  • 1. Data: 2005-02-06 17:17:33
    Temat: baza adresow emalowych i jej rejestr w giodo
    Od: "bodi" <m...@p...onet.pl>

    witam,
    Czy prowadzac serwis internetowy a w nim biuletyn, do ktorego uzytkownicy
    zapisuja sie zaznaczajac jednoczesnie zgode na przetwarzanie danych osobowych
    trzeba taka baze zglaszczac do glownego inspektora ochrony danych osobowych.
    Glownie chodzi mi o to, iz niektore adresy maja postac np
    i...@n...firmy.pl a na podstawie takiego adresu mozliwe jest
    zidentyfikowanie danej osoby. Co prawda z uzyciem "wiekszych jak mi sie wyadaje
    wysilkow".
    W sieci znalazlem rozne opinie, jedne ze nie trzeba rejestrowac takiej bazy,
    jesli osoby waraza zgode na przetwarzenie danych, a inne ktore radza aby
    zarejesttowac taka baze.

  • 2. Data: 2005-02-06 17:46:32
    Temat: Re: baza adresow emalowych i jej rejestr w giodo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bodi" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Ja bym nie rejestrował. Inaczej popadli byśmy w absurd. Książkę telefoniczną
    w firmie musiał byś rejestrować.

  • 3. Data: 2005-02-06 18:46:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "bodi" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja bym nie rejestrował. Inaczej popadli byśmy w absurd. Książkę telefoniczną
    > w firmie musiał byś rejestrować.

    Ja bym jednak zgłosił. Kilka lat temu przerabiałem takie zagadnienie od
    strony administratora i opinia z GIODO szła raczej w tę stronę, chociaż
    nie przesądzała ostatecznie (jak to zwykle w GIODO ;-(.
    Natomiast co do książki telefonicznej - baza, na podstawie której
    została sporządzona JEST zarejestrowana, a samym problemem KT jako
    takiej zajmuje się stosowna ustawa.

    M.

  • 4. Data: 2005-02-06 19:51:21
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia 6 Feb 2005 18:17:33 +0100, bodi napisał(a):

> [...]
    > trzeba taka baze zglaszczac do glownego inspektora ochrony danych osobowych.

    http://www.kodeks.wirt.pl/inne/uodo.htm#TOC166

    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-02-07 22:36:05
    Od: "bodek" <m...@p...onet.pl>

    > http://www.kodeks.wirt.pl/inne/uodo.htm#TOC166
    tak przeczytalem sobie te ustawe. moje pytanie dotyczy wylacznie zgloszenia
    takiej bazy zawierajacej wylacznie adresy emailowe do GIODO.
    poniewaz ochronie podlaegaja dane dzieki ktorym mozliwa jest bezposrednia
    identyfikacja osoby, to czy jesli w bazie danych sa adresy emailowe typu
    i...@n...firmy.pl to przeciez na podstawie takiego adresu, moza
    zidentyfikowac dana osoba. Co prawda moze to wymagac "wiekszych nakladow sil" (a
    ustawa mowi o identyfikacjo posredniej, o ile "nie wymaga to duzych nakladow
    sil" - lub cos w tym stylu - pisze z glowy). Z drugiej strony czy jesli ktos
    poda adres emailowy w domenie jakiejs firmy, to czy mozemy uznac te osobe nie za
    osobe fizyczna, ktore dane podlegaja ochronie (o ile w tym miejscu ma to
    miejsce?) czy tez za pracownika firmy a te dane nie podlegaja ochronie (tak mi
    sie wydaje).
    Tak wiec pytanie moje jest nastepujace.
    Czy prowadzac liste mailinogowa, zawierajaca jydynie adresy emailowe osob, ktore
    dobrowolnie je podaly, liste taka trzeba zglaszac do GIODO czy tez nie?
    (zakladajac ze lista zawiera niektore adresy w postaci i...@f...pl
    lub podobne)

  • 6. Data: 2005-02-08 12:04:29
    Od: <g...@o...pl>

> [...]
    > dobrowolnie je podaly, liste taka trzeba zglaszac do GIODO czy tez nie?
    > (zakladajac ze lista zawiera niektore adresy w postaci

    IMO zarejestrowac. koszty znikome, ryzyko zadne. Jak mowi UODO:

    Art. 40
    Administrator danych [osobowych] jest obowiązany zgłosić zbiór danych do
    rejestracji Generalnemu Inspektorowi, z wyjątkiem przypadków, o których mowa
    w art. 43 ust. 1.

    Art. 43
    1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy
    danych:
    4) przetwarzanych w związku z zatrudnieniem u nich, świadczeniem im usług
    na podstawie umów cywilnoprawnych, a także dotyczących osób u nich
    zrzeszonych lub uczących się,
    5) dotyczących osób korzystających z ich usług medycznych, obsługi
    notarialnej, adwokackiej, radcy prawnego, rzecznika patentowego, doradcy
    podatkowego lub biegłego rewidenta,
    8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub
    prowadzenia sprawozdawczości finansowej,
    9) powszechnie dostępnych,
    11) przetwarzanych w zakresie drobnych bieżących spraw życia codziennego.

    moze Twoje dane kwalifikuja sie na ktorys z podpunktow art. 43?

    Grys

  • 7. Data: 2005-02-08 21:13:59
    Od: m...@p...onet.pl

    ponawiajac moje pytanie, ktore sprowadza sie do tego, czy adres emailowy w
    psotaci i...@n...firmy.pl mozna traktowac jako dane osobowe? a nawet
    jesli tak, to przeciez taki adres nie jest osoby prywatnej, tylko pracownika
    jakiejs firmy, a ustawa chroni jedynie dane osobo prywatnych?

  • 8. Data: 2005-02-14 10:59:10
    Od: g...@o...pl

    > ponawiajac moje pytanie, ktore sprowadza sie do tego, czy adres emailowy w
    > psotaci i...@n...firmy.pl mozna traktowac jako dane osobowe?

    Art. 6
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące
    zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    IMO pracownik jest osobą fizyczną możliwą do zidentyfikowania poprzez adres
    email w postaci i...@n...firmy.pl

    > a nawet
    > jesli tak, to przeciez taki adres nie jest osoby prywatnej, tylko pracownika
    > jakiejs firmy, a ustawa chroni jedynie dane osobo prywatnych?

    gdzie to jest napisane, tutaj?

    Art. 1
    1.Każdy ma prawo do ochrony dotyczących go danych osobowych.

    Grys