  • 1. Data: 2003-03-27 10:13:51
    Temat: Wizerunek opublikowany w mediach
    Od: "Marek Z" <z...@b...onet.pl>

    Witam szanowne gremium :-))

    Jestem osoba prywatna.
    Jestem rowniez od kilku lat instruktorem imprezy przygodowej pt. Marlboro
    Adventure Team.

    Moje zdjecia i zdjecia moich pojazdow uzytych w imprezie zostaly
    opublikowane w wielu relacjach z imprezy, artykulach, serwisach foto.
    Materialy te rozdawala dziennikarzom "wiodaca firma tytoniowa" ;-) promujac
    sie w ten sposob w mediach..
    Nie wyrazilem nigdy zgody na wykorzystanie swojej twarzy do jakiejkolwiek
    promocji, zwlaszcza do promocji fajek.
    Wykonywalem usluge czysto instruktorska i wylacznie w jako taki bylem
    zatrudniony na mocy ustnej umowy.
    Na usluge wystawilem fakture firmie obslugujacej impreze - faktura jest za
    organizowanie uczestnikom testow sprawnosciowych i obsluge instruktorska.

    W zwiazku z tym mam pytanie.
    Czy "wiodaca firma" ma prawo do publikowania bez mojej zgody moich
    wizerunkow w mediach i to w kontekscie reklamy marki wyrobow tytoniowych ?
    Czy i w jaki sposob moge przeciw temu zaprotestowac formalnie?
    Czy jako osoba widniejaca na zdjeciach mam jakiekolwiek prawa do tychze
    fotografii, np prawo do wykorzystania ich np w promocji wlasnej osoby lub
    firmy?.

    Z gory wielkie dzieki za ewentualne odpowiedzi.:-))

    Marek