1. Data: 2003-01-31 13:10:58
Temat:co to jest skarga paulinska?
Od:Magda <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie co to jest ta skarga?

--
Magda

2. Data: 2003-01-31 13:17:27
Temat:Re: co to jest skarga paulinska?
Od:"Milamber" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skarga wierzyciela o uznanie danej czynności prawnej za bezskuteczną,
przeciwko osobie 3, która nabyła od dłuznika jakiś majątek, którego wyzbył
się on by uniemozliwić skuteczną egzekucje wierzycielowi.
...w duzym skrócie...
pozdrawiam
Radek

3. Data: 2003-01-31 13:33:34
Od:Magda <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Milamber" <m...@w...pl> niebacznie popelnil

> [...]
> majątek, którego wyzbył się on by uniemozliwić skuteczną
> egzekucje wierzycielowi. ...w duzym skrócie...

Aha. A gdzie sie z taka skarga występuje - do Sądu? Komornika?

--
Magda

4. Data: 2003-01-31 14:08:04
Od:s...@d...pl (Marcin Surowiec) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2003-02-01 20:15:56
Od:"treneros" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie co to jest ta skarga?

Zobacz w kodeksie cywilnym art. 527
Skarge te wnosi sie przed sad cywilny przeciwko dluznikowi. Najprosciej
mozna powiedziec ze gdy dluznik dokonal czynnosci prawnej z pokrzywdzeniem
wierzycieli na podstawie ktorej osoba trzecia uzyskala korzysc majatkowa, to
kazdy z wierzycieli moze zadac uznania tej czynnosci za bezskuteczna.

pozdrawiam
-=treneros=-

6. Data: 2003-02-02 16:07:58
Od:"Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tylko formalnie - to się nazywa _p a u l i A ń s k a_. Nikt o dziwo nie
zuważył.

Depi.

7. Data: 2004-12-06 16:08:03
Od:"AntyUS" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pytanie, co jest rozumiane pod pojęciem KORZYSC MAJATKOWA??? Czy jest to
np zakup towaru po zanizonych cenach???? Jeszcze jedno pytanie: cytuje: "gdy
dluznik dokonal czynnosci prawnej z pokrzywdzeniem
> wierzycieli na podstawie ktorej osoba trzecia uzyskala korzysc majatkowa"
Czy w tym przypadku jezeli ja jako "osoba trzecia" kupilem od firmy "dluznika"
towar za cene rynkowa (czyli nie ponioslem zadnych korzysci majatkowych) oraz
dluznik ten w chwili sprzedazy nie mial dlugu wobec firmy ktora wniosla skarge
paulinska, to czy ta firma moze skierowac skarge przeciwko mnie?????

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam
AntyUS

8. Data: 2004-12-06 16:59:30
Od:"Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

AntyUS wyskrobał(a):
> [...]
> majatkowych) oraz dluznik ten w chwili sprzedazy nie mial dlugu wobec
> firmy ktora wniosla skarge paulinska, to czy ta firma moze skierowac

Korzyść majątkowa to przysporzenie w czyimś majątku, a więc uzyskanie
czegoś, czego się wcześniej nie miało. Nie istotne jest tutaj czy korzyść
była nieodpłatna (darowizna) czy odpłatna i czy zapłacona cena była
równoważna otrzymanej korzyści czy nie.
Firma będąca wierzycielem dłużnika może skierować przeciw Tobie powództwo
tzw. skargę pauliańską, jeżeli wykaże, że wiedziałeś lub mogłeś wiedzieć, że
osoba (firma), od której coś nabyłeś, działała ze świadomością pokrzywdzenia
wierzyciela. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i byłeś z dłużnikiem w stałych
stosunkach gospodarczych, to ustawa ustanawia przeciw Tobie domniemanie, że
wiedziałeś o możliwości pokrzywdzenia wierzyciela.

--
Bartek Gliniecki