  • 1. Data: 2006-02-26 21:06:27
    Temat: Prawo Energetyczne,Budowlane a przyłączenie "pustej działki"
    Od: Piotr Radosz <p...@o...pl>

    Zgodnie z PB art.93 pkt.5 karze grzywny podlega kto: "dostarcza lub
    umożliwia dostarczanie energii, wody, ciepła lub gazu, naruszając przepis
    art.41 ust.5.

    Wg art.41 ust.5. "Rozpoczęcie dostaw energii, wody, ciepła lub gazu na
    potrzeby budowy może nastapić jedynie po okazaniu wymaganego pozwolenia na
    budowę lub zgłoszenia".

    Czy w świetle powyższych artykułów Przedsiębiorstwo Energetyczne może
    przyłączyć do sieci działkę wiedząc że np energia elektryczna będzie
    spożytkowana w przyszłości na budowę np budynku mieszkalnego a na wniosku
    przyłączeniowym zostało zaznaczone że ma to być np utrzymanie terenu
    działki?

    Jestem ciekawy zdania grupy na powyższy temat.
    Pozdrawiam
    Piotr Radosz

  • 2. Data: 2006-02-26 23:15:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Piotr Radosz [###p...@o...pl.###] napisał:

> [...]
    wniosku
    > przyłączeniowym zostało zaznaczone że ma to być np utrzymanie terenu

    Z tego co wiem, to nie mogą. Przyłącze musi być albo do stałego
    obiektu (czyli budynek, domek kempingowy, garaż), albo do tymczasowej
    skrzynki. Ale do skrzynki podłączają tylko po okazaniu zezwolenia na
    budowę.

  • 3. Data: 2006-02-26 23:50:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > obiektu (czyli budynek, domek kempingowy, garaż), albo do tymczasowej
    > skrzynki. Ale do skrzynki podłączają tylko po okazaniu zezwolenia na

    A prywatnie, kabelkiem od przyszłego sąsiada?
    (powiedzmy, że podłączą sobie własny licznik, żeby się rozliczać)

  • 4. Data: 2006-02-27 00:04:28
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:

    > A prywatnie, kabelkiem od przyszłego sąsiada?
    > (powiedzmy, że podłączą sobie własny licznik, żeby się rozliczać)

    Czemu nie. Wystarczy sąsiad z koncesją Prezesa URE na przesyłanie
    energii. Ale przecież każdy takiego ma.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-02-27 02:09:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Czemu nie. Wystarczy sąsiad z koncesją Prezesa URE na przesyłanie
    > energii. Ale przecież każdy takiego ma.

    Chwilunia... To znaczy jak np. mam elektryczną kosiarkę i koszę nią
    sobie trawnik przed domem, to wszystko jest OK, a jak (w ramach
    sąsiedzkiej przysługi) wjadę nią (ciągnać za sobą kabelek ze swojego
    domu) na posesję sąsiada, a nie mam koncesji na 'przesyłanie energii',
    to popełniam jakieś przestępstwo/wykroczenie?

    A jak ktoś sobie dokupi sąsiednią parcelkę i pobuduje na niej np. garaż,
    to też musi zamawiać w lokalnym zakładzie energetycznym osobne przyłącze?

    Przecież to absurd!

  • 6. Data: 2006-02-27 08:34:00
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > obiektu (czyli budynek, domek kempingowy, garaż), albo do tymczasowej
    > skrzynki. Ale do skrzynki podłączają tylko po okazaniu zezwolenia na

    Nie jestem pewien. Kiedy zacząłem załatwiać przyłączenie prądu na działce
    ("zasilanie placu budowy") nie miałem jeszcze żadnych pozwoleń, ponadto działka
    była nie odrolniona a stał tam tylko blaszany garaż. Kiedy już wszystko było
    załatwione wstrzymano mi podłączenie tego prądu, ale z zupełnie innych powodów
    (i całe szczęście! - chodziło o samowolę budowlaną - kolega postawił tam
    tymczasowo swój domek, czegoś nie dopełnił w gminie a zły sąsiad doniósł).
    Kiedy kolega zabrał swoją chałupę, natychmiast podłączono prąd. Pozwolenie na
    budowę uzyskałem ze 2 lata później, musiałem jeszcze poczekać na zatwierdzenie
    miejscowego planu zagospodarowania.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2006-02-27 22:09:32
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    > domu) na posesję sąsiada, a nie mam koncesji na 'przesyłanie energii',
    > to popełniam jakieś przestępstwo/wykroczenie?

    Odsprzedawanie komuś energii bez problemu podciągnie się pod działalność
    gospodarczą w zakresie przesyłania energii (vide art. 32 prawa
    energetycznego). Jak sobie wyobrażasz takie zakwalifikowanie skoszenia
    komuś trawnika?

    > A jak ktoś sobie dokupi sąsiednią parcelkę i pobuduje na niej np. garaż,
    > to też musi zamawiać w lokalnym zakładzie energetycznym osobne przyłącze?

    Nie, skąd taki wniosek?

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-02-28 12:15:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski wrote:

> [...]
    > gospodarczą w zakresie przesyłania energii (vide art. 32 prawa
    > energetycznego). Jak sobie wyobrażasz takie zakwalifikowanie skoszenia

    OK, dla ustalenia uwagi - prąd u sąsiada szlag trafił (wybuchł licznik
    albo co), a pilnie musi coś dokończyć, co wymaga zasilania.

    Podrzucam mu przedłużacz - de facto przesyłam mu energię.

    > Nie, skąd taki wniosek?

    Osobna parcela - osobny budynek.

    Jeśli nie daj Boże wynajmie go komuś - przesyła komuś energię.

  • 9. Data: 2006-03-01 20:16:27
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:

    > OK, dla ustalenia uwagi - prąd u sąsiada szlag trafił (wybuchł licznik
    > albo co), a pilnie musi coś dokończyć, co wymaga zasilania.
    >
    > Podrzucam mu przedłużacz - de facto przesyłam mu energię.

    Ale w sposób niezorganizowany i nieciągły => brak działalności
    gospodarczej => brak obowiązku koncesji.

    > Osobna parcela - osobny budynek.
    >
    > Jeśli nie daj Boże wynajmie go komuś - przesyła komuś energię.

    Ale koncesji potrzebuje dopiero kiedy zainstaluje na łączu do sąsiedniej
    działki licznik i będzie wg niego rozliczał najemcę.