  • 1. Data: 2003-03-27 11:04:52
    Temat: bezumowne korzystanie z przedmiotu podnajmu
    Od: "John" <g...@o...pl>

    Witam,

    mam do uprzejmych grupowiczow 2 pytania.

    Najpierw fakty:
    Dot. lokalu uzytkowego.
    Umowa najmu zostala rozwiazana ze skutkiem natychmiastowym,
    Z tytulu bezumownego korzystania z lokalu musze placic 200 % czynszu.
    Jest umowa podnajmu na czas nieokreslony.

    A teraz pytania:
    1. Czy umowa podnajmu wygasa z dniem rozwiazania umowy najmu ?
    2. Czy mam prawo (wynikajace z kodeksu) do pobierania podwojnego czynszu od
    podnajemcy ?

    dziekuje i prosze uprzejmie o odpowiedz

    zagubiony John

  • 2. Data: 2003-03-27 12:00:57
    Temat: Re: bezumowne korzystanie z przedmiotu podnajmu
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "John" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Czy umowa podnajmu wygasa z dniem rozwiazania umowy najmu ?
    > 2. Czy mam prawo (wynikajace z kodeksu) do pobierania podwojnego czynszu

    Skoro nie masz prawa do lokalu to nie masz prawa do pobierania opłat od
    podnajemcy,
    bo to prawo wynikało z prawa do lokalu. Moim zdaniem nie masz prawa
    do pobierania żadnych opłat,
    nie mówiąc juz o podwojonej wysokości, bo to nie jest zreszą czynsz
    tylko odszkodowanie za bezumowne korzystanie, do którego to
    korzystania nie masz prawa i powinieneś opuścic lokal w oznaczonym w umowie
    lub wypowiedzeniu terminie.
    Tak naprawde to w umowie podnajmu powinny być na te okoliczność
    odpowiednie zapisy.
    Gdy ich nie ma, to obowiązuja zapisy KC.
    A tam jest w art. 668, że umowa podnajmu rozwiązuje się najpóźniej z chwilą
    rozwiązania stosunku najmu.
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-03-27 12:55:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Mar 2003, John wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Z tytulu bezumownego korzystania z lokalu musze placic 200 % czynszu.
    >+ Jest umowa podnajmu na czas nieokreslony.

    Czekaj, czekaj.
    Wynajmujący podnajął bez zgody właściciela lokal ?
    [...]
    >+ 2. Czy mam prawo (wynikajace z kodeksu) do pobierania podwojnego czynszu od
    >+ podnajemcy ?

    ...bo jeśli to dobrze rozumiem - "pożytki" nie należą się tobie
    a właścicielowi mieszkania. Tak coś art. 224 KC, zajrzyj:
    http://www.rp.pl/prawo/doc/Kcywilny/kc_k2.html#k2t1d
    5

    Dobrze mi się zdaje ?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-03-27 15:25:27
    Temat: Odp: bezumowne korzystanie z przedmiotu podnajmu
    Od: "John" <g...@o...pl>

    > Gdy ich nie ma, to obowiązuja zapisy KC.
    > A tam jest w art. 668, że umowa podnajmu rozwiązuje się najpóźniej z
> [...]
    Czy zatem mam prawo wypowiedziec umowe podnajmu ze skutkiem natychmiastowym
    ?
    I jakie mi z tego tytulu groza konsekwencje ze strony podnajemcy ?

    jeszcze raz dziekuje
    J.