    From: Łukasz Bąk <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cisza nocna
    Date: Wed, 20 Jan 2010 19:16:08 +0100

    gacek pisze:
> [...]
    _02.htm

    > No dobra, ale kogo obowiązuje taka norma? mieszkańców czy "dewelopera"?

    > Ale ani w normie, ani w kodeksie tak napisane nie jest. comments?

    Jest. Patrz tabela.

    Fakt, że jest to norma budowlana ale do innej jakoś nie mogę się
    przekonać szczególnie jak opisany kłopot dotyczy "normalnych"
    czynności życiowych. Jeżeli sąsiad mój złożył by doniesienie
    o tym, że prysznic mu hałasuje to w jakim miejscu mam szukać
    obrony? Co mam nie korzystać z prysznica? Czy może jak ta 92 letnia
    staruszka przestać się poruszać bo budynek, mieszkanie nie spełnia
    zakładanych norm?

    Nie rozmawiamy o kosztach tylko o prawie więc robimy ekspertyzę
    pomiary itp. i przedstawiamy sąsiadowi któremu zaczęliśmy przeszkadzać
    i niech sobie swoje pretensje kieruje do zarządcy budynku. Oczywiście
    nie pozbywamy się w ten sposób "problemu" przepychając go tylko
    przedstawiamy problem którego nie rozwiążemy sami bo wina wydaje
    się być po stronie nieprawidłowego projektu, usterki. Może
    się okazać, że np. nasza instalacja wodociągowa (zawory w kranie)
    powodują nadmierny "szum" wtedy zarządca budynku może wystąpić
    o naprawienie usterki, bo wiemy, że to nie powinno "gwizdać".
    Kto za to zapłaci to już kwestia organizacji danej spółdzielczości
    i nie mam ochoty komentować rozwiązań bo mogą być różne. Wskazuje
    tylko, że ta norma nie dotyczy tylko biura projektowego ale
    też i eksploatacji. A co jeśli ktoś zmienił akustykę mieszkania
    poprzez wymyślny remont? Sam mam ściankę działową w mieszkaniu
    którą postawił jakiś "nienormowalny" pan Kaziu z płyt i nie wypełnił
    przestrzeni pomiędzy nimi. Mam po prostu między pokojami pudło
    rezonansowe...

    Wielka płyta jest pełna takich niespodzianek a budownictwo
    indywidualne, bez spółdzielni we własnym zakresie może (a może
    na podstawie normy ;) ) zadbać o odpowiednie wygłuszenie.

    Wiadomo, na wybryki jest kodeks wykroczeń ale to już inny temat.

    Więcej "mądrości": http://huby.seo.pl/08_halas/81_normy_halasu.htm

    --
    Łukasz Bąk