  • 21. Data: 2006-02-27 21:09:04
    Temat: Re: automat z piwem-teoretycznie
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    kuku wrote:
    > kto by odpowiadał za sprzedaż osobie
    > niepełnoletniej w takim wypadku - właściciel automatu czy
    > właściciel miejsca w którym niepowinno teoretycznie być osób
    > nepełnoletnich

    Zajrzyj do stosownego przepisu karnego, a wszystko stanie się jasne.

    -------------------+
    -------------------+

  • 22. Data: 2006-02-27 21:54:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn wrote:

    > Podstawa prawna misiaczku?

    Przegooglaj sobie archiwum, serdeńko.

  • 23. Data: 2006-02-27 21:55:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kuku wrote:
> [...]
    > niepełnoletniej w takim wypadku - właściciel automatu czy
    > właściciel miejsca w którym niepowinno teoretycznie być osób

    I dlatego sprzedaż alkoholu 'z automatu' jest w Polsce nielegalna - nie
    dostaniesz koncesji na taki automat.

    Jak chcesz koniecznie mieć automaty z alkoholem - wyjedź do Japonii
    (zresztą im kompletnie odbiło i ponoć mają automaty z używanymi
    majteczkami ;) )

  • 24. Data: 2006-02-27 22:03:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:
    > I dlatego sprzedaż alkoholu 'z automatu' jest w Polsce nielegalna - nie
    > dostaniesz koncesji na taki automat.

    Masz rację, nie dostanie. Dostanie koncesję na sprzedaż alkoholu.
    Technicznej formy podawania zakupu koncesja nie precyzuje.

    -------------------+
    -------------------+

  • 25. Data: 2006-02-27 22:27:54
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Andrzej Lawa napisał(a) w wiadomości: <44037544$1@news.home.net.pl>...

    Powinien odpowiadać kupujący.

    >I dlatego sprzedaż alkoholu 'z automatu' jest w Polsce nielegalna - nie
    >dostaniesz koncesji na taki automat.

    I dlatego prawo mówiące o karaniu sprzedawcy (a zwłaszcza tylko sprzedawcy)
    jest głupie. Gdyby był karany kupujący to sprawy by nie było. Zresztą
    kupujący doskonale wie, ile ma lat i że mu nie wolno. Sprzedający nie.
    A automat tym bardziej.
    W Teksasie kara jest za próbę kupienia alkoholu, o czym przekonała się
    nawet córka urzędującego prezydenta - grzywna/prace społeczne.
    Niech automat sprzedaje jak bankomat - na karty płatnicze (zwłaszcza kredytówki
    - te raczej posiadają dorośli).

    Arek

  • 26. Data: 2006-02-28 00:24:37
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > dasz mu wskazowki?

    Miriam.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 27. Data: 2006-02-28 00:25:09
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Przegooglaj sobie archiwum, serdeńko.

    Tak slodko, ze porzygac sie mozna...

  • 28. Data: 2006-02-28 10:37:44
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Miriam.

    na przyklad

    --
    pozdro
    ape

  • 29. Data: 2006-02-28 11:02:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Niech automat sprzedaje jak bankomat - na karty płatnicze
    > (zwłaszcza kredytówki - te raczej posiadają dorośli).

    Pomysł kompletnie bezsensowny, wykazujący brak znajomości 'kwestii kart'.

    Primo: nawet w Polsce karty płatnicze/bankomatowe są wydawane dla kont
    prowadzonych dla osób od 13. roku życia.

    Secundo: bankomat nie jest w stanie odróżnić, czy karta kredytowa, czy
    nie - bo to jest tylko kwestia rozliczeń bank-klient. Bankomat oraz inne
    końcówki płatnicze sprawdzają tylko dostępne środki.

  • 30. Data: 2006-02-28 11:26:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2006 12:02:35 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pomysł kompletnie bezsensowny, wykazujący brak znajomości 'kwestii kart'.

    Andrzej! Patrz komu odpowiadasz...
    Nie ma co sie produkowac, on i tak bedzie wiedzial lepiej. Jestem pewien,
    ze zaraz zarzuci Ci klamstwo, ignorancje i nieznajomosc tematu (albo
    wszystko na raz).

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl