    Date: Sat, 29 Jun 2013 22:40:56 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: choroba psychiczna

    W dniu 29.06.2013 22:27, Andrzej Lawa pisze:

    > To nie tyle jest kwestia choroby lub zdrowia, ale zdolności do oceny
    > czynów - przy czym owszem, brak takiej zdolności może wynikać z choroby
    > lub wad wrodzonych.

    Pytanie tylko, czy jak nie umie ocenić czynów, to ma nie ponieść
    konsekwencji? Jak wkładasz penisa do sieczkarni, to niezależnie czy masz
    zdolności do oceny czynu czy nie, konsekwencje poniesiesz. I tak samo
    jak zabijasz czy kradniesz czy robisz coś innego, konsekwencje niestety są.

    Oczywiście, społeczeństwo może się zastanowić czy nie da się ciebie
    jakoś leczyć, żebyś naganność czynów postrzegał.

    A tak na marginesie: W sumie ja nie postrzegam niczego nagannego w
    niepłaceniu ZUS :D Czy to mnie zwalnia z odpowiedzialności za
    niepłacenie ZUS? Taki pieprznięty jestem, że ni cholery nie widzę w tym
    nic złego... To co, który psychiatra może mi wydać zwolnienie od ZUS? :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek