  • 11. Data: 2004-07-21 11:55:32
    Temat: Re: co moze kruk ?/troche O
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Traaq" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cdlk2u$6gk$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]

    Przeczytałam te wszystkie odpowiedzi i generalnie co osoba to inne
    zdanie:-)) Może byście Panowie uzgodnili jedno stanowisko dla potomnosci- w
    punktach dla ułatwienia :-)

    1. czy Kruk itp ma prawo operować danymi dłuznika - vide np ta sprawa
    http://gazetabankowa.pl/dzialy_gb_3/instrumenty/praw
    o/0,5810,141,art.html
    2. czy realna jest wizja ze taka firma pokusi się o sądowe dochodzenie
    swoich roszczeń zakładając ze odpowiedz na pierwsze pytanie brzmi "tak"
    3. czy mozna krukowi i innym windykacyjnym kazac spadac na drzewo i żądać
    zaprzestania przetwarzania danych osobowych zakladajac ze odpowiedz na
    pierwsze pytanie brzmiala "nie"

    I moze jak juz to ustalicie to w jakies FAQ?:-)

    HaNkA

  • 12. Data: 2004-07-21 12:02:46
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:cdllk8$f8n$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1. czy Kruk itp ma prawo operować danymi dłuznika - vide np ta
    sprawa

    http://gazetabankowa.pl/dzialy_gb_3/instrumenty/praw
    o/0,5810,141,art.html

    raczej tak, sprawa jest jeszcze rozbabrana
    obecny wyrok jest MOCNO dyskusyjny

    > 2. czy realna jest wizja ze taka firma pokusi się o sądowe
    dochodzenie
    > swoich roszczeń zakładając ze odpowiedz na pierwsze pytanie brzmi
    "tak"
    tak,
    jezeli nie ma jeszcze przedawnienia, a pisanina była obliczona na "a
    nuż się uda"

> [...]
    żądać
    > zaprzestania przetwarzania danych osobowych zakladajac ze odpowiedz

    żądać zawsze można ale podstawy na razie niezbyt pewne - patrz pkt 1

    > I moze jak juz to ustalicie to w jakies FAQ?:-)

    eee, nudno by było
    98% tematów na grupie nadaje się do FAQ'a
    1524 tematy w FAQ i 3 posty dziennie na grupie - nuda :-))))

    pozdr
    Traaq

  • 13. Data: 2004-07-21 12:38:13
    Temat: Re: co moze kruk ?
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > KRUK może co najwyżej tyle, co wierzyciel. Wierzyciel nic Ci zabierać nie
    > może, więc KRUK ani tyle.

    A teraz się obudź ;)
    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 14. Data: 2004-07-21 12:55:45
    Od: "A. Tesler" <a...@w...pl>

> [...]
    napisał w wiadomości news:cdllk8$f8n$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 1. czy Kruk itp ma prawo operować danymi dłuznika - vide np ta sprawa

    Faktycznie, to nadal kontrowersyjna i nie do końca rozstrzygnięta kwestia.
    Jednak w tej chwili należy uznać to za dopuszczalne. Firma windykacyjna
    działa w oparciu o pełnomocnictwo, a więc w imieniu i na rzecz
    wierzyciela. Przekazanie danych osobowych nie wydaje się naruszać tu więc
    ustawy o ich ochronie. Podobnie jest np. w sytuacji, gdy ktoś zleca
    prowadzenie sprawy radcy prawnemu i w innych tego typu sytuacjach.
    > 2. czy realna jest wizja ze taka firma pokusi się o sądowe dochodzenie
    > swoich roszczeń zakładając ze odpowiedz na pierwsze pytanie brzmi "tak"

    Firma ta nie dochodzi swoich roszczeń, tylko roszczeń wierzyciela, który
    zlecił prowadzenie sprawy (chyba że miała miejsce cesja wierzytelności na
    ich rzecz). Natomiast to, czy moze dochodzić tych roszczeń sądownie - to
    zależy od dwóch rzeczy. Po pierwsze: może, jeśli jest to objęte zakresem
    umowy zlecenia między firmą KRUK a wierzycielem (tego jednak nie wiesz, bo
    oni nie muszą ci zdradzać treści tej umowy - muszą jednak przedłożyć Ci
    pełnomocnictwo, a z jego treści czasem idzie coś wywnioskować, gdy np.
    jest napisane że mogą reprezentować "przed sądami i innymi organami
    państwowymi..."). Po drugie: mogą występowac przed sądem jedynie przez
    adwokata lub radcę prawnego, więc jeżeli nie maja takowego w swoich
    szeregach, to muszą podzlecić to jakiemuś (ale to przecież żaden problem).
    > 3. czy mozna krukowi i innym windykacyjnym kazac spadac na drzewo i
    żądać
    > zaprzestania przetwarzania danych osobowych zakladajac ze odpowiedz na
    > pierwsze pytanie brzmiala "nie"

