  • 1. Data: 2024-01-11 15:41:26
    Temat: bedzie ułaskawienie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    PAD sie skonsultował i zamierza ułaskawic zgodnie z procedurą z KPK.

    To nie wiem czy zdąży dziś czy dopiero jutro wypuszczą,
    ale zakładam, ze wypuszczą.

    I co dalej?
    Kaminski niby oficjalnie pozbawiony mandatu i prawie poprawnie,
    a Wąsik ... będzie dalej zasiadał w Sejmie?

    Ale to Kaminski pokazywał gest Kozakiewicza :-)

    J.

  • 2. Data: 2024-01-11 15:49:31
    Temat: Re: bedzie ułaskawienie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 15:41:26 +0100, J.F wrote:
> [...]
    > a Wąsik ... będzie dalej zasiadał w Sejmie?
    >
    > Ale to Kaminski pokazywał gest Kozakiewicza :-)

    Hm, mandat wygasł, ale jakby tak prezydent jeszcze skrócił okres
    zatarcia, i wszyscy kolejni kandydaci z listy wyborczej odmówili ...
    to czy Kaminski nie powinien być zapytany czy nie chce objąć mandatu ?
    W koncu na liscie figuruje :-)

    Moze nawet nie trzeba czekac na wszystkich - juz po jednej odmowie
    to Kaminski na najwyzszy wynik z listy :-)

    J.

  • 3. Data: 2024-01-11 20:55:21
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2024-01-11 o 15:41, J.F pisze:

    > PAD sie skonsultował i zamierza ułaskawic

    PAD się skompromitował na całej linii.
    Zagranica o tym pisze. Jest politycznie skończony.

  • 4. Data: 2024-01-11 22:11:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.01.2024 o 20:55, Monika Głowacka pisze:

    > PAD się skompromitował na całej linii.
    > Zagranica o tym pisze. Jest politycznie skończony.

    Po pierwsze trzeci raz kandydować na Prezydenta RP nie może. Chyba, że
    na kolejną kadencję po przerwie. Tak więc za bardzo opcji kontynuacji
    kariery nie ma. Jakiś Deputowany Europejski?

    Po drugie tu nie ma żadnej kompromitacji moim zdaniem. Zrobił, co mógł,
    by ci panowie mogli być nadal posłami. Jakby ich ułaskawił w normalnym
    trybie, to byliby formalnie skazani. Tak więc nie oceniając etycznej
    strony sprawy i tego, czy powinni być skazani, czy nie, to akurat
    Prezydent RP zrobił, co mógł dla nich, a nawet w sumie więcej.

    Po za tym to, co się teraz dzieje nie ma - w mojej ocenie - absolutnie
    nic wspólnego z merytoryką. Dwie opcje polityczne udowadniają sobie na
    wzajem, która może więcej - żeby tego bardziej dosadnie "po żołniersku"
    nie określić.

    By Prezydent mógł wydać Akt Łaski, to konieczne jest przeprowadzenie
    określonej procedury. Przykładowo uzyskanie opinii Prokuratora
    Generalnego. Prezydent opinią tą związany nie jest, ale musi jej
    zasięgnąć. Nie chce mi się wyciągać tych kazusów, gdzie Pan Prezydent
    miał coś podpisać, ale pomimo obowiązku tego nie zrobił. A jak teraz
    Prokurator Generalny będzie zwlekał i badał dwa lata sprawę? No
    powiedzmy rok, bo może nie jest tak strasznie zawiła.

    Nie wiem, co tam jeszcze jest konieczne i nie chce mi się szukać, bo nie
    aspiruję do roli Prezydenta RP. Zdaje się, ze jeszcze opinie dwóch
    sądów. Też nimi nie jest związany, ale musi je mieć. Zresztą skazani już
    po roku mogą się ubiegać o przedterminowe zwolnienie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-01-11 23:50:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-11, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:

    > PAD się skompromitował na całej linii.
    > Zagranica o tym pisze. Jest politycznie skończony.

