  • 1. Data: 2005-02-06 13:34:22
    Temat: zus - wyliczenie emerytury
    Od: "Sebastian" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dzień dobry,
    mam problem z wylczeniem podstawy emerytury dla mojej mamy (do świadczenia
    emerytlanego na "starych" zasadach). Wiem że można wyliczyć na dwa sposoby -
    albo biorąc pod uwagę 10 ostatnich lat (tutaj sobie poradziłem) albo wg tego,
    co znalazłem na stronie ZUS :
    "Na wniosek ubezpieczonego podstawę wymiaru emerytury lub renty może stanowić
    przeciętna podstawa wymiaru składki na ubezpieczenie społeczne lub
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe w okresie 20 lat kalendarzowych
    przypadających przed rokeim zgłoszenia wniosku, dowlonie wybranych z całego
    okresu podlegania ubezpieczeniu"
    Nie wiem do końca, jak to rozumieć - czy po prostu wybieram 20
    najkorzystniejszych lat i wyliczam średni wskaźnik wysokości wymiaru składki
    (tak samo jak przy okresie 10 lat) czy sposób liczenia jest tutaj inny ?
    Proszę o pomoc zorientowane osoby,
    dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-06 14:28:56
    Temat: Re: zus - wyliczenie emerytury
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > dzień dobry,
    > mam problem z wylczeniem podstawy emerytury dla mojej mamy (do ?wiadczenia
    > emerytlanego na "starych" zasadach). Wiem że można wyliczyć na dwa
    sposoby -
    > albo bior?c pod uwagę 10 ostatnich lat (tutaj sobie poradziłem)

    Dokładnie: 10 kolejnych lat z ostatnich 20 lat przed zgłoszeniem wniosku o
    emeryturę.

> [...]
    składki
    > (tak samo jak przy okresie 10 lat) czy sposób liczenia jest tutaj inny ?

    Tak jak piszesz, wybiera się 20 lat dowolnych (ale domyślnie
    najkorzystniejszych) z całego okresu zatrudnienia i dalsze postępowanie jak
    przy obliczaniu średniego wskaźnika podstawy wymiaru składki z kolejnych 10
    lat.

    wa

  • 3. Data: 2005-02-06 16:44:01
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > jak
    > przy obliczaniu średniego wskaźnika podstawy wymiaru składki z kolejnych

    dzięki, a teraz tylko muszę napisać odwłanie do ZUS..