  • 1. Data: 2007-01-11 19:45:53
    Temat: braki magazynowe
    Od: "monia" <m...@p...pl>

    Witam wszystkich Grupowiczów,

    może ktoś będzie zorientowany jak podejść do sprawy:
    po przeprowadzonej inwentaryzacji stwierdzono braki magazynowe - jak
    rozlicza się takie niedobory?
    Chodzi mi o ich wycenę do obciążenia pracownika: czy sporządza się ją według
    cen zakupu czy sprzedaży?
    Mam podpisaną odpowiedziałność materialną w stosunku 1/2.
    W firmie zatrudnione są dwie pracownice (jestem jedną z nich), ale dostęp do
    magazynu ma również Pani Pełnomocnik.
    Czy mimo odpowiedzialności w wysokości 1/2, mogę dochodzić rozliczenia
    braków na trzy osoby (również Panią Pełnomocnik)?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam,
    monia

  • 2. Data: 2007-01-11 19:54:18
    Temat: Re: braki magazynowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "monia" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    Rozpoczął bym od zastanowienia się nad art. 124§3 kp. Skoro do magazynu miał
    dostęp inne, niż odpowiedzialne materialnie osoby, to zastanawiał bym się, czy
    czasem nie może to być przyczyna zwolnienia Was z odpowiedzialności materialnej.
    Skoro tą osobą jest pełnomocnik, to nawet nie musieliście go informować o tym,
    że ma tam dostęp, bo przecież wiedział.

  • 3. Data: 2007-01-11 20:28:39
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 20:54:18 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Skoro tą osobą jest pełnomocnik, to nawet nie musieliście go informować o tym,

    znam przypadek /ale było to parę lat temu/ ,że magazynier wygrał sprawę w
    sądzie ,a podstawą korzystnego wyroku dla magazyniera była fakt ,że
    właściciele firmy wiedzieli, iż do magazynu miał swobodny dostęp
    przedstawiciel dyrekcji nie będący materialnie odpowiedzialny i po mimo
    zwracania uwagi nie reagowali. Koronnym dowodem była kopia pisma na którym
    sekretarka prezesa pokwitowała skargę magazyniera na ten stan. Warto dodać
    jednak,że chodziło tu o drobny ale drogi sprzęt elektroniczny ,który mógł
    być wykorzystany do powszechnego użytku./pamięci ,dyski itp./

    akala

  • 4. Data: 2007-01-11 21:14:08
    Od: "monia" <m...@p...pl>

> [...]
    > odpowiedzialności materialnej. Skoro tą osobą jest pełnomocnik, to nawet
    > nie musieliście go informować o tym, że ma tam dostęp, bo przecież

    dzięki za informację.

    a co z wartością tych braków? czy pracodawca sam ustala w jakiej wysokości
    mnie obciąży materialnie?
    ehh... i to wszystko po 9 latach uczciwej pracy... ;(

    pozdrawiam,
    monia

  • 5. Data: 2007-01-11 21:56:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a co z wartością tych braków? czy pracodawca sam ustala w jakiej wysokości
    > mnie obciąży materialnie?
    > ehh... i to wszystko po 9 latach uczciwej pracy... ;(

    Pracodawca obciąża Was po takiej cenie, po jakiej poniósł straty, czyli cena
    zakupu pomniejszona o VAT, który przecież sobie odliczył.

  • 6. Data: 2007-01-11 22:11:12
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

> [...]
    > odpowiedzialności materialnej. Skoro tą osobą jest pełnomocnik, to nawet
    > nie musieliście go informować o tym, że ma tam dostęp, bo przecież

    no dobra, a co jesli do magazynu maja dostep klienci,
    gdyz zniego odbywa sie sprzedaz?

  • 7. Data: 2007-01-11 23:01:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

    > no dobra, a co jesli do magazynu maja dostep klienci,
    > gdyz zniego odbywa sie sprzedaz?

    To nie jest już magazyn, tylko sklep. W sklepie zazwyczaj jest ktoś z
    magazynierów - sprzedawców. Bez ich obecności raczej klienci nie mają do niego
    dostępu.

  • 8. Data: 2007-01-12 06:48:52
    Od: "monia" <m...@p...pl>

    > Użytkownik "monia" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Pracodawca obciąża Was po takiej cenie, po jakiej poniósł straty, czyli
    > cena zakupu pomniejszona o VAT, który przecież sobie odliczył.

    a jest na to jakiś przepis??
    też tak myślałam, ale z tego co wczoraj widziałam to rozliczenie, choć
    jeszcze nie do końca spisane, zostało sporządzone w cenach sprzedaży...
    gdzie marża to nieraz ponad 100%! więc byłaby to znaczna różnica...

    miłego dnia
    monia

  • 9. Data: 2007-01-12 08:05:58
    Od: "Kris" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > To nie jest już magazyn, tylko sklep. W sklepie zazwyczaj jest ktoś z
    > magazynierów - sprzedawców. Bez ich obecności raczej klienci nie mają do

    MYLISZ SIE
    w moim przypadku jest jeden wielki magazyn po ktorym poruszaja sie klienci
    prowadzi sprzedaz hurtowa z tego magazunu jak i detaliczna
    wiec kto odpowiada za braki i czy mozna pociagnac do odpowiedzialnosci
    pracownikow?

  • 10. Data: 2007-01-12 09:31:53
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kris napisał(a) :

> [...]
    > prowadzi sprzedaz hurtowa z tego magazunu jak i detaliczna
    > wiec kto odpowiada za braki i czy mozna pociagnac do odpowiedzialnosci

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !! Z konta na Onecie listy wychodzą i dochodzą tylko w 60% !!