  • 11. Data: 2016-09-07 15:22:17
    Temat: Re: biuro turystyczne nie chce przesłać rachunku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-09-16 o 09:46, Olin pisze:

    > Dziękuję za odzew.
    > W istocie, przed wykonaniem przelewu o żadnych dodatkowych kosztach biura
    > nie było mowy, na co oczywiście nie mam dowodów; mogę tylko służyć własnym
    > słowem honoru.

    Płaciłeś za akcję ratunkową. To biuro musiałoby dowieść, że powiadomiło
    Cię, że płacisz za akcję i ich koszty.

    > Rozumiem zatem, że sugerujesz wkroczenie na trudną drogę sądową.

    Nie, sugeruję kontakt z Policją.

  • 12. Data: 2016-09-07 15:24:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-09-16 o 12:59, ąćęłńóśźż pisze:
    > Szybko płynie, szczególnie jeżeli chciałbyś ewentualnie pozwać TU do sądu (przy
    odmowie wypłaty odszkodowania).

    TU zapłaci za akcję ratunkową. Nie ma co go pozywać o dodatkowe koszty
    biura, bo i tak nie zapłacą i raczej nikt tego nie zasądzi. Po prostu
    mamy do czynienia z oszustwem. Nikomu do głowy nie przyszło, ze facet to
    sprawdzi.

  • 13. Data: 2016-09-07 15:34:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Sep 2016 15:22:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie, sugeruję kontakt z Policją.

    Kontakty z Policją powinny wyjść taniej, niż z adwokatem, do którego zawsze
    zdążę.

    Na razie zaczekam do października i jeśli nie dostanę dodatkowego rachunku
    za akcję, pofatyguję się na komisariat.

    Niezależnie od tego, pomysł z zawiadomieniem US, gdybym nie dostał
    dodatkowego rachunku od firmy z Peru, wprawił mnie w dobry humor.

    Bardzo dziękuję wszystkim dyskutantom. Na co dzień nie mam do czynienia z
    szeroko rozumianym prawem, dlatego nie wiem tego, co dla innych jest
    oczywiste.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Kobieta winna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz
    Boga."
    Ambroży, mędrzec Kościoła

    https://get.google.com/albumarchive/1156220875144747
    57554

  • 14. Data: 2016-09-07 15:56:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-07 o 15:34, Olin pisze:

> [...]
    > zdążę.
    >
    > Na razie zaczekam do października i jeśli nie dostanę dodatkowego rachunku

    Napisz najpierw do nich grzeczne pismo - może nawet pocztą tradycyjną -
    poleconym.
    I opisz, że wpłaciłeś tyle i tyle na ich konto i zę to miało być za to
    i za to.
    I że dostałeś tylko rachunek na ileś tam i że prosisz (po raz któryś już)
    o zwrot pozostałej kwoty lub fakture.
    I że jak nie zwrócą tej kwoty albo nie będzie rachunku do konkretnego
    dnia, to powiadomisz policję o wyłudzeniu (podaj paragrafy, że z art
    tego i tamtego)
    Może mają więcej takich spraw i niechętnie będą przyjmować policję w
    sprawie wyjaśnień, to może pękną i oddadzą albo wyfakturują.
    A jak nie, to i tak nie masz innej drogi.

  • 15. Data: 2016-09-07 16:52:34
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dostaniesz odpowiedź, że być może wykorzystają przy ewentualnej kontroli w
    przyszłości, i ze nie jesteś podiotem uprawnionym do uzyskania szczegółowych
    informacji w sprawie objetej tajemnicą skarbową.

    -----
    > zapytam - jako prawy obywatel - wrocławski US, czy dostali stosowny podatek i jak
    się zapatrują na niewystawienie rachunku.

  • 16. Data: 2016-09-07 16:55:20
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Róznie bywa.
    Niektórzy susługodawcy są wyjątkowo oporni w wystawianiu rachunków / faktur.
    BTW spóbuj uzyskać fakturę lub rachunek imienny za znaczki opłaty sądowej, bezcenne
    doświadczenie (okienko w sądzie okazuje się być prywatną agencją).

    -----

  • 17. Data: 2016-09-07 17:28:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Sep 2016 15:34:36 +0200, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
    > Na razie zaczekam do października i jeśli nie dostanę dodatkowego
    rachunku
    > za akcję, pofatyguję się na komisariat.

    Nie rozumiem, jako możesz oczekiwać od biura podróży rachunek za
    czynność (akcja ratunkowa), która nie jest w ich zakresie
    działalności?? Biuro podróży to nie biuro akcji ratunkowych, całkiem
    słusxnie zwrócili Ci uwagę, że mogą jedynie wystawić rachunek za
    organizację podróży.
    To, że zaoferowali pośrednictwo w przekazaniu środków nie oznacza, że
    mogą na to wystawić formalnie rachunek.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2016-09-07 21:41:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-07 o 17:28, Marek pisze:
> [...]
    > Ci uwagę, że mogą jedynie wystawić rachunek za organizację podróży.
    > To, że zaoferowali pośrednictwo w przekazaniu środków nie oznacza, że

    Jednakże z tego co czytam, to wygląda na to, że przekazali tylko część,
    a resztę "zachowali dla siebie".

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-09-08 09:41:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 07 Sep 2016 17:28:39 +0200, Marek napisał(a):

    > Nie rozumiem, jako możesz oczekiwać od biura podróży rachunek za
    > czynność (akcja ratunkowa), która nie jest w ich zakresie
    > działalności??

    Przez dwa miesiące bezskutecznie czekałem na rachunek za dodatkowe wydatki
    biura niezwiązane z akcją rachunkową. Takiego właśnie się spodziewałem. O
    tym, że rachunek ma jednak wystawić firma z Peru i będzie on mógł być
    podstawą roszczeń wobec ubezpieczyciela dowiedziałem się 1.09, co mnie z
    lekka (pozytywnie) zaskoczyło.
    Moja radość nie trwała jednak zbyt długo, bo kiedy zapytałem o namiary na
    owo peruwiańskie biuro, żeby im serdecznie podziękować, zapadła cisza,
    która trwa do tej pory.

    Jeszcze raz wklejam cytat z emilii od biura:

    "Rachunek na brakującą kwotę 587 USD ma Panu wystawić firma z Peru, która
    realizowała dodatkowy serwis, wciąż na niego czekamy. Powinniśmy go mieć do
    końca września. Przyjęliśmy założenie (być może błędnie), że zależy Panu na
    odzyskaniu poniesionych wydatków i rachunek ma stanowić podstawę zwrotu
    kosztów dla ubezpieczyciela, dlatego sprawa trwa tak długo.

    Jeśli jednak nie chce Pan tyle czekać, możemy wystawić dodatkowy rachunek
    na brakującą kwotę 2348 PLN. Tyle, że będzie to rachunek za trekking w
    Peru, a nie ze ratownictwo. Zapewne dla PZU nie będzie podstawą do zwrotu
    poniesionych przez Pana kosztów w związku wypadkiem."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 20. Data: 2016-09-08 13:12:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-09-08 o 09:41, Olin pisze:

> [...]
    > Peru, a nie ze ratownictwo. Zapewne dla PZU nie będzie podstawą do zwrotu
    > poniesionych przez Pana kosztów w związku wypadkiem."

    A pytałeś pisemnie w PZU czy to będzie uwzględnione czy też nie?
    (z opisem całej sytuacji co jest
    przyczyna takiej a nie innej formułki na fakturze)