  • 481. Data: 2022-01-23 15:33:50
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2022 o 14:01, n...@o...pl pisze:

    > Jeżeli szczepionki działają przeciw zakażeniom, to zasadne wydaje się być
    > podawanie szczepionki zakażonym.

    I tak się robi jeśli zakażenie się rozwija wolno. Na przykład przy
    wściekliźnie.

    > Bo te zakażenia dzielnie przecież zwalczy :D

    Mniej więcej na takiej jak montaż tryskaczy w czasie pożaru zwalczy pożar.

    Ale my tu gadugadu a pytanie pozostaje. Ty naprawdę uważasz że
    "Zakażeniom żadna szczepionka nie zapobiega." XXI wiek, internety a
    ludzie głupoty takie piszą, że kopacz z dinozaurami to przy was fachura
    jest.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 482. Data: 2022-01-23 15:35:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2022 o 13:50, n...@o...pl pisze:

    > Opowiedz mi jak układ odpornościowy zwalcza infekcję zanim drobnoustrój
    > chorobotwórzy dostanie się do organizmu?

    Nijak. Pewnie dlatego napisali "i ich następujące namnażanie się"

    > Bo jeżeli się dostanie, to już zakażenie mamy.

    Nie - dopóki nie masz namnażania się patogenu to nie jest jeszcze
    zakażenie. I to namnażanie właśnie szczepionki skutecznie ograniczają.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 483. Data: 2022-01-23 16:00:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.01.2022 o 13:23, Shrek pisze:

    > Już lepiej ale póki co oficjalnie pełna dawka to dwie dawki.

    I teraz dawka przypominająca. Oficjalnie.

    Czyli szczepionka działa.

    > I tak była
    > dopuszczona do obrotu ta szczepionka

    Czyli trzecią dawkę podali mi nielegalnie, bo nie została dopuszczona?
    I dlatego ją podali, bo nie działa?

    > - jak nie działa zgodnie z tym
    > techematem to oficjalnie straciła skuteczność.

    Ale jak działa w/g innego schematu, to jest skuteczna?

    Czyli równocześnie nie jest skuteczna i równocześnie jest skuteczna?

    Bo wiesz, że są też inne szczepionki, które wymagają więcej niż jednej
    dawki, więcej niż dwie...
    Tamte też zostały dopuszczone, bo równocześnie nie są skuteczne i
    równocześnie są skuteczne?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 484. Data: 2022-01-23 16:19:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2022 o 16:00, Kviat pisze:

    > I teraz dawka przypominająca. Oficjalnie.

    I dalej dwie to "pełna dawka". Więc ma działać. Jak nie działa... no to
    nie działa.

    > Czyli szczepionka działa.

    No ale danych zapomniałeś podać mimo długiego posta;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 485. Data: 2022-01-23 19:44:21
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.01.2022 o 16:19, Shrek pisze:

    > No ale danych zapomniałeś podać mimo długiego posta;)

    Przeoczyłeś?
    Zdarza się.

    No to jeszcze:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi
    cht_2022-01-20.pdf

    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Risikobewertung.html

    Ale to pewnie idioci i jeszcze nie wiedzą, że się posrało i szczepionki
    są nieskuteczne, dlatego nadal bez sensu chcą szczepić trzecią dawką.

    https://www.healthline.com/health-news/by-the-number
    s-covid-19-vaccines-and-omicron#2-dose-Pfizer-vaccin
    e-vs.-Omicron

    Tu masz deser:
    https://pulsmedycyny.pl/austria-uchwalono-powszechny
    -obowiazek-szczepien-przeciw-covid-19-historyczna-de
    cyzja-1139146

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 486. Data: 2022-01-23 20:50:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2022 o 19:44, Kviat pisze:

    > Przeoczyłeś?
    > Zdarza się.

    No zdarza się. Zwłaszcza jak się uparcie pisze o zapobieganiu
    hospitalizacji a nie zakażeniu.

    > No to jeszcze:
    > https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi
> [...]

    Sorry - niemiecki znam w stopniu podstawowym. Więc raczej wielu stron
    specjalistycznego jezyka nie przelecę.

    > https://www.healthline.com/health-news/by-the-number
    s-covid-19-vaccines-and-omicron#2-dose-Pfizer-vaccin
    e-vs.-Omicron

    No w końcu coś na temat:

    A preprint study conducted by Oxford University reported that two doses
    of the AstraZeneca or Pfizer-BioNTech vaccines offered little protection
    against infection with the Omicron variant.

