    From: <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: baza adresow emalowych i jej rejestr w giodo
    Date: Tue, 8 Feb 2005 13:04:29 +0100
    Sender: g...@o...pl@poznan.vip.com.pl

    > Tak wiec pytanie moje jest nastepujace.
    > Czy prowadzac liste mailinogowa, zawierajaca jydynie adresy emailowe osob,
    > ktore
    > dobrowolnie je podaly, liste taka trzeba zglaszac do GIODO czy tez nie?
    > (zakladajac ze lista zawiera niektore adresy w postaci
    > i...@f...pl
    > lub podobne)

    IMO zarejestrowac. koszty znikome, ryzyko zadne. Jak mowi UODO:

    Art. 40
    Administrator danych [osobowych] jest obowiązany zgłosić zbiór danych do
    rejestracji Generalnemu Inspektorowi, z wyjątkiem przypadków, o których mowa
    w art. 43 ust. 1.

    Art. 43
    1. Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy
    danych:
    4) przetwarzanych w związku z zatrudnieniem u nich, świadczeniem im usług
    na podstawie umów cywilnoprawnych, a także dotyczących osób u nich
    zrzeszonych lub uczących się,
    5) dotyczących osób korzystających z ich usług medycznych, obsługi
    notarialnej, adwokackiej, radcy prawnego, rzecznika patentowego, doradcy
    podatkowego lub biegłego rewidenta,
    8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub
    prowadzenia sprawozdawczości finansowej,
    9) powszechnie dostępnych,
    11) przetwarzanych w zakresie drobnych bieżących spraw życia codziennego.

    moze Twoje dane kwalifikuja sie na ktorys z podpunktow art. 43?

    Grys