  • 11. Data: 2010-06-15 12:25:43
    Temat: Re: co mi się należy
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 15 Cze, 12:56, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Jeśli była rozdzielność majątkowa to nie było majątku wspólnego (od
    > chwili ustanowienia tej rozdzielności).
    >
    > A była ta rozdzielność majątkowa? Bo jak nie, to po co o niej dalej gdybać?

    dziękuje Wszystkim za pomoc , jeszcze raz dzięki

  • 12. Data: 2010-06-15 12:42:15
    Od: mariolek <l...@g...com>

    On 15 Cze, 14:25, mariolek <l...@g...com> wrote:

    > dziękuje Wszystkim za pomoc , jeszcze raz dzięki

    a rozdzielności majątkowej nie było więc to co napisaliście dużo mi
    dało, tylko jeszcze nurtuje mnie ten wniosek z jakim mógłby wystapić
    wg. udziału w dochodach (co napisał Jacek_P).

  • 13. Data: 2010-06-15 12:49:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Działka jest jego, dom po połowie, chyba że wystąpi z wnioskiem o podział
    > według udziału w dochodach.

    jak działka jest jego to i dom jest jego. Inaczej sie nie da.
    Żonie przysługuje zwrot nakładów.

  • 14. Data: 2010-06-15 13:42:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    mariolek napisal:
    > a rozdzielności majątkowej nie było więc to co napisaliście dużo mi
    > dało, tylko jeszcze nurtuje mnie ten wniosek z jakim mógłby wystapić
    > wg. udziału w dochodach (co napisał Jacek_P).

    Kodeks rodzinny i opiekuńczy

    Art. 43. § 1. Oboje małżonkowie mają równe udziały w majątku wspólnym.

    § 2. Jednakże z ważnych powodów każdy z małżonków może żądać, ażeby ustalenie
    udziałów w majątku wspólnym nastąpiło z uwzględnieniem stopnia, w którym każdy
    z nich przyczynił się do powstania tego majątku. Spadkobiercy małżonka mogą
    wystąpić z takim żądaniem tylko w wypadku, gdy spadkodawca wytoczył powództwo
    o unieważnienie małżeństwa albo o rozwód lub wystąpił o orzeczenie separacji.

    § 3. Przy ocenie, w jakim stopniu każdy z małżonków przyczynił się do powstania
    majątku wspólnego, uwzględnia się także nakład osobistej pracy przy wychowaniu
    dzieci i we wspólnym gospodarstwie domowym.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2010-06-15 18:15:40
    Od: wombi <w...@o...eu>

    W dniu 2010-06-15 10:39, Jacek_P pisze:

    > Działka jest jego, dom po połowie, chyba że wystąpi z wnioskiem o podział
    > według udziału w dochodach.

    Jak dom po połowie skoro działka jest jego? O zasadzie superficies solo
    cedit słyszał?

  • 16. Data: 2010-06-15 19:49:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    wombi napisal:
    > Jak dom po połowie skoro działka jest jego? O zasadzie superficies solo
    > cedit słyszał?

    'Dom po połowie' = połowa wartości budynku - skrót myślowy.

    O majątku wspólnym ty z kolei słyszałeś? Rozwodząca się żona ma prawo
    żądać spłaty z połowy wartości BUDYNKU, albo przy braku tejże spłaty
    wjechać na hipotekę.

    A co do rozdzielenia budynku i nieruchomości. Obecnie opracowywany
    jest projekt rozdzielenia własności gruntu od budynku poprzez tzw.
    prawo zabudowy. W lutym był w Komisji Kodyfikacyjnej.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2010-06-15 20:28:22
    Od: wombi <w...@o...eu>

    W dniu 2010-06-15 21:49, Jacek_P pisze:

    > 'Dom po połowie' = połowa wartości budynku - skrót myślowy.
    >
    > O majątku wspólnym ty z kolei słyszałeś?

    Słyszał, słyszał :)

    > A co do rozdzielenia budynku i nieruchomości. Obecnie opracowywany
    > jest projekt rozdzielenia własności gruntu od budynku poprzez tzw.
    > prawo zabudowy. W lutym był w Komisji Kodyfikacyjnej.

    Wiele projektów jest w KK. Na przykład projekt pierwszej księgi nowego
    KC, który krytyce poddali sędziowie z Izby Cywilnej SN.