    Nie napawa optymizmem...

    Klikamy w badanie i:

    "In this report, we present live neutralisation titres against
    SARS-CoV-2 Omicron variant, compared with neutralisation against
    Victoria, Beta and Delta variants. Sera from day-28 post second-dose
    were obtained from participants in the Com-COV2 study who had received a
    two-dose COVID-19 vaccination schedule with either AstraZeneca (AZD1222)
    or Pfizer (BNT162b2) vaccines."

    Badali miana przeciwciał... 28 dni po szczepieniu. A i tak wyszło "litle
    protection".

    Dalej:

    However, a real-life study from South Africa found that two doses of the
    Pfizer-BioNTech vaccine still protected people from severe disease.

    Researchers found that two doses provided 70 percent protection against
    hospitalization and 33 percent protection against infection. This was a
    drop from about 93 percent and 80 percent, respectively, for the Delta
    variant.

    33% - not great not terrible. No ale w RPA jak rozumiem. Trochę się
    struktura wiekowa różni, trochę lato teraz mają, ale ok - jakieś dane
    są. Tylko gdzie konkretnie są? Linka do pracy jak za poprzenim razem nie
    ma..

    No i brak daty, brak autora...

    > Tu masz deser:
    > https://pulsmedycyny.pl/austria-uchwalono-powszechny
    -obowiazek-szczepien-przeciw-covid-19-historyczna-de
    cyzja-1139146

    No i? Już dawno pisałem, że jak rząd uważa że obowiązkowe szczepienie
    jest uzasadnione, to jest narzędzie i to legitne - tłi^H^H
    rozporzadzenie ministra i już. Tylko trzeba wziąć na klatę.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 487. Data: 2022-01-23 22:16:30
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.01.2022 o 20:50, Shrek pisze:

    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi
    cht_2022-01-20.pdf

    > Sorry - niemiecki znam w stopniu podstawowym. Więc raczej wielu stron
    > specjalistycznego jezyka nie przelecę.

    W dużym, telegraficznym, skrócie, z tej jak i innych publikacji wynika,
    że dawka przypominająca podnosi skuteczność do poziomu mniej więcej
    drugiej dawki skuteczności na wcześniejsze warianty.
    Fakt - nie wiedzą, jak długo skuteczność się utrzyma i czy będzie spadać
    w podobnym tempie 4-6 mc jak przy poprzednich - omicron ma jeszcze za
    mały udział na ostateczne wnioski
    Fakt - skuteczność po pierwszej i drugiej dawce spada z czasem dla
    wcześniejszych wariantów, więc odnotowują tzw. zachorowania przełamujące
    (zachorowania na wcześniejsze warianty, na które odporność po
    szczepieniu spada), odporność odbudowuje (i rozwija) szczepionka
    przypominająca, równocześnie zwiększając skuteczność na omicrona i
    potencjalnie na kolejne, nieznane jeszcze warianty, dlatego tak ważne
    jest przyjęcie szczepionki przypominającej dla już zaszczepionych. A dla
    kompletnie niezaszczepionych przyjęcie szczepionki podstawowej (jedno
    lub dwu dawkowej w zależności od szczepionki), bo zgodnie z elementarną
    logiką nie da się przyjąć dawki przypominającej, bez uprzedniego
    zaszczepienia dawkami podstawowymi.

    Z tego nijak nie wynika, że się zesrało i szczepionki przestały działać.
    A wręcz przeciwnie. Ci co przyjęli dawkę "podstawową" (jedno, lub dwu
    dawkową w zależności od rodzaju szczepionki) powinni wziąć dawkę
    przypominającą. Skuteczność dawki przypominającej wynika wprost ze
    skuteczności dawek podstawowych.
    Ci co się nie zaszczepili w ogóle, powinni dawką podstawową, bo da im
    odporność może nie taką jak dawka przypominająca i może nie będą mieli
    odporności na omicrona takiej, jak ci po trzeciej dawce, ale nie tylko
    omicron jest w obiegu.
    Im szybciej się zaszczepią, tym większa szansa, że załapią się na
    skuteczność przeciwko omicronowi i ewentualnym nieznanym jeszcze wariantom.

