  • 1. Data: 2019-08-13 07:15:16
    Temat: certyfikat z adresem email
    Od: m...@g...com

    https://sklep.certum.pl/bezpieczenstwo-danych/certyf
    ikaty-id/e-mail-id-individual.html

    Czy ktoś mi może wyjaśnić, co mi daje wykupienie certyfikatu na mój adres email ?
    Przecież każdy może sobie taki certyfikat kupić i nikt nie weryfikuje mojej
    tożsamości, jaką więc daje mi to wiarygodność ?

  • 2. Data: 2019-08-13 08:29:43
    Temat: Re: certyfikat z adresem email
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.08.2019 o 07:15, m...@g...com pisze:
> [...]
    > Przecież każdy może sobie taki certyfikat kupić i nikt nie weryfikuje mojej
    tożsamości, jaką więc daje mi to wiarygodność ?

    skoro nie wiesz po co to, to nie jest to tobie potrzebne:)

    --
    I love love

  • 3. Data: 2019-08-13 11:15:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > adres email ? Przecież każdy może sobie taki certyfikat kupić i nikt
    > nie weryfikuje mojej tożsamości, jaką więc daje mi to wiarygodność ?

    Daje pewność, że zaszyfrowany kluczem publicznym materiał tylko Ty
    zobaczysz oraz, że wysłany przez Ciebie post nie został zmieniony.
    Natomiast spokojnie da się to za darmo ogarnąć poprzez GPG i głębszego
    sensu płacenia 50 zł nie widzę.

  • 4. Data: 2019-08-13 14:24:52
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > zobaczysz oraz, że wysłany przez Ciebie post nie został zmieniony.
    > Natomiast spokojnie da się to za darmo ogarnąć poprzez GPG i głębszego

    bzdura, szyfrowane wiadomości są w pierwszym rzędzie rozszyfrowane przez
    wiadome służby:)

    --
    I love love

  • 5. Data: 2019-08-13 14:38:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2019 o 14:24, u2 pisze:

    > bzdura, szyfrowane wiadomości są w pierwszym rzędzie rozszyfrowane przez
    > wiadome służby:)

    I dlatego w niektórych krajach jest to zabronione :-) Jak sobie
    wyobrażasz masowe rozszyfrowywanie przez służby e-mail?

  • 6. Data: 2019-08-13 14:43:24
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > I dlatego w niektórych krajach jest to zabronione Jak sobie
    > wyobrażasz masowe rozszyfrowywanie przez służby e-mail?

    spytaj się tych służb i nie udawaj większego durnia niż jesteś:)

    --
    I love love

  • 7. Data: 2019-08-13 14:53:47
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > I dlatego w niektórych krajach jest to zabronione :-) Jak sobie
    > wyobrażasz masowe rozszyfrowywanie przez służby e-mail?

    A ty sobie wyobrażasz że tylko "swoje służby" mogą "szeroko" rozszyfrowywać?
    Zawsze jest coś za coś i bilans nie jest wyryty w kamieniu na wieczność
    jednakowy dla wszystkich (krajów).

    Przykładowo jak szyfrowanie rozmów GSM staje się o kant dupy potłuc to
    wystarczy postawić "nagrywarki surowego sygnału" koło interesujących
    obiektów w "mało przyjaznym" kraju i w końcu jakiś samorodek się wyłuska.

    BTW AFAIR szyfrowanie GSM miało wersje "silnawą" i "słabiuśką" na eksport.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2019-08-13 14:57:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2019 o 14:43, u2 pisze:

    > spytaj się tych służb i nie udawaj większego durnia niż jesteś:)

    Ale to Ty te głupoty propagujesz, a nie służby, więc Ciebie pytam, jak
    sobie to wyobrażasz.

  • 9. Data: 2019-08-13 14:59:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.08.2019 o 14:53, A. Filip pisze:

> [...]
    > BTW AFAIR szyfrowanie GSM miało wersje "silnawą" i "słabiuśką" na eksport.

    Podsłuch kilku osób, to nie problem. Ale wszystkich? Człowieku, to są
    jakieś niewyobrażalne ilości materiału.

  • 10. Data: 2019-08-13 15:08:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > zobaczysz oraz, że wysłany przez Ciebie post nie został zmieniony.
    > Natomiast spokojnie da się to za darmo ogarnąć poprzez GPG i głębszego

    Z punktu widzenia "płacącego klienta" usługa ma (ekonomiczny) sens jak
    następuje powiązanie z danymi osoby fizycznej typu imię i nazwisko, firma
    [ jak ktoś się nazywa Jan Nowak to potrzeba znacznie więcej powiązań]
    Płacenie za potwierdzanie że na usenecie postuje HGW naprawdę kto
    używający ksywki "u2" z tą samą parą kluczy publiczny i prywatny co
    rok/dwa temu ekonomicznego sensu dla mnie nie ma.

    AFAIR para kluczy publiczny/prywatny służy do szyfrowania
    jednorazowego klucza symetrycznego. AFAIR ten jednorazowy
    klucz to już inna para kaloszy.

    --
    A. Filip