  • 31. Data: 2003-12-09 14:25:18
    Temat: Odp: bezrobotni
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    a ja patrzac na swoje miasto widze ze z tysiac osób mialo by co robic
    non stop i nikt by przez to nie stracil roboty.
    a zyskalo by tylko miasto i jego mieszkancy

    :

  • 32. Data: 2003-12-09 14:37:10
    Temat: Re: Odp: bezrobotni
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-09 15:25, tch wrote:
    > a ja patrzac na swoje miasto widze ze z tysiac osób mialo by co robic
    > non stop i nikt by przez to nie stracil roboty.
    > a zyskalo by tylko miasto i jego mieszkancy

    Miasto i mieszkańcy by zyskali, a bezrobotni stracili, bo nie byłoby
    czym zapłacić - chyba, że zgodzisz sie na opłaty za parkowanie 50 zł/h,
    podatek od czystych ulic np 300 zł/mies., grzywnę za brudzącego psa np.
    5000 zł/mies., etc.

    Pzdr: Catbert

  • 33. Data: 2003-12-09 23:23:05
    Temat: Odp: Odp: bezrobotni
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    za co zapłacili?
    chodzi mi o to żeby bezrobotny zapracował na ten zasiłek
    niech to nawet będzie 10zł /h krzywda?
    a i on się będzie lepiej czuł że nie jest ciężarem tylko zarobił. te 500zł
    budzet nie straci gwarantuję że co drugi bezrobotny odmówi pracy,
    tak że kasy zostanie więcej i miasto będzie czyste
    a i liczba bezrobotnych będzie bardziej realna.
    sam znam takich co są bezrobotnymi tylko po to aby mieć opłacone zdrowotne
    a pracują gdzie indziej na czarno. i mam wrażenie że to jest dość powszechne
    zjawisko.

  • 34. Data: 2003-12-10 08:59:55
    Temat: Re: bezrobotni
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, bosz wrote:

> [...]
    >+ Dlatego zupelnie powaznie proponuje utworzyc
    >+ "Zaklad Pracy Bezuzytecznej"...ktory przejsciowo

    Przetestowane, AFAIR "w książkach opisali" (działa).
    Budowa autostrad "łopatą do przodu" co jakoby "nie ma prawa
    działać" a przetestował niejaki A.Hitler. Wtedy też wydajność
    "łopatologiczna" nie była rewelacyjniejsza niż dziś...
    Tak sobie podejrzewam (pomijając wszelkie inne wątki polityczne,
    ideologiczne i inne ...iczne) że ów czynnik znacząco wpłynął
    na fizyczną niemożność bycia "bezrobotnym formalnie" :]
    (i niestety spowodował znaczny wzrost *faktycznego* poparcia
    w społeczeństwie ! *Wtórne* efekty propagandy i "armaty czy
    masło" pomijając...)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 35. Data: 2003-12-10 09:04:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, Catbert wrote:
    [...]
    >+ Miasto i mieszkańcy by zyskali, a bezrobotni stracili, bo nie byłoby
    >+ czym zapłacić

    A czym się teraz płaci ?
    Oczywiście wiem, że przypadki płacenia "zaliczek na zasiłek"
    (w wysokości niższej niż wartość biletu dojazdowego do UP)
    niestety miewały miejsce (horror, swoją drogą).
    Prawdą jest że *prawo* aktualnie uniemożliwia takie uzależnianie
    wypłaty zasiłku.

    >+ - chyba, że zgodzisz sie na opłaty za parkowanie 50 zł/h,

    Wliczyłeś pensję prezesa firmy, która zajmie
    się nadzorem - jak widzę ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 36. Data: 2003-12-10 10:06:51
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-10 10:04, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 9 Dec 2003, Catbert wrote:
    > [...]

    > A czym się teraz płaci ?

    Rzecz w tym, że ilość pobierających zasiłek maleje i stanowi znacząco
    mniej niż 100% bezrobotnych - więc byłoby to tylko rozwiązanie
    częściowe, przypuszczam , że bardzo kulawe.
    Istnieje zakres prac, które mogłyby byc wykonywane bez dodatkowych
    kosztów - jednakże nawet do sprzatania ulic (nie mówiąc o budowie dróg)
    potrzeba dodatkowych środków - istnieje też relacja pomiedzy poziomem
    wynagrodzenia, a uzyskanym efektem, który domniemuję, że byłby opłakany.

    > Wliczyłeś pensję prezesa firmy, która zajmie
    > się nadzorem - jak widzę ? ;)

    Przemawia w mojej ocenie czysty pragmatyzm - tzn. wysoce prawdopodobne
    byłoby wygenerowanie dodatkowych kosztów, których nie ma z czego pokryć.
    Założenie, że da się coś zorganizowac sprawnie i bez znaczących nakładów
    jest mało realistyczne.

    Pozxdrawiam: Catbert

  • 37. Data: 2003-12-10 11:03:00
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    tch wrote:

    > a ja patrzac na swoje miasto widze ze z tysiac osób mialo by co robic
    > non stop i nikt by przez to nie stracil roboty.
    > a zyskalo by tylko miasto i jego mieszkancy

    Tylko tak sie panu wydaje.

    Straciliby Ci, ktorzy te prace i wykonaja,
    ktore maja firmy wykonujace te prace...

    Boguslaw

  • 38. Data: 2003-12-12 22:46:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003, Andrzej_K. wrote:
    [...do jacroza...]
    >+ wie, że *nie wszyscy bezrobotni* takimi są? Może tę
    >+ "nienawiść" powinien przelać z większości bezrobotnych
    >+ na większość *złodziei_wyłudzaczy_naciągaczy* żyjących
    >+ na nasz koszt poprzez zasiłki (wypłaty?) z MOPR'u?.

    I tu chyba argumentacja Ola ma jakieś podstawy: wprowadzenie
    zasady "nie ma pieniędzy za nic" (co NIE MUSI ZNACZYĆ że "nie
    ma pieniędzy dla bezrobotnych" !) lekko odsieje właśnie
    chętnych do wstawania rano coby gdzieś się udać.
    Nadto - choć nie da się podjąć dyskusji ze stanowiskiem
    że takie prace publiczne "mogą generować koszty" (przynajmniej
    dopóki nie zostanie empirycznie wykazane że tak być nie musi),
    to zawsze wraca pytanie: a co my mamy z przestępców siedzących
    we więzieniu ??
    Bo jeśli przypadkiem nas *kosztują*, to bezrobotny do którego
    trzeba będzie dopłacić niewątpliwie "wyjdzie" społeczeństwo
    taniej. No to do kogo dopłacać: "faktycznego bezrobotnego"
    (przyjmując że skoro pracuje to ów zasiłek nie może mieć
    wysokości "wyłącznie socjalnej") czy do więzień ?

    Biorąc na deser pod uwagę że wypowiedź bezrobotnego ("no to
    tnę te kable, bo co mam robić skoro pracy nie ma ?") słyszałem
    w radiu.... - niezależnie czy samo stanowisko owego bezrobotnego
    powoduje czyjeś wzburzenie czy nie, to lepiej jakby te kable
    *kładł* niż *kradł*. IMHO oczywiscie. Dla reszty, która niezależnie
    od poglądów na praworządność, humanitaryzm itp. ma wybór: płacić
    na bezrobotnego czy złodzieja...

    pozdrowienia, Gotfryd