    Co do pierwszej części - można kazać spadać na drzewo, a nawet trzeba,
    jeśli próbują Cię zastraszyć, grozić Ci lub inne podobne. Jeżeli jednak
    normalnie Cię zawiadamiają jaki masz problem, kogo reprezentują (okażą
    pełnomocnictwo) i chcą porozmawiać na ten temat i ustalić jakie masz
    możliwości wyjścia z problemu - to nie ma sensu ich wyrzucać, czy w inny
    agresywny sposób się ich pozbyć, bo to w razie czego (np. w razie sprawy
    sadowej) może być argument za działaniem w złej wierze, albo nie podjęciem
    próby ugodowego załatwienia sprawy. Poza tym oni działają na podstawie
    pełnomocnictwa, więc mają prawo zwracać się do Ciebie w imieniu
    wierzyciela. Nie mogą Cię jednak do niczego zmusić (przymus moze być tylko
    państwowy, jak np. działania komornika) a jedynie z Tobą negocjować.
    Jeżeli firma windykacyjna jest rzetelna (o KRUKU nie będę się wypowiadał),
    to działa tak aby pomóc obu stronom rozwiązać problem, może więc pomóc i
    Tobie. W końcu jeżeli się rozmawia, to zwykle idzie coś ustalić. Z drugiej
    strony prawie nie ma takich rzetelnych firm windykacyjnych... Co do
    drugiego patrz punkt 1.

    --
    a...@w...pl (A. Tesler) // Ufff!... Rzekłem!

  • 15. Data: 2004-07-21 13:04:11
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > A teraz się obudź ;)

    a moze Ty sie obudz? :]

    jas72 pyta czy 'kruk' moze mu cos zabrac w razie odwiedzin.

    1. nie ma obowiazku wpuszczac 'kruka' do domu.
    2. 'kruk' sila wejsc nie moze.
    3. kruk ma prawo sie domagac.
    4. kruk nie ma prawa zabierac czegokolwiek sila.
    5. kruk moze sobie dzwonic.
    6. kruk moze wysylac listy.

    Stasiu wyobraz sobie, ze posiadam cos, co nalezy do Ciebie i trzymam to
    w swoim mieszkaniu. co Ty mozesz? mozesz mnie wezwac do oddania tego,
    co Twoje. a ja moge powiedziec spadaj i Ty nie masz prawa wejsc mi do domu
    w celu odebrania swojej wlasnosci. musisz isc do sadu i jak bedziesz
    dysponowal wyrokiem zaopatrzonym w klauzule wykonalnosci mozesz udac
    sie do komornika i on moze do mnie przyjsc i rzecz odebrac aby Tobie oddac.
    i ja za to wszystko zaplace jesli komornik bedzie mial z czego na oplaty
    ode mnie wyegzekwowac.

    pozdr.
    marcin

  • 16. Data: 2004-07-21 13:38:59
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik bd napisał:

    > jas72 pyta czy 'kruk' moze mu cos zabrac w razie odwiedzin.

    DRYYYYYYYYYYNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!

    > 1. nie ma obowiazku wpuszczac 'kruka' do domu.

    Jaś nie napisał jakoby nie chciał wpuścić Kruka do domu.

    > 2. 'kruk' sila wejsc nie moze.

    A po co ? Patrz AD 1

    > 3. kruk ma prawo sie domagac.

    Ba ...

    > 4. kruk nie ma prawa zabierac czegokolwiek sila.

    Patrz Ad 1 + Jas może dobrowolnie oddać ... tego też nie napisał.

    > 5. kruk moze sobie dzwonic.

    Ba ...

    > 6. kruk moze wysylac listy.

    Ba ...

> [...]
    > w swoim mieszkaniu. co Ty mozesz? mozesz mnie wezwac do oddania tego,
    > co Twoje. a ja moge powiedziec spadaj i Ty nie masz prawa wejsc mi do domu

    A czytasz moje posty ?
    A przeczytaj <cdlhjg$7sb$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > musisz isc do sadu i jak bedziesz

    A po co do sądu ? Prokuratura załatwi wszystko ... w sumie nie muszę
    stawiać się na rozprawach ...

    > dysponowal wyrokiem zaopatrzonym w klauzule wykonalnosci mozesz udac
    > sie do komornika i on moze do mnie przyjsc i rzecz odebrac

    Klauzula wykonalnosci na wyrok nakazujacy odebrac np szafke ... Cos mi
    nie gra ...

    > aby Tobie oddac.
    > i ja za to wszystko zaplace jesli komornik bedzie mial z czego na oplaty
    > ode mnie wyegzekwowac.

    A przed chwila napisales ze nakaz bedzie na oddanie przykladowo szafki

    > pozdr.
    > marcin

    Również ...

  • 17. Data: 2004-07-21 14:14:53
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Jaś nie napisał jakoby nie chciał wpuścić Kruka do domu.

    nie napisal tez, ze chce wpuscic, ale moge domniemac, ze nie chce skoro
    obawia sie czy moga mu cos wziac.

    > Patrz Ad 1 + Jas może dobrowolnie oddać ... tego też nie napisał.

    no i nie napisal, ze chce...

