  • 1. Data: 2006-10-28 19:55:34
    Temat: weksel, jak ?
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    Mam pytanko do szanownych userów. Mianowicie mam dłużnika, na poważną kwotę
    (pozostało 30.000 zł). Za prolongatę spłaty długu jest on skłonny podpisać
    weksel i obiecuje całość zwrócić w styczniu 2007 r. Mam blade pojęcie o
    wekslach, więc prosze o porady, jak go sprządzić, aby ustrzec się
    ewentualnych kłopotów.

  • 2. Data: 2006-10-28 19:59:08
    Temat: Re: weksel, jak ?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Poczytaj www.weksel.pl :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-10-28 20:00:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jano1" <j...@e...pl> napisał w wiadomości

    Jest taki serwis www.weksel.pl . wydaje mi się, że nic więcej już na ten temat
    nie można napisać.

  • 4. Data: 2006-10-28 20:28:22
    Od: "jano1" <j...@e...pl>

    Serdecznie dziękuje. Bardzo pouczająca lektura.Pozdrawiam. Janusz

  • 5. Data: 2006-10-28 22:01:08
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > weksel i obiecuje całość zwrócić w styczniu 2007 r. Mam blade pojęcie o
    > wekslach, więc prosze o porady, jak go sprządzić, aby ustrzec się

    Mam jeszcze jedną uwagę praktyczną, weksel choć jest traktowany jako
    zabezpieczenie, daje jedynie prostszą i tańszą (1/4 wpisu stosunkoego) drogę
    dochodzenia należności w sądzie. Jak chcesz się zabezpieczyć weź od niego
    oprócz weksla zabezpieczenie rzeczowe (zastw lub przewłaszczenie ruchomości
    np.samochodu albo hipotekę na nieruchomości).A jak nie rzeczowe to zamiast
    weksla niech podpisze akt notarialny i podda się egzekucji na podstawie tego
    aktu (art. 777 kpc). To jest najtańsze i najskuteczniejsze rozwiązanie
    uzyskania tytułu wykonawczego, na podstawie którego później możesz prowadzić
    egzekucje.

    Igor
    www.SerwisPrawa.pl
    Sprawiedliwość idzie za prawem

  • 6. Data: 2006-10-28 22:37:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Igor" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    To o czym piszesz, to święta racja. Ale w opisanym wypadku pewnym rozwiązaniem
    może być poręczenie tego weksla przez jakąś inną - byle wypłacalną - osobę.