    From: "[edymon]" <e...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: cisza nocna
    Date: Mon, 02 Feb 2004 22:44:03 +0100

    Użytkownik Vicky napisał:

    > Witam:-)
    > Mieszkam w wielorodzinnym domu, nade mną mieszka sąsiad, który notorycznie
    > pierze w pralce automatycznej w nocy a niestety łazienkę ma nad naszą
    > sypialnią:-( Dla mnie jest to natychmiastowa pobudka i niestety dla mojego
    > 5-cio miesięcznego dziecka też:-( Czy cisza nocna obejmuje także zakaz prania
    > w pralkach automatycznych w godz.22-6? Będę wdzięczna za informację, bo już
    > nie wiem jak z sąsiadem rozmawiać i po czyjej stronie jest prawo...

    Po Twojej. Sasiad buc i tyle. Na korytarzu powinnas miec wywieszony
    regulamin, w ktorym powinno byc napisane mniej wiecej tak:

    "Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22°° do 6°° i w tych godzinach
    nie należy używać urządzeń mogących zakłócić sen użytkowników innych
    lokali lub powodować hałas mogący ten sen zakłócić. W tych godzinach nie
    należy też przeprowadzać prac budowlanych, wykonywać remontów bądź
    napraw urządzeń stanowiących wyposażenie lokali lub budynku, chyba że
    jest to niezbędne w celu usunięcia awarii, która zagraża bezpieczeństwu
    ludzi lub mienia albo może spowodować znaczne szkody materialne. "

    Wez ten regulamin i pojdz do sasiada, sprobuj grzecznie, a jak nie
    bedzie skutkowalo to go postrasz policja, straza miejska, sprawa w
    sadzie albo co Ci tam ciekawego do glowy przyjdzie. Straz miejska czy
    policja moze przyjechac, ale regulamin w budynku jest niezbedny - bo
    niby skad mialby bucowaty sasiad wiedziec, ze lamie prawo:-) A tak
    nieznajomosc nie zwalnia od odpowiedzialnosci:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka