  • 1. Data: 2013-06-28 15:06:41
    Temat: Dojazd na rozprawę.
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Jako powód muszę udać się do miasta odległego od mojego o 300 km na
    rozprawę. Połaczenia alternatywne od samochodu nie istnieją - pociągiem i
    autobusem nie zdąże na rozprawę. Auto na takiej trasie spali mi paliwo za
    100 zł w jedną stronę. Czy mogę po wygranej i braku apelacji żądać od
    pozwanego pełnego zwrotu kosztów? Jak je udokumentować?

  • 2. Data: 2013-06-28 15:10:22
    Temat: Re: Dojazd na rozprawę.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-28 15:06, Kriss pisze:
> [...]
    > za 100 zł w jedną stronę. Czy mogę po wygranej i braku apelacji żądać od
    > pozwanego pełnego zwrotu kosztów? Jak je udokumentować?

    Z jakiego powodu "musisz"? Stawiennictwo powoda na rozprawie generalnie
    nie jest obowiązkowe. Ponadto możesz ustanowić sobie miejscowego
    pełnomocnika, wówczas dostaniesz zwrot kosztów zastępstwa uzależniony od
    wartości przedmiotu sporu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-07-02 18:15:26
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

> [...]
    > nie jest obowiązkowe. Ponadto możesz ustanowić sobie miejscowego
    > pełnomocnika, wówczas dostaniesz zwrot kosztów zastępstwa uzależniony od

    Sprawa dotyczy małej wartości kwotowej i za zastępstwo nikt się nie wieźmie
    ze wzgledu na niskie honorarium :) Wiem, że nie muszę jechać, ale istnieje
    obawa, że wtedy pozwany namiesza i wygra. Pomijając o co chodzi i
    merytoryczne szanse, interesuje mnie jedynie jak udokumentować koszty dojazu
    i jak je od pozwanego odzyskać.

  • 4. Data: 2013-07-02 20:25:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-02 18:15, Kriss pisze:

> [...]
    > chodzi i merytoryczne szanse, interesuje mnie jedynie jak udokumentować
    > koszty dojazu i jak je od pozwanego odzyskać.

    Nie ma podstaw do żądania tych kosztów od pozwanego.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-07-05 01:05:56
    Od: "CPL" <z...@b...pl>

    (...)

    > Nie ma podstaw do żądania tych kosztów od pozwanego.

    A z ciekawości. Czy w przypadku oddalenia pozwu i złożeniu sprzeciwu do 2
    instancji (bo 3ciej ze względu na niską wartość sporu jak wspomniał Kriss
    nie będzie) sprawę będzie rozpatrywał sąd w miejscu zam. powoda czy
    pozwanego. Odwracając - powód wygrywa, pozwany się odwołuje - gdzie
    rozprawa?

  • 6. Data: 2013-07-05 08:04:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-05 01:05, CPL pisze:
> [...]
    > Kriss nie będzie) sprawę będzie rozpatrywał sąd w miejscu zam. powoda
    > czy pozwanego. Odwracając - powód wygrywa, pozwany się odwołuje - gdzie

    Będzie rozpatrywał sąd instancję wyżej właściwy dla sądu pierwszej
    instancji.

    --
    Liwiusz