  • 1. Data: 2007-01-11 19:39:46
    Temat: ustawowe odsetki
    Od: "Gallangher" <k...@g...com>

    Witajcie !!

    Pod koniec zeszłego roku walczyłem z polskim oddziałem pewnego
    dużego, międzynarodowego koncernu. chodziło o uznanie gwarancji ich
    produktu.
    Stanęło na tym, ze zatrzymają w serwisie swój nienaprawialny
    produkt i odadzą mi pieniądze w kwocie równej kwocie zakupu. I tak
    13 XII otrzymałem od nich pismo (datowane na 8.XII ) - umowę kupna
    sprzedaży
    oto jej skrót:

    1. Przedmiotem sprzedaży jestr sprzedaż przez klienta na rzecz
    Miedzynarodowej Firmy oddział Polska sp z o.o,. urządzenia o numerach
    seryjnych ...

    2. Cena sprzedazy wynosi 4000 brutto i została ustalona na podstawie
    faktury zakupu nr,.... z dnia.....wystawionej przez ....

    3. Firma zobowiązuje się do przekazania powyższej kwoty na rachunek
    klienta (tu mój numer konta i bank) w terminie 21 dni od dnia
    otrzymania przez firmę 1 podpisanego przez klienta

    4.Urządzenie wskazane w pkt.1 powyzej zostaje odkupione przez firmę w
    związku z dotyczącą tego urządzenia i uznaną przez firmę
    reklamacją klienta.

    5.klient przenosi na firmę wszelkie prawa do urządzenia.

    6. umowa ma charakter poufny itp.

    ostatni punkt:
    W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową zastosowanie mają
    przepisy KC.

    Natychmiast poleconym priorytetem wysłałem im podpisaną kopię
    umowy. (14.XII) i od tego czasu NIC. Nikt się nie odezwał, pieniędzy
    nie dostałem, Zlożyłem oficjalną reklamację na poczcie (to jedyny
    sposób żeby się dowiedzieć kiedy mój list został do nich
    doręczony) i zadzwoniłem do nich.
    Tym razem zaklinali się ze przelew poszedl 31.XII i jutro o 9 rano
    (jak bedzie ksiegowosc) to wyjasnia i oddzwonią.
    Denerwuje mnie to już, bo bujam sie z nimi od połowy pazdziernika. a
    od miesiaca czekam na moje pieniądze. Zwłaszcza ze prawie 4tys na
    ulicy nie leżą a ja musiałem kupić w grudniu nowe urządzenie bez
    którego nie moge pracować.

    teraz już chodzi o zasady :)

    Czy zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 września 2003
    r. w sprawie określenia wysokości odsetek ustawowych (Dz.U. Nr 166,
    poz. 1613) moge powolac się na ostatni punkt umowy i zażądac od nich
    osetek za czas ponad wyszczegolnione w umowie 21 dni ?
    Dokładna datę kiedy dostali ,moją przesyłke będę miał z poczty.

    Czy ktos może mi poradzic jak się za to zabrac ?
    nigdy nikogo jeszcze nie pozywywalem do sadu :)

    Jak juz napisalem - nie chodzi o kwotę bo to wyjda grosze, ale o
    zasady !

  • 2. Data: 2007-01-11 19:47:33
    Temat: Re: ustawowe odsetki
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Jak juz napisalem - nie chodzi o kwotę bo to wyjda
    > grosze, ale o
    > zasady !

    A nie lepiej wysłać im ponaglenie z żądaniem zapłaty odsetek ustawowych?
    Pozew o kilka złotych byłby cokolwiek śmieszny.

    Marcin.

  • 3. Data: 2007-01-11 20:20:53
    Od: "Gallangher" <k...@g...com>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > A nie lepiej wysłać im ponaglenie z żądaniem zapłaty odsetek ustawowych?
    > Pozew o kilka złotych byłby cokolwiek śmieszny.
    >
    > Marcin.

    a możesz mi podpowiedziec jak się pisze takie ponaglenie ?
    pewno istnieje jakis schemat :)

  • 4. Data: 2007-01-11 20:40:16
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > a możesz mi podpowiedziec jak się pisze takie
    > ponaglenie ?
    > pewno istnieje jakis schemat :)

    Napisz, że zgodnie z umową mieli Ci zapłacić w takim a takim terminie, z
    relacji poczty wynika, że list dotarł w takim a takim dniu i w związku z
    powyzszym wzywasz do zaplaty umowionej kwoty wraz z ustawowymi odsetkami
    liczonymi od dnia wymagalnosci do dnia zaplaty, a przeciwnym razie
    skierujesz sprawe do sadu.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2007-01-12 09:04:14
    Od: "Gallangher" <k...@g...com>

> [...]
    > powyzszym wzywasz do zaplaty umowionej kwoty wraz z ustawowymi odsetkami
    > liczonymi od dnia wymagalnosci do dnia zaplaty, a przeciwnym razie

    Dziękuję.
    I to wszystko oczywiście polecony z potwierdzeniem odbioru