    Dudzie wystarczy do politycznego skończenia w Uni to co wyprawiał za
    rządów pisu. Wystarczy z nadmiarem. Jakby się znienacka po zmianie
    władzy zaczął zachowywać przyzwoicie to może, może na jakiś stołek Unii,
    a raczej zachodnim ekosystemie, mógłby gdzieś liczyć. Tę część
    niewątpliwie właśnie pogrzebał. Jest jeszcze ten aspekt, że to jak
    działa czy teraz czy kiedyś pozostawia mało wątpliwości jakie są jego
    motywy. To kompromituje również, bo pokazuje, że jest też bardzo
    kiepskim dyplomatą, więc i na żadne znaczące stanowisko się nie nadaje.

    W sumie interesujące na co gra obecnie. Przy swoim totalnym braku
    charyzmy i paru innych cech, na szefa jakiejkolwiek poważniejszej partii
    się raczej nie nadaje. Trudno trochę uwierzyć, że to co robi, robi dla
    odległej perspektywy stołka w jakiejś spółce.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-01-12 01:30:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Po drugie tu nie ma żadnej kompromitacji moim zdaniem. Zrobił, co mógł,
    > by ci panowie mogli być nadal posłami.

    I na tym właśnie polega ta kompromitacja.
    A twoja, że tego nie rozumiesz.

    > Tak więc nie oceniając etycznej
    > strony sprawy i tego, czy powinni być skazani, czy nie, to akurat
    > Prezydent RP zrobił, co mógł dla nich, a nawet w sumie więcej.

    I na tym właśnie polega ta kompromitacja, a nawet w sumie więcej.

    A oceniając etyczną stronę sprawy, to twój podziw dla jego wielkich
    dokonań dla kumpli przestępców kompromituje również ciebie, a nawet w
    sumie więcej.

    Bo widzisz, szefowie mafii też robią co mogą żeby chronić swoich kumpli,
    ale skoro można nie oceniać etycznej strony sprawy, to powinieneś, jako
    policjant, patrzeć na nich z podziwem. Zamiast wsadzać ich do pierdla.

> [...]
    > nic wspólnego z merytoryką. Dwie opcje polityczne udowadniają sobie na
    > wzajem, która może więcej - żeby tego bardziej dosadnie "po żołniersku"

    No pewnie... logika jak z tym "żołnierzem" strzelającym do rowerzysty "w
    obronie własnej". Pełna równowaga, więc rowerzysta jest współwinny
    tamtego bałaganu, bo przecież rowerzysta mógł chcieć zaatakować czołg i
    czołgiści musieli się jakoś bronić...

    Zupełnie nie wiadomo kto jest agresorem, kto nasrał na dywan, a kto to
    teraz próbuje posprzątać. W ogóle nie widać różnicy między srającym, a
    sprzątającym, bo przecież obaj stoją na tym samym dywanie.
    Tak więc nie oceniając etycznej strony, to po prostu dwie partyjki kłócą
    się o władzę...

    Ręce opadają. Funkcjonariusz policji jegomać....

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 7. Data: 2024-01-12 09:15:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 22:11:27 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Po pierwsze trzeci raz kandydować na Prezydenta RP nie może. Chyba, że
    > na kolejną kadencję po przerwie. Tak więc za bardzo opcji kontynuacji
    > kariery nie ma. Jakiś Deputowany Europejski?

    Moze, albo senator, albo zwykly posel, albo premier.
    Albo w TK, czy na paru innych stanowiskach.
    I zagraniczna opinia go g* obchodzi, liczy sie krajowa.

> [...]
    > strony sprawy i tego, czy powinni być skazani, czy nie, to akurat
    > Prezydent RP zrobił, co mógł dla nich, a nawet w sumie więcej.

    Ale nie wyszlo, i to jest pewna kompromitacja :-)

> [...]
    > nic wspólnego z merytoryką. Dwie opcje polityczne udowadniają sobie na
    > wzajem, która może więcej - żeby tego bardziej dosadnie "po żołniersku"

    Ale tu jakby wiecej opcji, i to niekoniecznie politycznych - bo w
    sadach sami bezpartyjni :-)

> [...]
    > określonej procedury. Przykładowo uzyskanie opinii Prokuratora
    > Generalnego. Prezydent opinią tą związany nie jest, ale musi jej

    Teoretycznie.
    Myslisz, ze wszyscy zawsze uzyskiwali?