    > A czytasz moje posty ?
    > A przeczytaj <cdlhjg$7sb$1@nemesis.news.tpi.pl>

    ??

    prokuratura? chyba nie rozumiesz o czym pisze. :)

    > Klauzula wykonalnosci na wyrok nakazujacy odebrac np szafke ... Cos mi
    > nie gra ...

    no nie musi byc wyrok, musisz dysponowac tytulem egzekucyjnym zaopatrzonym
    w klauzule wykonlnosci art. 776 k.p.c., a rodzaje tyt. egz. znajdziesz w
    art. 777 k.p.c.
    na podstawie art 1041 k.p.c. komornik wykonuje egzekucje polegajaca na
    wydaniu wierzycielowi rzeczy ruchomej. idywidualnie oznaczonej, co do
    tozsamosci albo co do gatunku.
    wyobraz sobie, ze kupiles ode mnie szafke. zaplaciles, dysponujesz umowa,
    a ja szafki Tobie nie wydalem i jestem Twoim dluznikiem :)

    > A przed chwila napisales ze nakaz bedzie na oddanie przykladowo szafki

    moze byc i szafka. a oplaty, o ktorych napisalem, to oplaty stale za
    egzekucje odebrania rzeczy - art. 44 ust. 3. ustawy o komornikach sadowych
    i egzekucji, a takze art. 50 i nastepne tej ustawy. finalnie i tak za
    wszystko placi dluznik. juz teraz rozumiesz?

    pozdr.
    marcin

  • 18. Data: 2004-07-21 15:18:50
    Od: "Kicek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "PaPi" <p...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > A skad firma Kruk ma Twoje dane osobowe ?
    > Czy przekazywanie danych osobowych osobom trzecim jest zgodne z ustawa o
    > ochronie tychze ?

    oskarż ich :)))
    hłehłe
    żartowniś

  • 19. Data: 2004-07-21 15:21:55
    Od: "Kicek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "jas" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy firma kruk moze mi zabrac cos z domu gdyby mnie odwiedzila ?
    > Czy moga tylko wysylac listy i dzwonic a wiecej zadnych praw nie
    > maja ?
    > Prosze o odpowiedz

    na tak postawione pytanie :
    "tak może"
    oraz
    "nie nie może",
    zadawaj scisłe pytania
    a dostaniesz odpowiedź,

  • 20. Data: 2004-07-21 15:53:07
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik bd napisał:

    > nie napisal tez, ze chce wpuscic, ale moge domniemac, ze nie chce skoro
    > obawia sie czy moga mu cos wziac.

    I teraz cytuję dwie twoje wypowiedzi. Jeśli nie widzisz różnicy, to po
    co w słowach przepłacać ...:

    Cytat 1: "jas72 pyta czy 'kruk' moze mu cos zabrac w razie odwiedzin."

    Cytat 2: "ze nie chce skoro obawia sie czy moga mu cos wziac."

    To do wafla Pana , sprecyzuj, wedle ciebie OBAWIA SIE czy mogą mu coś
    wziąć, a może PYTA SIĘ czy mogą mu coś wziąć ...

    > no i nie napisal, ze chce...

    A w drugą stronę ?
    Teraz ponownie odsyłam cię do innego wątku :
    <cdleui$mll$1@nemesis.news.tpi.pl> - napisałem, jaś niczego nie
    napisał ... żadnych szczegółów, "światła sprawy" ... pieprzenie o
    szopenie.

    > ??

    Otwierasz przeglądarkę internetową.W polu adresu wpisujesz
    http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl , W polu "Szukaj
    wiadomości zawierającej *ID wiadomości* wpisujesz podany przezemnie
    Message-ID i klepiesz paluszkiem w klawisz ENTER. Czytaj - negowałeś
    to co ja powiedziałem "dokładnie" moimi słowami.

    Ja hipotetyzowałem : Jaś nie odda towaru. Kruk wystąpi z żądaniem
    towaru. Nie zostanie ono zrealizowane przez jasia ... Kruk bez oporów
    może złożyć w prokuraturze zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa na podstawie KK Art 284. § 2. Kto przywłaszcza sobie
    powierzoną mu rzecz ruchomą,podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

    Sprawa zakończy się standardowo zawiasami (statystycznie 2/5) i
    obowiązkiem np naprawienia szkody, zadośćuczynienia.
    Ów wyrok karny będzie równoznacznie z nakazem zapłaty. Bądź to już z
    nadaną KW < bądź trzebabędzie jedynie wystąpić do sądu o wydanie KW
    dla owego wyroku karnego. Zwróć uwagę, że w tym przypadku Kruk nie
    byłby zobowiązany ponosić jakichkolwiek kosztów związanych z
    wszczęciem postępowania sądowego - Wszak postępowanie Karne jest w tej
    sytuacji za free.

    > prokuratura? chyba nie rozumiesz o czym pisze. :)

    No nie wiem ... Patrz wyżej.

    > pozdr.

    również