  • 1. Data: 2004-11-19 21:14:36
    Temat: Prawo autorskie a muzyczka w tle
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Poszukuję muzyki, która mogłaby być użyta jako tło zapowiedzi w firmowej
    centralce telefonicznej.

    Pytanie pierwsze: czy dobrze zrozumiałem z ustawy, że jeśli minęło 70 lat
    od śmierci twórcy i 50 lat od wykonania lub opublikowania, to można taką
    muzykę używać bez wnoszenia opłat licencyjnych?

    Jeśli tak - czy gdzieś w sieci można znaleźć takie utwory? Chodzi mi o
    muzykę klasyczną, najlepiej w wykonaniu orkiestrowym - o serwis w rodzaju
    amerykańskich http://www.instantmusicnow.com/ czy http://www.pdinfo.com/
    (analogiczny europejski, a najlepiej polski).

    P.

  • 2. Data: 2004-11-19 23:20:47
    Temat: Re: Prawo autorskie a muzyczka w tle
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    Zacznie się problem, bo najpewniej wykonawcy będą mieli swoje prawa do tego
    utworu. Też autorskie. W zapędzie regulowania poniekąd słusznych praw
    autorskich doszliśmy do takiego absurdu w unormowaniach, że zostaje Ci chyba
    wykonać rzeczony utwór osobiście na jakimś instrumencie, a i to z uwagą, byś
    nie użył jakiegoś darmowego oprogramowania do jego zarejestrowania i
    obróbki, bo a nuż licencja zabrania komercyjnego korzystania.

    A poważnie, to w którymś portalu czytałem dziś albo wczoraj, ze zapadło we
    Wrocławiu orzeczenie sądowe. No i jednak w wypadku pozwania użytkownika
    muzyki pokrzywdzony będzie musiał dowieść osiąganie korzyści majątkowych z
    tytułu korzystania z utworu. Jak dowieść realną wysokość przychodu z tytułu
    odtworzenia kilku taktów muzyki w słuchawce, to nie mam pomysłu.

  • 3. Data: 2004-11-19 23:36:11
    Od: minus <m...@f...art.pl>

    Paszczak wrote:

    > Jeśli tak - czy gdzieś w sieci można znaleźć takie utwory?

    Jesli znasz angielski, to zacznij tutaj:
    http://creativecommons.org/audio/
    i poszukaj sobie, po lewej stronie masz pare odnosnikow.
    pozdrawiam

    minus

  • 4. Data: 2004-11-20 00:11:01
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.rec.muzyka minus <m...@f...art.pl> wrote:

    > Jesli znasz angielski, to zacznij tutaj:
    > http://creativecommons.org/audio/
    > i poszukaj sobie, po lewej stronie masz pare odnosnikow.

    Ale to też jest w USA - tak jak te, które podałem.

    P.

  • 5. Data: 2004-11-20 09:53:54
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Zacznie się problem, bo najpewniej wykonawcy będą mieli swoje prawa do tego
    > utworu. Też autorskie.

    Właśnie z tym mam problem - o to mi chodziło z tymi 50 latami od wykonania.
    Albo jakiś utwór klasyczny nagrany w latach 50-tych (tylko musiałbym
    oryginalnego winyla dorwać - bo jakbym miał współczesne CD ze starym
    nagraniem, to jeszcze okazałoby się, że jest np. oczyszczone z szumów i
    trzasków i to też jest chronione), albo polski odpowiednik podanych przeze
    mnie amerykańskich serwisów (gdzie za niewielką opłatą - $10-$20 - i w
    prosty sposób kupujesz licencję na wykorzystywanie danego utworu).

    P.

  • 6. Data: 2004-11-20 13:08:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > mnie amerykańskich serwisów (gdzie za niewielką opłatą - $10-$20 - i w
    > prosty sposób kupujesz licencję na wykorzystywanie danego utworu).

    Pytanie, czy owa licencja jest legalna i rozciąga się również na komercyjne
    użycie. Bo w sieci w tym zakresie masa oszustw jest,. Ja Ci mówię, że
    najlepiej zagraj to sam na gitarze albo czym innym. :-))

  • 7. Data: 2004-11-20 14:44:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Pytanie, czy owa licencja jest legalna i rozciąga się również na komercyjne
    > użycie. Bo w sieci w tym zakresie masa oszustw jest,. Ja Ci mówię, że
    > najlepiej zagraj to sam na gitarze albo czym innym. :-))

    Śpiewać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej... ;)

  • 8. Data: 2004-11-20 18:02:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cnnl82$no$1@news2.ipartners.pl...

    > Śpiewać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej... ;)

    Ale nie każdy powinien :-)

  • 9. Data: 2004-11-20 19:46:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ale nie każdy powinien :-)

    Hej, to wolny kraj ;)

  • 10. Data: 2004-11-20 19:53:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Hej, to wolny kraj ;)

    No dobra, dobra, ja chciałem, żeby klientom się tego miło słuchało :)
    I jednocześnie żeby to nie brzmiało jak syntezator na wiejskim weselu.

    P.