  • 1. Data: 2008-02-01 12:21:38
    Temat: Wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
    Od: "Tomek Kubas" <a...@g...pl>

    Mam problem, podpisałem umowę najmu mieszkania, w której okres wypowiedzenia
    wynosi 3 miesiące. Nie stać mnie jednak na to, żeby tam mieszkać i chciałem
    dać wypowiedzenie na początku lutego, że będę mieszkał do końca miesiąca.
    Wpłaciłem kaucję równą czynszowi za jeden miesiąc i teraz w lutym chciałem
    za to mieszkać nie płacąc za czynsz. Czy wynajmujący ma prawo robić mi
    przeszkody? Uprzejmie proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam, Tomek

  • 2. Data: 2008-02-01 13:38:08
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy najmu mieszkania
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Kubas" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy wynajmujący ma prawo robić mi przeszkody?

    On ci nie bedzie robil przeszkod. Pozwie cie po prostu do sadu. Nie mozesz
    sobie jednostronnie zmieniac warunkow umowy, ktora podpisale. Jesli dzis
    zlozysz wypowiedzenie to mozesz sie wyprowadzic nawet za godzine ale placic
    bedziesz musial do kwietnia - chyba ze dogadasz sie z wynajmujacym

    HaNkA

  • 3. Data: 2008-02-01 16:26:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek Kubas wrote:
> [...]
    > za to mieszkać nie płacąc za czynsz. Czy wynajmujący ma prawo robić mi
    > przeszkody? Uprzejmie proszę o odpowiedź.

    kaucja nie robi za ostatni czynsz, więc na pewno ci będzie robił problemy.
    Po za tym okres wypowiedzenia masz 3 miesiące, czyli jak teraz złożysz
    wypowiedzenie (zapewne skuteczne na koniec miesiąca), to masz prawo
    mieszkać i obowiązek zapłacić za marzec, kwiecień, maj .
    Po maju właściciel odda ci kaucję.

  • 4. Data: 2008-02-01 16:49:12
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tomek Kubas" <a...@g...pl> wrote
    > wynosi 3 miesiące. Nie stać mnie jednak na to, żeby tam mieszkać i
    > chciałem dać wypowiedzenie na początku lutego, że będę mieszkał do końca
    > miesiąca.

    Mieszkaj do kiedy chcesz, ale umowa wiąże Cię przez cały okres wypowiedzenia
    które ustaliliście na 3mce.
    Jest jedno wyjście. Znajdź kogoś na swoje miejsce. I albo go tam wstaw za
    Ciebie po cichu, albo umów się z właścielem, że podeślesz klienta w zamian
    za rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.