    From: "Zbyszek9" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: chciałbym być rencistą
    Date: Sun, 29 Jun 2008 22:28:28 +0200

    Powiedzcie , czy Waszym zdaniem mam szanse wygrać sprawę
    sądową z ZUSem :
    Mam obecnie 61 lat .Od czterech lat choruję na białaczkę .W chwili
    zachorowania
    pracowałem , ale zostałem zwolniony - bo za dużo przebywałem na zwolnieniach
    lekarskich . Wystąpiłem do ZUSu o rentę inwalidzką . Lekarz orzecznik
    stwierdził ,
    że jestem trwale , częściowo niezdolny do pracy . Niestety ZUS stwierdził ,
    że
    renta i tytuł inwalidy mi nie przysługuje , bo między stwierdzeniem
    zachorowania ,
    a wystąpieniem o rentę upłynęło ponad 18 miesięcy . No i jestem w głupiej
    sytuacji :
    nie jestem inwalidą ani rencistą - więc nie mogę szukać pracy jako
    rencista -
    a takie możliwości są . Nie dostanę też pracy jako osoba zdrowa , bo gdy
    kierują mnie do lekarza zakładowego - to ten po zobaczeniu morfologii krwi
    nie chce rozmawiać o zatrudnieniu .
    Oczywiście wiem że 48 % moich zarobków które przez 32 lata zabierał ZUS
    to nie dośc dużo aby żądać wypłacania renty , ale uważam , że złodzieje z
    ZUSu
    mogli by chociaż formalnie nadać mi tytuł inwalidy , abym mógł znaleźć
    zatrudnienie,.
    chociażby na pół etatu - bo obecnie jestem zmuszony pracować na czarno .