    To tyle w telegraficznym skrócie. Teraz możesz nadal twierdzić, że się
    zesrało i szczepionki są nieskuteczne.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 488. Data: 2022-01-23 22:32:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2022 o 22:16, Kviat pisze:

    > W dużym, telegraficznym, skrócie, z tej jak i innych publikacji wynika,
    > że dawka przypominająca podnosi skuteczność do poziomu mniej więcej
    > drugiej dawki skuteczności na wcześniejsze warianty.

    No dobra - czyli ile?

    Tak czy inaczej póki co jako "przepustka do praw człowieka" przysługują
    dwie dawki. Więc system certów trzeba rozpatrywać w dwóch dwakach. I tu
    jest clue - nie ma żadnego powodu, żeby pozbawiać niesczepów praw
    człowieka. W fali z ubiegłego roku nie mieli znaczenia - szczepionek
    było mniej niż chętnych, więc nieszczepy nic nie zmieniały. W ostatniej
    - służba zdrowia nie padła, zakażenia przełomowe były bardziej regułą
    niż odstępstwem, więc na szybkość rozprzestrzeniania się wirusa
    szczepienia praktycznie już wpływu nie miały. Więc realnie jeśli
    nieszczepy komuś zaszkodziły to tylko sobie. Za porażkę walki z pandemią
    są odpowiedzialni ci ci nią zarządzają i nikt inny. Wszystko wskazuje
    też na to, ze kolejną falę przejdzie zdecydowana większość niezależnie
    od szczepień. I niezależnie od tego czy nieszczepy to głupie
    płaskoziemne małpy, czy mają coś racji, to nie ma podstaw do
    ograniczania praw człowieko po widzimisie. Tyle i aż tyle.

    A że szczepionka już nie ogrananicza rozprzestrzeniania się wirusa to i
    mechanizm wyparcia tych co w tym pokładali nadzieję to kolejna i w sumie
    odzielna sprawa.

> [...]
    > A wręcz przeciwnie. Ci co przyjęli dawkę "podstawową" (jedno, lub dwu
    > dawkową w zależności od rodzaju szczepionki) powinni wziąć dawkę

    Powinni albo nie - ich sprawa dopóki nie jest obowiązkowa. Mówiono im o
    dwóch, dwie przyjęli. Trzeba było myśleć co się obiecuje. Teraz oni
    mówią sprawdzam i okazuje się że "sury miały rację". Zarządzający tym
    burdelem sami doprowadzili do takiej żenującej sytuacji. I to raz za
    razem. Normalnie jakby tam sasin siedział i za sznurki pociągał.

    > Skuteczność dawki przypominającej wynika wprost ze
    > skuteczności dawek podstawowych.

    Niezupełnie. Podobnie jak na grypę szczepi się tymi wariantami o których
    się sądzi że będą w tym roku dominujące a nie zeszłoroczną szczepionką.
    Jak się nie trafi to potem antyszczepy gadajo, że nie działa.

    > To tyle w telegraficznym skrócie. Teraz możesz nadal twierdzić, że się
    > zesrało i szczepionki są nieskuteczne.

    Szczepionki na covid przestały być skuteczne w zakresie zapobiegania
    zakażeniom. Tyle i aż tyle. Twierdzenie że jest inaczej będzie
    skutkowało tym, że szury znów ci wyciągną, że miały rację.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 489. Data: 2022-01-24 00:50:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli za tydzień czy dwa odsetek zaszczepionych wśród zakażonych spadnie
    > - zobaczymy;)

    Jak pks tam nie dochodzi, to nie :)

    > Ale to się nie do końca spina - oficjalnie tych respiratorów nigdy nie
    > brakowało. A karetki jeżdziły po kilkaset kilometrów. Już sam ten fakt
    > powoduje że uważam, że władze kłamią - bo zostały przyłapane na
    > kłamstwie i kłamały dalej, mimo że wszyscy kolejki karetek widzieli.

    Pewnie kłamstwo, ale też normalnie chciałoby się zachowac jakiś margines
    dostepności tych respiratorów. Tu przez ostatnie pół roku wszystko
    wydaje się być podporządkowane temu, aby nie dociążać służby zdrowia.
    Więc coraz więcej jest restrykcji dla wszystkich, a dla
    niezaszczepionych (czytaj, <=1 dawka), to już w ogóle przesrane. Od
    połowy stycznia nie wolno im fizycznie iść do pracy.

    > Teraz widać czarno na białym, że szczepionki są nieskuteczne przeciw
    > zakażeniom nowym wariantem i dalej jak ktoś głośno to powie to z niego
    > szura robią a władza dalej całkiem oficjalnie mówi, że szczep się bo
    > chroni.

