  • 1. Data: 2003-12-07 10:00:01
    Temat: Gehenna w domu - pilne - pomocy
    Od: "Bezy" <b...@w...pl>

    jest taka sprawa - czy moze mi ktos powiedziec co moge zrobic w sytuacji
    gdzie:

    -mam zaswiadczenie od psychiatry ze ojciec prawdopodobnie jest chory
    psychicznie
    -wytoczyłem u proces o przebadanie przymusowe i leczenie w zakładzie
    psychiatrycznym 16 XII 2003
    - ojciec staje se coraz bardzej nie bezpieczny
    -norma jest to ze zneca sie psychicznie nad rodziną
    -oskarza wszystkich ze sa nie normalni
    -oskarza babcie ze sie "puszcza" i zamordowała dziadka
    -dzien w dzien wydziera sie na mamae ze jest dziwka i sie puszcza
    -jedzi do pracy mamy i wymysla banialuki ze mama kupiła mature
    - probuje za wszelka cene zniszczyc mnie i moja mame jeszcze przed rozprawą

    - itd itp

    Pytanie co moge zrobic i jakie mam prawa bo do rozprawy zostao ponad tydzien
    a w domu jest sajgon i moze sie tragedia stac - a policja dopiero przyjedzie
    jak jest cos powaznego (chyba jak ojciec kogos zabije) bo jak zucałw mame
    talezami to dla policji to było głupstwo i nie powazna zecz wiec nie mieli
    po co przyjezdzać.

    Prosze o pomoc

  • 2. Data: 2003-12-07 20:01:44
    Temat: Re: Gehenna w domu - pilne - pomocy
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Bezy w wiadomości <bqutq9$h0o$1@nemesis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Pytanie co moge zrobic i jakie mam prawa bo do rozprawy zostao ponad tydzien
    > a w domu jest sajgon i moze sie tragedia stac - a policja dopiero przyjedzie

    Powiadomić lekarza, który - w asyście policji jeśli będzie to konieczne
    - powinien przybyć i przymusowo skierować do odpowiedniego szpitala. O
    ew. przedłużeniu hospitalizacji decyduje sąd, który ma bodajże 3 dni na
    wydanie odpowiedniego postanowienia.

    --
    Olgierd
    "Nie ma nic straszniejszego od samego strachu", F.D. Roosevelt

  • 3. Data: 2003-12-08 09:40:47
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "Nie ma nic straszniejszego od samego strachu", F.D. Roosevelt

    Mała uwaga translatorska - żeby lepiej oddać ducha tego powiedzenia
    proponowalabym sformulowanie "jedyną rzeczą jakiej nalezy się bać jest sam
    strach"

    HaNkA

  • 4. Data: 2003-12-08 19:24:47
    Temat: Re: [OT]Gehenna w domu - pilne - pomocy (was: Gehenna w domu - pilne - pomocy)
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) HaNkA ReDhUnTeR w wiadomości
    <br1gv6$kgj$1@atlantis.news.tpi.pl> powiedział(a) co następuje:

    > Mała uwaga translatorska - żeby lepiej oddać ducha tego powiedzenia
    > proponowalabym sformulowanie "jedyną rzeczą jakiej nalezy się bać jest sam
    > strach"

    Zgadzam się, dosłownie może byłoby bliżej, ale jednak jak oddać ducha
    zaprzeczenia w pierwszej części sformułowania ("There's nothing to
    fear...")?

    --
    Olgierd
    "Narodowi zepsutemu nadzwyczaj trudno jest utrzymać odzyskaną wolność",

  • 5. Data: 2003-12-08 20:40:54
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ-TEGO]interia.pl>

    > Zgadzam się, dosłownie może byłoby bliżej, ale jednak jak oddać ducha
    > zaprzeczenia w pierwszej części sformułowania ("There's nothing to
    > fear...")?

    "Nie istnieje nic, czego nalezałoby się bać, z wyjątkiem samego strachu" ?
    "nie ma niczego/nie ma nic...."

    Te dwie pozostale formy dla mnie brzmią naturalnie ale ja mam tendencje do
    robienia kalek językowych z angielskiego - natomiast ta pierwsza wersja jest
    wg mnie ok.

    HaNkA