    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: co zrobić z nieuczciwym "fachowcem"?
    Date: Sat, 20 Nov 2004 09:54:24 +0800

    In article <5...@n...onet.pl>, Agnieszka wrote:
    > Kilka miesięcy temu podpisałam umowę z ,,fachowcem&#8221; który miał wykonać
    metalowe
    > barierki na taras (usługi kowalstwa artystycznego). Praca miała być wykonana w
    > lipcu a mamy listopad i nie ma ani barierek ani 2 tys. zaliczki które facet
    > wziął. Facet prowadzi firmę jakieś 150 km od mojego miejsca zamieszkania więc
    > nie mogę go nachodzić codziennie a jak już się zmobilizowałam to faceta nie
    > było, nie odbiera telefonów nie odpowiada na fax, ale za to dzwoni co jakiś
    > czas, że już jutro zaczyna pracę i wymyśla różne ,,usprawiedliwienia&#8221;
> [...]

    Wezwij go pisemnie, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do
    wykonania zamówionego dzieła w nieprzekraczalnym terminie do DD.MM.RRRR.
    Zaznacz, że beskuteczność (przekroczenie) tego terminu spowoduje
    odstapienie od umowy.
    Jeśli przekroczy ten termin, wyznacz mu inny, znacznie krótszy na zwrot
    gotówki. Jeśli przekroczy ten drugi, złóż na policji zawiadomienie o
    przywłaszczeniu.

    Oczywiście jakieś potwierdzenie zawarcia umowy (z datą) i zapłaty zaliczki
    masz?

    --
    Marcin