> [...]
    > Prokurator Generalny będzie zwlekał i badał dwa lata sprawę? No
    > powiedzmy rok, bo może nie jest tak strasznie zawiła.

    Chyba są jakies terminy. I chyba inni sie musza wypowiedzieć,

> [...]
    > sądów. Też nimi nie jest związany, ale musi je mieć. Zresztą skazani już
    > po roku mogą się ubiegać o przedterminowe zwolnienie.

    No, jest pare ciekawych zapisów. Np

    Art. 564. § 1. Jeżeli w sprawie, w której wniesiono prośbę o
    ułaskawienie, orzekał tylko sąd pierwszej instancji i wyda on opinię
    pozytywną - przesyła Prokuratorowi Generalnemu akta sprawy lub
    niezbędne ich części wraz ze swoją opinią, a w razie braku podstaw do
    wydania opinii pozytywnej - pozostawia prośbę bez dalszego biegu.

    Art. 565. § 1. Jeżeli prośbę o ułaskawienie choćby jeden sąd
    zaopiniował pozytywnie, Prokurator Generalny przedstawia Prezydentowi
    Rzeczypospolitej Polskiej prośbę o ułaskawienie wraz z aktami sprawy i
    swoim wnioskiem

    § 2. Prośbę o ułaskawienie skierowaną bezpośrednio do Prezydenta
    Rzeczypospolitej Polskiej przekazuje się Prokuratorowi Generalnemu w
    celu nadania jej biegu zgodnie z art. 561 albo art. 567.

    Czyli co - sady mogą spowodowac, ze Prezydent sprawy nie zobaczy?

    Art. 567. § 1. Postępowanie o ułaskawienie może wszcząć z urzędu
    Prokurator Generalny, który może żądać przedstawienia sobie akt sprawy
    z opiniami sądów albo przedstawić akta Prezydentowi Rzeczypospolitej
    Polskiej bez zwracania się o opinię.

    § 2. Prokurator Generalny przedstawia Prezydentowi Rzeczypospolitej
    Polskiej akta sprawy lub wszczyna z urzędu postępowanie o ułaskawienie
    w każdym wypadku, kiedy Prezydent tak zadecyduje.

    Moze nie ...

    Art. 568. Uznając, że szczególnie ważne powody przemawiają za
    ułaskawieniem, zwłaszcza gdy uzasadnia to krótki okres pozostałej do
    odbycia kary, sąd wydający opinię oraz Prokurator Generalny mogą
    wstrzymać wykonanie kary lub zarządzić przerwę w jej wykonaniu do
    czasu ukończenia postępowania o ułaskawienie.

    Mogą. Ale czy są jakies szczególnie ważne powody ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2024-01-12 09:17:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 20:55:21 +0100, Monika Głowacka wrote:

    > PAD się skompromitował na całej linii.
    > Zagranica o tym pisze. Jest politycznie skończony.

    Nie wydaje mi sie.
    Co Zagranica pisze go nie interesuje - on moze walczyc o pozycje w
    PiS.
    Co na to dzialacze i sympatycy PiS ? Poczekamy, zobaczymy.

    J.

  • 9. Data: 2024-01-12 10:37:30
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 12.01.2024 o 09:17, J.F pisze:

> [...]
    > PiS.
    > Co na to dzialacze i sympatycy PiS ? Poczekamy, zobaczymy.

    Mam pytanie (które może powinno być na pl.soc.polityka), Co, oprócz
    oczekiwania na kolejne wybory, może duża partia polityczna, która nie ma
    większości w Sejmie?

  • 10. Data: 2024-01-12 10:43:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > strony sprawy i tego, czy powinni być skazani, czy nie, to akurat
    > Prezydent RP zrobił, co mógł dla nich, a nawet w sumie więcej.

    Nie wiem jak to skomentować - pomijając kwestie etyczne nie ma żadnej
    kompromitacji... Zdajesz sobie sprawę, że jak ktoś pierdolnie kulsona
    cegłą w potylicę i go nie złapią - bo na przykład miał szmatę na mordzie
    i był w grupie jak kulsony pałyjące co się rusza na stacji warszawa
    stadion, to poza kwestiami etycznymi jest w prawie i nie ma żadnej
    kompromitacji?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!