  • 41. Data: 2019-08-19 08:06:44
    Temat: Re: certyfikat z adresem email
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-18, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    [...]

    > ataków: Głownie mejle, złosliwe oprogramowanie na stronach www, a jak
    > ktoś wart zachodu to np. opowiednio spreparowane urządzenia usb, lub po

    W dzisiejszych czasach USB to już trochę ciężko, bo wszystko
    to już się da online. :)

    > prostu podpatrzenie (na rozmaite sposoby) haseł. To wszystko
    > socjotechnika. Żadne szyfrowanie przed czymś takim nie uchroni,

    Ale to już musisz być "na celowniku" zawodowców i muszą mieć
    z tobą kontakt fizyczny.

    > Przykład: ile znasz osób, które w wyborze klawiatury bezprzewodowej
    > sprawdzają fakt, czy komunikacja pomiedzy klawiaturą a donglem jest
    > szyfrowana? Masz taka klawiaturę? :) Wiekszość popularnych do
    > stacjonarnych nie jest na BT.

    Ja mam klawiaturę BT od Apple, bez osobnego dongla.
    Co przegrałem? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 42. Data: 2019-08-19 12:21:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > sprawdzają fakt, czy komunikacja pomiedzy klawiaturą a donglem jest
    > szyfrowana? Masz taka klawiaturę? :) Wiekszość popularnych do

    Ale ja piszę o zabezpieczaniu korespondencji. Wyobrażasz sobie, ze ktoś
    śledzi wszystkie klawiatury na swiecie i stąd wyciąga informacje?

  • 43. Data: 2019-08-20 02:28:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-19, Wojciech Bancer <w...@g...com> wrote:
    > On 2019-08-18, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W dzisiejszych czasach USB to już trochę ciężko, bo wszystko
    > to już się da online. :)

    No tak właśnie wylazł podobny temat na pcecie i nie do końca. Np. takie
    korzystanie z publicznych ładowarek na lotniskach i w samolotach jest
    dość powszechne.

    > Ale to już musisz być "na celowniku" zawodowców i muszą mieć
    > z tobą kontakt fizyczny.

    Fizyczny to niekoniecznie, ale trzeba być raczej w poblizu.

    > Ja mam klawiaturę BT od Apple, bez osobnego dongla.
    > Co przegrałem? :)

    BT jw, no problem :) Ale ludzie kupują różne chińskie barachła. Zresztą
    te 3-5 lat temu tylko droższe modele np. takiego Logitecha miały AES.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2019-08-20 02:31:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ale ja piszę o zabezpieczaniu korespondencji. Wyobrażasz sobie, ze ktoś
    > śledzi wszystkie klawiatury na swiecie i stąd wyciąga informacje?

    Dlaczego ma śledzić wszystkie? Widac po takim FB, że ktos sympatyzuje z
    izis czy z innym podobnym, widac, że korespondencja leci po pgp, to się
    mozna mu przyjrzeć bliżej.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2019-08-20 12:04:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Klawiatury to by się dało.
    Gorzej z myszą, drawpadami itp itd.
    Przecież już dawno temu terroryści przesyłali sobie polecenia w formie ręcznej
    pisaniny i rysunków.
    I Amerykanie dawno opracowali algorytmy do odczytywania treści podobnych obrazkowych
    załączników do maili.
    Szybko odczytują, no tak jakieś pół roku po dokonanych zamachach.

    Naszym stójkowym to i tak nic nie da, wezwiesz do kradzieży samochodu "my tylko
    jestesmy ekipa interwencyjną, sprawę musi Pan
    zgłosić jadąc osobiście ukradzionym Panu samochodem do komisariatu, tam obejrzą
    tablice i spiszą protokół. Tych odcisków tłustych
    palców co pan nam wskazuje nikt nie będzie zdejmował, bo to na pewno przechodzień.
    Tamte trzy kamery co pan pokazuje że wiszą na
    pewno nic w nich nie widać, zresztą noc była. Żeby zebrać logowania do BTS-ów w
    godzinie podejścia do Pana auta grupki zamaskowanych
    mężczyzn to nie będziemy ciągać niewinnych ludzi. A tak w ogóle to czym się Pan
    zajmuje i gdzie pracuje i dlaczego taki samochód Pan
    miał?" itp itd
    Państwo teoretyczne.
    No chyba, ze wywieszę baner "Tusk ma Tolę", to co innego, my tylko polecenia
    przełożonych wykonujemy.

    -----