    From: "bodek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: baza adresow emalowych i jej rejestr w giodo
    Date: 7 Feb 2005 23:36:05 +0100

    > http://www.kodeks.wirt.pl/inne/uodo.htm#TOC166
    tak przeczytalem sobie te ustawe. moje pytanie dotyczy wylacznie zgloszenia
    takiej bazy zawierajacej wylacznie adresy emailowe do GIODO.
    poniewaz ochronie podlaegaja dane dzieki ktorym mozliwa jest bezposrednia
    identyfikacja osoby, to czy jesli w bazie danych sa adresy emailowe typu
    i...@n...firmy.pl to przeciez na podstawie takiego adresu, moza
    zidentyfikowac dana osoba. Co prawda moze to wymagac "wiekszych nakladow sil" (a
    ustawa mowi o identyfikacjo posredniej, o ile "nie wymaga to duzych nakladow
    sil" - lub cos w tym stylu - pisze z glowy). Z drugiej strony czy jesli ktos
    poda adres emailowy w domenie jakiejs firmy, to czy mozemy uznac te osobe nie za
    osobe fizyczna, ktore dane podlegaja ochronie (o ile w tym miejscu ma to
    miejsce?) czy tez za pracownika firmy a te dane nie podlegaja ochronie (tak mi
    sie wydaje).
    Tak wiec pytanie moje jest nastepujace.
    Czy prowadzac liste mailinogowa, zawierajaca jydynie adresy emailowe osob, ktore
    dobrowolnie je podaly, liste taka trzeba zglaszac do GIODO czy tez nie?
    (zakladajac ze lista zawiera niektore adresy w postaci i...@f...pl
    lub podobne)