  • 1. Data: 2008-06-29 15:39:04
    Temat: "exceptional business proposal"
    Od: Amator <a...@a...pl>

    Tak sie sklada, ze dalem ogloszenie w internetowym serwisie randkowym i
    chodzi o to, ze przychodza do mnie dziwne propozycje. Otoz najczesciej jakas
    ladniutka czarnoskora dziewczyna z Afryki niby pisze mi, ze jest corka
    jakiegos afrykanskiego generala-dyktatora (czy kogos w tym sensie) ktory
    zostal obalony, uwieziony, porwany czy zamordowany - lecz pozostal po nim
    spory majatek, miliony $$ itp. i chodzi zwykle o to, zeby sluzyc tutaj w
    kraju Unii Europejskiej swoja podmiotowoscia prawna przy obracaniu tymi
    pieniedzmi, operacjami w tutejszych bankach itp.
    w zamian za pewien %% z tych piebniedzy.

    O co tutaj chodzi i ciekawe czy z punktu widzenia prawa sens tych propozycji
    ma jakies legalne podstawy?
    Jakie jest ryzyko jesli sie im odpowie?

    --
    amator

  • 2. Data: 2008-06-29 16:49:00
    Temat: Re: "exceptional business proposal"
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    http://www.419eater.com/

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 3. Data: 2008-06-30 21:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Jun 2008, Amator wrote:

    > O co tutaj chodzi

    Najczęsciej o naciągnięcie jelenia na opłacenie "zabezpieczenia
    bankowego".
    Jak jeleń daje się doić dalej metodą "ale jeszcze trzeba opłacić..."
    to jest dojony.
    Jak (z rzadka) dojdzie do naprawdę poważnych kwot (powiedzmy od
    ćwierć miliona dolarów w górę, naprawdę takie przypadki się zdarzały)
    i wpadnie na pomysł, żeby samemu pojechać i upomnieć się o swoje,
    to (dla jelenia) impreza staje się niebezpieczna, z odstrzeleniem
    (dosłownie) włącznie.
    Znane są przypadki zarobienia 10 (słownie dziesięciu) dolarów lub
    podobnych kwot, oparte o to że kandydat na jelenia przez posłaniem
    "zabezpieczenia bankowego" (z prawdopodobnie brzmiącą argumentacją
    "zadłużylem się, to całe moje pieniądze, więc chcę mieć pewność
    że numer konta będzie dobry") domaga się "wysyłki sondującej"
    z "konta na zabezpieczenie" :P

    pzdr, Gotfryd