  • 1. Data: 2003-03-27 09:54:54
    Temat: ERA GSM - brak placonych rachunkow
    Od: "Tomek" <t...@p...pl>

    Witam

    Ostatnio bardzo czesto dostaje pogrozki od ERA GSM o zaleglych rachunkach i
    skierowaniu sprawy do Sądu. Mam pytanie czy jezeli sprawa faktycznie trafi
    do sadu, sad wyznaczy kare pieniezna a ja nie mam z czego uiscic oplaty moze
    to podlec zamianie na kare pozbawienia wolnosci?

    Moja sytuacja finansowa: Student, mieszka z rodzicami, brak majatku,
    zatrudniony na pol etatu, najnizsza krajowa
    Chodzi o kwote (teraz) 800 zł

    Prosze o pomoc

  • 2. Data: 2003-03-27 10:12:21
    Temat: Re: ERA GSM - brak placonych rachunkow
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > to podlec zamianie na kare pozbawienia wolnosci?
    >
    > Moja sytuacja finansowa: Student, mieszka z rodzicami, brak majatku,
    > zatrudniony na pol etatu, najnizsza krajowa
    > Chodzi o kwote (teraz) 800 zł

    A moze napiszesz do Ery prosbe o rozlozenie platnosci na raty oraz opiszesz
    sytuacje. Wydaje mi sie ze tez beda woleli abys to splacil - niz ciagac sie
    po sadach.
    Inna sprawa jest taka ze jak sie nie masy kasy to nie bierze sie telefonu
    na abonament - a jezeli juz go masz to nie dzwoni sie raczej jak glupi tylko
    ewentualnie placi sam abonament az do rozwiazania umowy.
    A jak pojdziecie do sadu to dojda jeszcze koszty, a po co Ci to?

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 3. Data: 2003-03-27 10:21:22
    Od: "Tomek" <t...@p...pl>

> [...]
    > ewentualnie placi sam abonament az do rozwiazania umowy.
    > A jak pojdziecie do sadu to dojda jeszcze koszty, a po co Ci to?

    Ale zupelnie inna sprawa jest jak sie ma kase, a po tym traci prace.

    Telefon wylaczylem i nigdzie nie dzwonilem, koszty zebraly sie z tytulu
    zaleglych abonamentow i zerwania umowy (ok 400 zł)

    Probowalem juz sie dogadac ale nie chcieli isc na zadne ustepstwa

  • 4. Data: 2003-03-27 10:27:42
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ostatnio bardzo czesto dostaje pogrozki od ERA GSM o zaleglych rachunkach

    Co to się w tym kraju porobiło, ze wierzyciel ośmiela sie domagac naleznych
    mu pieniędzy, a dłużnik uwaza to za pogrózki:-))

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-03-27 10:57:03
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Co to się w tym kraju porobiło, ze wierzyciel ośmiela sie domagac naleznych
    > mu pieniędzy, a dłużnik uwaza to za pogrózki:-))

    Ja mam na zywca taka sytuacje: jeden oszust wzial pieniadze i nic nie
    zrobil, poszkodowany chce go podac do sadu, ale sie boi bo oszust grozi
    mu procesem o pomowienie ;-)))

  • 6. Data: 2003-03-27 11:00:10
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Tomek" <t...@p...pl> wrote in message news:b5uhql$rk2$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Ostatnio bardzo czesto dostaje pogrozki od ERA GSM o zaleglych rachunkach
    > skierowaniu sprawy do Sądu.

    Zgłoś to na policję. Pogróżki są karalne.

  • 7. Data: 2003-03-27 11:05:25
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > do sadu, sad wyznaczy kare pieniezna a ja nie mam z czego uiscic oplaty moze
    > to podlec zamianie na kare pozbawienia wolnosci?

    za długi jeszce w tym kraju nie wsadzają
    Sąd nie wyznaczy kary, tylko zasądzi kwotę, którą jesteś winny wraz z
    odsetkami, kosztami itd.
    Egzekucja takiego wyroku przedawni się po 10 latach, a odsetki będą
    sobie rosły...
    No chyba, że w grę wchodzi oszustwo ;)

    KG

  • 8. Data: 2003-03-27 12:42:18
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Telefon wylaczylem i nigdzie nie dzwonilem, koszty zebraly sie z tytulu
    > zaleglych abonamentow i zerwania umowy (ok 400 zł)

    Albo zrywasz umowe albo placisz abonament - zerwanie umowy to chyba jakies
    400-500zl - wiec moze bardziej oplacalo sie placic sam abonament (zalezy
    jaki czas jeszcze Ci pozostal i jaki placiles abonament)
    Jesli chodzi o to ze nie chca isc na ustepstwa to nie mysl ze rozloza Ci to
    na 10 lat.
    Napisz do nich pismo - wplac im jakies 200zl i powiedz ze bedziesz wplacal
    co miesiac (a za tym musza isc czyny).
    Za szybko sprawa sie chyba nie rozpocznie wiec moze juz znaczna czesc
    splacisz i sad potraktuje Cie ulgowo (ale nie jestem pewny). Na pewno jesli
    nie bedziesz nic robil to sobie napytasz wiekszej biedy.

    Pozdrawiam
    Albercik

    PS. Nie doczytalem - ale z tymi pogrozkami to faktycznie przesadziles.

  • 9. Data: 2003-03-27 14:26:14
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

> [...]
    moze
    > to podlec zamianie na kare pozbawienia wolnosci?

    a to dobre, za długi w t'urmu zamykać,

    tak dobrze jeszcze w Polszcze nie jest, ech :-)

    pzdr

    marek radwański

  • 10. Data: 2003-03-27 15:40:03
    Od: "Arek" <b...@k...net.pl>

> [...]
    moze
    > to podlec zamianie na kare pozbawienia wolnosci?

    Dług ten najprawdopodobniej zostanie sprzedaby firmie windykacyjnej. Wtedy,
    wierz mi, oddasz, oddasz jeszcze z dużą nawiążką!