz miejska
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Witam!

    Dostalem dzisiaj od strazy gminnej fotke z fotoradaru...
    I tutaj moje pytania:
    1) Fotoradar byl przenosny, nie bylo o nim zadnej informacji. Moge nie
    placic i powiedziec, ze nie zycze sobie tego mandatu, poniewaz nie chce
    moje dane osobe byly udostepniane oraz zdjecie mi robione?
    2) Z tego co pamietam, straz miejska nie miala prawa kontrolowac
    predkosci, jednak czytam, ze od ~05.2007 maja juz do tego prawo.
    3) Podobno fotoradar musi byc ustawiony "pod odpowiednim katem", mozna
    cos z tym zrobic?

    Dzieki i pozdrawiam, Wojtek.

  • 2. Data: 2008-02-01 14:54:25
    Temat: Re: [crosspost] Fotoradar i straz miejska
    Od: Tomasz Pyra <s...@o...pl>

    ulong pisze:

    > 1) Fotoradar byl przenosny, nie bylo o nim zadnej informacji. Moge nie
    > placic i powiedziec, ze nie zycze sobie tego mandatu, poniewaz nie chce
    > moje dane osobe byly udostepniane oraz zdjecie mi robione?

    LOL ;)
    To tylko jak na lusterku miałbyś naklejkę "zakaz fotografowania" ;)

    > 3) Podobno fotoradar musi byc ustawiony "pod odpowiednim katem", mozna
    > cos z tym zrobic?

    Jeżeli istotny dla Ciebie jest każdy 1km/h to może i można.
    Ale wiedz że 10 stopni błędu w ustawieniu kąta daje jedyne 3.4%
    przekłamania mierzonej prędkości. W zależności od tego w którą stronę
    jest przekłamanie to na plus albo na minus, więc też uważaj ;)

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
    http://free.of.pl/h/hellfire/

  • 3. Data: 2008-02-01 14:55:13
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Tomasz Pyra pisze:
    > LOL ;)
    > To tylko jak na lusterku miałbyś naklejkę "zakaz fotografowania" ;)
    No nie wiem czy to jest takie LOL :)
    Tak mi powiedzial znajomy, ktory cos tam interesuje sie prawem, a po cos
    te tabliczki "kontrola radarowa" stoja :)
    Ale swoja droga... naklejka zakaz fotografowania moze byc calkiem
    calkiem ;))

    Pozdrawiam, Wojtek.

  • 4. Data: 2008-02-01 14:56:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Feb 2008 15:40:07 +0100, ulong napisał(a):

    > 1) Fotoradar byl przenosny, nie bylo o nim zadnej informacji. Moge nie
    > placic i powiedziec, ze nie zycze sobie tego mandatu, poniewaz nie chce
    > moje dane osobe byly udostepniane oraz zdjecie mi robione?

    Możesz nie płacić i powiedzieć.

    > 2) Z tego co
    > pamietam, straz miejska nie miala prawa kontrolowac predkosci, jednak
    > czytam, ze od ~05.2007 maja juz do tego prawo.

    No i co z tego? nadal możesz nie płacić i powiedzieć, że nie płacisz.

    >3) Podobno fotoradar musi
    > byc ustawiony "pod odpowiednim katem", mozna cos z tym zrobic?

    Można, albo poprawić, albo nie płacić i powiedzieć.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 5. Data: 2008-02-01 14:59:15
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    ulong pisze:
    > No nie wiem czy to jest takie LOL :)
    > Tak mi powiedzial znajomy, ktory cos tam interesuje sie prawem, a po cos
    > te tabliczki "kontrola radarowa" stoja :)

    To chyba się kiepsko interesuje ;)

    Takie tabliczki mają na celu wywołanie efektu psychologicznego -
    kierowca jadąc myśli, po przeczytaniu tabliczki 'o, będzie radar -
    zwolnie', a radaru wcale nie musi być (w ogóle), albo będzie po prostu
    skrzynka (która także może być po prostu pusta).

    --
    k.

  • 6. Data: 2008-02-01 15:01:02
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Kamil 'czemu' Bista pisze:
    > To chyba się kiepsko interesuje ;)
    Moze, dlatego tez pytam :)

    Pozdrawiam, Wojtek.

  • 7. Data: 2008-02-01 15:01:59
    Od: ulong <w...@w...pl>

    Olgierd pisze:
    > Możesz nie płacić i powiedzieć.
    Mozesz rozwinac swoja wypowiedz?
    > No i co z tego? nadal możesz nie płacić i powiedzieć, że nie płacisz.
    Ale dlaczego nie place? Na co mam sie powolac?
    > Można, albo poprawić, albo nie płacić i powiedzieć.
    j.w. :)

    Pozdrawiam, Wojtek.

  • 8. Data: 2008-02-01 15:02:39
    Od: Kamil 'czemu' Bista <t...@c...org>

    ulong pisze:
    > Moze, dlatego tez pytam :)

    Dobrze, że Ci nie zaproponował spryskać twarzy fotoblokerem :P

    --
    k.

  • 9. Data: 2008-02-01 15:07:20
    Od: "luzak" <l...@s...pl>

    Użytkownik "ulong" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mozesz rozwinac swoja wypowiedz?
    > Ale dlaczego nie place? Na co mam sie powolac?

    Po prostu nie płacisz i tyle! Albo wyegzekwuja sami, albo nie.

  • 10. Data: 2008-02-01 15:55:45
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "ulong" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mozesz rozwinac swoja wypowiedz?

    Po co? Odpowiedział ci rzeczowo i konkretnie na zadane pytanie. Gdybyś
    zapytał: "..czy mogę i dlaczego, wtedy...." ;)

    > Ale dlaczego nie place? Na co mam sie powolac?

    Możliwości jest wiele. Możesz udawać przygłupa (no chyba, że nie musisz
    udawać;).
    Niepoczytalność chroni jak immunitet;))

    --
    Pzdr