  • 1. Data: 2010-06-14 18:49:49
    Temat: Jak obliczyć pensję za niepełny miesiąc?
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    Witam.
    Pytanie pewnie banalne. Jak obliczyc pensję za niepełny miesiąc.
    Przykład:
    Podpisuję umowę 9 czerwca. Czy należy mi się 16/21 pensji (tyle dni
    roboczych przepracowanych) czy 21/31 (tyle dni w mies od podpisania
    umowy). Na chlopski rozum liczylbym dni robocze. Czy może oblicza się
    ile dni przepracowanych - od tego pensja brutto i z niej podatek (przy
    mniejszej ilosci dni przepracowanych brutto bedzie niższe i wtedy netto
    może być relatywnie wyższe)? Pytanie bierze się stąd, ze ostatnio
    pracowałem w jednej firmie i w podobny sposób próbowałem obliczyć pensję
    i nijak się nie zgadzało. Dodam, że na szczęście na moją korzyść:)
    Z góry dzięki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-06-14 22:40:56
    Temat: Re: Jak obliczyć pensję za niepełny miesiąc?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 2010-06-14 20:49, tomjas pisze:
> [...]
    > pracowałem w jednej firmie i w podobny sposób próbowałem obliczyć pensję
    > i nijak się nie zgadzało. Dodam, że na szczęście na moją korzyść:)

    W przypadku rozpoczecia zatrudnienia w trakcie miesiaca i przy zalozeniu
    stalej pensji miesiecznej, dzielisz te ustalona pensje brutto ktora bys
    dostal, gdybys pracowal caly miesiac i dzielisz przez liczbe godzin do
    przepracowania w danym miesiacu (dla czerwca 2010 : 168h). otrzymana
    kwote (zaokraglona do pelnych groszy) mnozysz przez liczbe godzin
    nieprzepracowanych. Wynik odejmujesz od pensji brutto.

    Np.
    Zatrudnienie w stalej pensji miesiecznej 3000zl/mc od 9 czerwca wlacznie.

    3000/168=17,86
    17,86*(8*5)=714,40 // 8h pracy dziennie; 5 dni roboczych czerwca bez
    zatrudnienia.

    3000-857,28=2285,28zl brutto.

    --
    Adam