    Na pewno są mniej skuteczne. Trzecia dawka to już nowa druga dawka. Ale
    tak tam na Kviata gdzieindziej jedziesz za zacytowanie z bbc dla
    prostego ludu, ale coś a tym jest. Tzn. każda następna dawka to nie jest
    ta sama sytuacja i chyba niekoniecznie produkcja takich samych
    przeciwciał. Tam zdaje się jest też coś po lini samouczenia układu
    odpornosciowego w tym na potencjalne wariacje patogenu, nawet jeśli to
    ciągle ten sam szczep.

    > A i wczoraj widziałem wywiad z kraską, gdzie bez spiny wysypał się
    > dziennikarzaowi pytającemu o skutecznośc paszportów kowidowych, skoro
    > nie działaja: Motywacja paszportów kowidowych jest trochę inna - jak
    > ktoś chce korzystać z wolności w strefie publicznej to niech się szczepi".

    Jak się ktoś dotychczas nie zaszczepił żadną dawka, to nie zaszczepi się
    ani drugą ani trzecią, a szczególnie przy trzeciej jakaś ochrona przed
    zakażeniem chyba jednak jest. Nie jest to może zbyt elegancka społecznie
    logika, ale jakby jednak jest.

    > Czyli wychodzi z tego, że oprócz szczepień jest jakś inny czynnik
    > wpływający na śmiertelność (i to chyba w sposób istotniejszy). Bo u nas
    > cały czas jest w okolicach 2%.

    Cos musi być. Pewnie dostępność do procedur (finansowanych w przypadku
    kowida przez państwo - ale od grudnia juz nie dla niezaszczepionych),
    może większa determinacja, bo kiedyś było wyraźnie widac, że walczą aby
    uratować kazdego jednego. Ale może też temperatura otoczenia - w końcu w
    lecie zawsze infekcje na świecie lecą w dół.

    --
    Marcin

  • 490. Data: 2022-01-24 06:10:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewnie kłamstwo, ale też normalnie chciałoby się zachowac jakiś margines
    > dostepności tych respiratorów.

    Znaczy co? Masz respiratory i nie przyjmujesz pacjentów - niech
    zdychają? Nie wydaje mi się. Zapewne prawda była prostsza. Może i nawet
    respiratory na stanie mieli. Tylko nierozpakowane i bez personelu. Tak
    czy inaczej kłamamli nawet jak było widać czarno na białym że kłamią.

> [...]
    > niezaszczepionych (czytaj, <=1 dawka), to już w ogóle przesrane. Od
    > połowy stycznia nie wolno im fizycznie iść do pracy.

    No własnie - to ogólnoświatowe szaleństwo.

> [...]
    > przeciwciał. Tam zdaje się jest też coś po lini samouczenia układu
    > odpornosciowego w tym na potencjalne wariacje patogenu, nawet jeśli to

    Problem w tym, że to wszystko artykuły "popularnonaukowe" na ogół bez
    daty ani autora;) No a jak się jakiś znajdzie z linkiem do poważengoe
    (jeszcze preprinta) to okazuje się że skuteczność jest "little" i badana
    na podstawie... miana przeciwciał. Czyli nie było to żadne poważne
    badanie i nie ma z niego żadnych poważnych danych. Poważnie - spróbuj
    znaleźć konkretne dane jaka jest skuteczność szczepionki przeciw
    zakażeniu omikronem. Nie mówię już o dwóch dawkach. Kwiat znalazł jakieś
    jedno gdzie okazało się, ze badają po dwóch dawkach... ale 28 dni od
    drugiej;)

> [...]
    > ani drugą ani trzecią, a szczególnie przy trzeciej jakaś ochrona przed
    > zakażeniem chyba jednak jest. Nie jest to może zbyt elegancka społecznie

    No ale dane tego nie potwierdzają - odsetek zaszczepionych wśród
    zakażonych jest większy niż odsetek zaszczepionych w społeczeństwie.

> [...]
    > uratować kazdego jednego. Ale może też temperatura otoczenia - w końcu w
    > lecie zawsze infekcje na świecie lecą w dół.

    I to coś jest o rzad wielkości (albo dwa) skuteczniejsze w ograniczaniu
    współczynnika R. Narracja o paszportach covidowych się sypie tak, że jak
    chwilę pomyśleć nie da się jej uratować.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.