  • 1. Data: 2013-06-28 16:10:42
    Temat: Śmieci po gdyńsku - czy to zgodne z prawem?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Właśnie otrzymałem pismo od spółdzielni w sprawie śmieci.
    Władze Gdyni napisały, że zapewnią pojemniki dopiero przy następnym
    przetargu za 2.5 roku, a póki co - każą nam płacić dodatkowo za
    dzierżawę pojemników.

    Czy to jest zgodne z prawem? Będziemy płacić (całe osiedle) prawie 4.500
    zł rocznie za tę dzierżawę. Oprócz tego standardowe gdyńskie stawki za
    śmieci.

    Czy to jest zgodne z prawem? Czy można jakoś powalczyć o swoje? Jak to
    jest, że Gdynia otwartym tekstem pisze, że dostosuje się do wymogów
    ustawy za 2.5 roku? Oni mogą poczekać 2.5 roku a mieszkańcy muszą zacząć
    od lipca?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-06-28 16:47:21
    Temat: Re: Śmieci po gdyńsku - czy to zgodne z prawem?
    Od: Waz <w...@o...pl>

    Ja po krakowsku, proponuje wrzucajcie jak to u was z tymi śmieciami jest:

    http://postimg.org/image/5gx00fv83/

  • 3. Data: 2013-06-28 17:21:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest, że Gdynia otwartym tekstem pisze, że dostosuje się do wymogów
    > ustawy za 2.5 roku? Oni mogą poczekać 2.5 roku a mieszkańcy muszą zacząć

    Możecie kupić sami pojemniki i wówczas nie będziecie płacili dzierżawy. U
    nas firma, która dotąd wywoziła śmieci sprzedawała je dotychczasowym
    klientom po 50 zł/szt. Ale dotyczyło to domków jednorodzinnych. nie wiem
    jak to rozwiązano w spółdzielniach.

  • 4. Data: 2013-06-28 17:35:38
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 28.06.2013 16:47, Waz wrote:

    > Ja po krakowsku, proponuje wrzucajcie jak to u was z tymi śmieciami jest:
    >
    > http://postimg.org/image/5gx00fv83/

    ostatni akapit boski - sortujcie, a potem wpierdalajcie do
    nieposortowanych :D

    hahahahahahahahahahaha

    zen.aspx

  • 5. Data: 2013-06-28 17:36:29
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 28.06.2013 17:21, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:kqk5gt$ejo$1@news.task.gda.pl...

    > Możecie kupić sami pojemniki i wówczas

    ...naliczac smieciarzom oplaty za to, ze uzywaja nie swoich pojemnikow :D

    zen.aspx

  • 6. Data: 2013-06-28 20:07:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hiki o!" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > ...naliczac smieciarzom oplaty za to, ze uzywaja nie swoich pojemnikow :D

    Zajrzyj proszę do ustawy, kto ma zapewnić pojemnik.

  • 7. Data: 2013-06-28 23:16:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-28 20:07, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "hiki o!" <h...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Zajrzyj proszę do ustawy, kto ma zapewnić pojemnik.

    Kurde!! Nie możesz po ludzku?! Co jest w tej ustawie? Po cholerę każesz
    wszystkim szukać, skoro sam znalazłeś?!

    --
    MN

  • 8. Data: 2013-06-29 00:24:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kurde!! Nie możesz po ludzku?! Co jest w tej ustawie? Po cholerę każesz
    > wszystkim szukać, skoro sam znalazłeś?!

    Kubeł ma zapewnić wytwórca śmieci.

  • 9. Data: 2013-06-29 01:06:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jun 2013, Marcin N wrote:

    > Właśnie otrzymałem pismo od spółdzielni w sprawie śmieci.
    > Władze Gdyni napisały, że zapewnią pojemniki dopiero przy następnym przetargu
    > za 2.5 roku,

    ...i ciekaw jestem, czy do tego czasu znowelizują ustawę (aby dopuszczała
    taką opcję), czy skarbówka upomni się o brakujące PIT-11 :P

    > a póki co - każą nam płacić dodatkowo za dzierżawę pojemników.

    Nie oni.
    Rzuć okiem na post Roberta :)

    > Czy to jest zgodne z prawem?

    Trafiłeś w samo sedno.
    Ustawodawca łaskaw był przypisać do podatku *odbieranie* śmieci,
    a nie ich magazynowanie u wytwórcy.
    Pozbieranie ich aby je "zdać" odbiorcy jest zmartwieniem właściciela
    nieruchomości i już.

    > Czy to jest zgodne z prawem? Czy można jakoś powalczyć o swoje? Jak to jest,
    > że Gdynia otwartym tekstem pisze, że dostosuje się do wymogów ustawy za 2.5
    > roku?

    Wg stanu na dziś, to oni oświadczyli że za 2,5 roku zaczną łamać
    prawo. Może wiedzą o jakiejś planowanej nowelizacji na przykład.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-06-29 01:22:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Kurde!! Nie możesz po ludzku?! Co jest w tej ustawie? Po cholerę każesz
    > wszystkim szukać,

    Jakim "wszystkim", skoro ta sprawa była już parę razy poruszana?
    W gminach w których radni podjęli uchwałę, że koszty najmu pojemników
    zostaną pokryte z podatku śmieciowego, zgodnie z prawem każdy z tych
    otrzymujących "nieodpłatne świadczenie" powinien dostać na koniec
    roku PIT-11 z równoważnością kosztu najmu.
    No chyba że istnieje przepis który pozwoli takie świadczeniw
    wyłączyć z przychodów, ale na pierwszy rzut oka - "nie widać".

    > skoro sam znalazłeś?!

    Przecież odpowiedź jasno sugeruje zastany stan :)

    pzdr, Gotfryd