  • 1. Data: 2003-03-27 11:31:17
    Temat: Stawianie altanki.
    Od: "novik" <z...@m...pl>

    Czesc,

    mam pytanie. Zabralem sie za lekture ustawy o prawie
    budowlanym, czy jak to tam sie nazywa, i postanowilem
    pare spraw rozwiazac samodzielnie :) Tzn. przynajmniej
    jesli chodzi o papiery.

    Kupilem dzialke, niestety nie miekszalna wielka tylko
    ogrodnicza, i chcialbym postawic na wiosne altanke
    i jakis plot. Z lektury rozdzialu czwartego wyszlo
    mi, ze nie musze miec pozwolenia (metraz ponizej 20 mkw,
    wysokosc ponizej 3 m, plot ponizej 2 m - mieszcze sie
    z zapasem).

    I teraz tak, mam decyzje o warunkach zabudowy i
    zagospodarowania terenu, pozytywna, ze sie tak wyraze,
    i... no nie wiem co dalej :) Moge zaczac budowac?
    Czy musze cos jeszcze dopelnic?

    Z gory dzieki za porady.

    --
    regards, novik.

  • 2. Data: 2003-03-27 14:01:16
    Temat: Re: Stawianie altanki.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie za dokładnie przeczytałeś ten rozdział.

    Zezwolenie na altanę nie jest wymagane, ale tylko w obszarze pracowniczych
    ogródków działkowych (art. 29.1.6). Z faktu, iż jak twierdzisz niestety nie
    jest mieszkalna wnioskuję, że pewnie ogródkiem działkowym nie jest. Gdyby to
    była jakaś zabudowana działka siedliskowa, no to na upartego też by
    przeszło. (art. 29.1.1a). Niestety, chcąc postawić altanę na działce
    ogrodniczej musisz mieć zezwolenie. Chyba, że się mylę, ale podaj mi, jako
    co chciałbyś zakwalifikować tę altanę. Musi być wymienione w art. 29 ustawy
    prawo budowlane.

    Na ogrodzenie faktycznie nie trzeba zezwolenia ani zgłoszenia.

  • 3. Data: 2003-03-27 22:01:37
    Od: "novik" <z...@m...pl>

    > Nie za dokładnie przeczytałeś ten rozdział.

    Ano dokładnie tak! :(

> [...]
    nie
    > jest mieszkalna wnioskuję, że pewnie ogródkiem działkowym nie jest.

    Ano nie jest. A żeby było śmieszniej - jest budowlana. Cokolwiek by
    to nie znaczyło, jestem lajkonikiem i boję się wszystkiego co w
    tym prawie piszczy...

> [...]
    altanę.
    > Musi być wymienione w art. 29 ustawy prawo budowlane.

    Ja chciałem to podciągnąć pod 29.1.6 właśnie. Ale widzę, że się nie da :(
    Ale wtedy, bo nie wiem czy dobrze doczytałem, muszę mieć kierownika robót,
    dziennik budowy, tablicę informacyjną? Dla zwykłej altanki?
    Mam nadzieję, że jednak nie, bo bym się załamał... :(

    > Na ogrodzenie faktycznie nie trzeba zezwolenia ani zgłoszenia.

    To znaczy, że zanotowałem pół sukcesu w odczytywaniu ustawy ;)

    --
    regards, novik.

  • 4. Data: 2003-03-28 10:54:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | altanki?
    | Mam nadzieję, że jednak nie, bo bym się załamał... :(

    Nie załamuj się! Niestety, czeka Cię kontakt z kierownikiem budowy,
    dziennikiem itp. Zamiennie zakup przyczepę kempingową, kontener lub coś w
    tym guście i ustaw na działce. Na to nie potrzeba pozwolenia.

  • 5. Data: 2003-03-29 16:07:23
    Od: "novik" <z...@m...pl>

    > Nie załamuj się! Niestety, czeka Cię kontakt z kierownikiem budowy,
    > dziennikiem itp. Zamiennie zakup przyczepę kempingową, kontener lub
    > coś w tym guście i ustaw na działce. Na to nie potrzeba pozwolenia.

    Wykombinowalem!
    Dam to jako obiekt malej architektury. Tam pisza o dzialkach
    rekreacyjnych i cos o wyroku NSA znalazlem w necie. Tzn. ze
    dopuscil. Jakies hustawki, smietniki i altanki rekreacyjne.
    I pewnie jeszcze cos.
    A ja wybitnie rekreacyjnie :) wiec mam nadzieje, ze czeka
    mnie tylko zgloszenie - odczekam te 30 dni i zobacze, jak
    sie nie beda organy sprzeciwiac, to powinno byc ok.
    I dzieki serdeczne za pomoc.

    --
    regards, novik.

  • 6. Data: 2003-03-29 20:23:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Spróbuj. Wymaga to jednak dokonania zgłoszenia (art. 30.1.1). I nie wiem,
    czy przejdzie. Z orzeczeniem o altanach jako obiektach małej architektury
    nie spotkałem się, natomiast widziałem orzeczenie stwierdzające, że gołębnik
    takim obiektem nie jest. Oczywiście orzeczenia są wiążące tylko w danej
    sprawie, no ale wyznaczają jakiś tam kierunek wykładni. Mimo wszystko
    zawalenie się gołębnika jest o wiele mniej niebezpieczne, niż zawalenie się
    domku kempingowego. Osobiście uważam, że nie jest to obiekt małe
    architektury, no ale w sumie co Ci szkodzi. Zgłoszenie możesz złożyć.
    Ryzykujesz niewiele. Co najwyżej zaprotestują i będziesz miał wówczas jasną
    sprawę.

  • 7. Data: 2003-03-31 14:56:11
    Od: "novik" <z...@m...pl>

    > Spróbuj. Wymaga to jednak dokonania zgłoszenia (art. 30.1.1).

    Tak, właśnie zgłosiłem.
    Dowiedziałem się też, że płot będę musiał zgłosić
    bo to przy drodze gminnej. I, niestety, tak jak
    mówisz, dowiedziałem się, że to zgłoszenie i tak
    mi nie przejdzie. Więc równie dobrze mogę nie składać.

    Idę się upić ;(

    --
    regards, novik.